Συντακτης: Γιώργος Τσαντίκος
Δημοσιευση: 30-01-2020, 14:49
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Ο περιφερειάρχης Αλέκος Καχριμάνης θέλει να γίνει ο δρόμος Ιόνια-Κακαβιά, ακόμα και αν αυτό σημαίνει διόδια.

Αναλύοντας τη συνάντηση που έγινε στο γραφείο του προέδρου της Βουλής (και όχι στο Υπουργείο Υποδομών, παρότι συμμετείχε ο κ. Καραμανλής) για το θέμα, ανέτρεξε στο πρόσφατο ιστορικό, έριξε το μεγαλύτερο μέρος της ευθύνης των αργοποριών στον πρώην υπουργό Χρήστο Σπίρτζη (ευθυγραμμιζόμενος έτσι με τη διαχείριση της κυβέρνησης για το θέμα) και σε μια αποστροφή του λόγου του, είπε και την ουσία του πράγματος:

«Εμείς είπαμε: ‘Κύριε υπουργέ δεχόμαστε να μπούνε διόδια και να πάμε με παραχώρηση’, γιατί όλα τα πέντε προηγούμενα χρόνια, ο κ. Σπίρτζης μας έλεγε ότι οι μελέτες έχουν προχωρήσει, αλλά δεν προχώρησαν ποτέ και ότι συζητούσε με την ΤΕΡΝΑ. Συζήτησή για συζήτηση ήταν όλα αυτά».

Υπερθεμάτισε για την παραχώρηση λέγοντας ότι «ο μόνος τρόπος να διεκδικήσουμε, είναι να γίνει η παραχώρηση στον ιδιώτη, στην ίδια εταιρία που έχει την Ιόνια (…) Δεν σας κρύβω ότι τους πήρα τηλέφωνο».

Στην ερώτηση αν θεωρεί ότι θα είναι πρόβλημα ότι η εταιρία που διαχειρίζεται την Ιόνια επιβάλλει ιδιαίτερα υψηλά διόδια, ο κ. Καχριμάνης απάντησε ότι «αισθανόμαστε πολύ αδικημένοι» για το γεγονός ότι ο δρόμος καθυστερεί και ότι «δεν μας προβληματίζει καθόλου. Είπαμε στον κ. υπουργό ότι εμείς που ήρθαμε εδώ, πληρώνουμε 80 ευρώ να πάμε και να έρθουμε (σ.σ. προφανώς δεν εννοεί τους βουλευτές, οι οποίοι έχουν οδοιπορικά)». Προς επίρρωση, είπε: «Όταν έχουμε 120 ατυχήματα στο κομμάτι Κακαβιά-Γιάννενα, φτάνουμε στο σημείο να πληρώσουμε, αρκεί να έχουμε σοβαρούς δρόμους».

Σημειωτέον ότι αντίστοιχη πρόταση, να γίνει επέκταση των υπαρχόντων παραχωρήσεων, , είχε κάνει και ο κ. Σπίρτζης, επί ημερών του οποίου ξεκίνησε η λειτουργία του δρόμου με τα ακριβά διόδια. Η ασφάλεια φυσικά, δεν αμφισβητείται…

Τη σχετική δήλωση είχε κάνει ο πρώην υπουργός στις 8 Μαΐου 2018.

Ο κ. Καχριμάνης δεν φαίνεται πολύ αισιόδοξος για την πορεία της πρότασης χρηματοδότησης στην ΕΤΕπ, μέθοδο που επιχείρησε τόσο η προηγούμενη κυβέρνηση, αλλά προκρίνει και η σημερινή, ενώ τόνισε ότι «επί 5 χρόνια ήταν στάσιμα και δεν κάναμε κανένα βήμα» για τις συνδέσεις οδικών αξόνων.

Εκτός από αυτά, ο περιφερειάρχης είπε ότι η Περιφέρεια θα βάλει (ή επιθυμεί να βάλει) χρήματα ως «μαγιά», όπως ήταν ο ακριβής όρος: «Ως Περιφέρεια  του είπα (σ.σ. του υπουργού Υποδομών) βάζουμε 30 εκ. ευρώ,  βάλτε και σεις ως Υπουργείο άλλα 30 εκ. ευρώ και να δούμε ποια άλλα ταμεία μπορούν να βοηθήσουν για να προχωρήσει  η Σύμβαση Παραχώρησης. Έχουμε βάλει και 35 εκ. ευρώ για το άλλο τμήμα. Δείχνει όμως ότι επί πέντε χρόνια δεν έγινε τίποτα».

Είπε ακόμα ότι ο υπουργός αρχικά πρότεινε το δίιχνο δρόμο με κόστος 15 εκατ. ευρώ, αλλά «αντιδράσαμε σύσσωμοι».

Αναφέρθηκε στο Ιόνια-Γέφυρα Καλογήρου, στο τμήμα Μηλιές-Πράμαντα, αλλά και στο για το Τετράκωμο-Καστανιά, λέγοντας ότι «δεν μπήκαν πιστώσεις ποτέ».

Επίσης, αναφέρθηκε «πλαγίως» σε αντιδράσεις που υπήρξαν, λέγοντας ότι ουσιαστικά «τώρα θυμήθηκαν» το θέμα. Χτες, ο επικεφαλής της αξιωματικής αντιπολίτευσης Γιώργος Ζάψας αμφισβητούσε τον «τρίιχνο δρόμο», δηλαδή με εναλασσόμενη δεύτερη λωρίδα ανά ρεύμα κατεύθυνσης, σε ανακοίνωσή του.


200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα
kaissa 2