Oikonomou pisoi Solarhub πίσω
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Το Γιάννενα-Κακαβιά «βλέπει» Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων

Εικόνα του άρθρου Το Γιάννενα-Κακαβιά «βλέπει» Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 21/06/2017, 11:08
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

O μηχανισμός «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connecting Europe Facility) είναι ένα «εργαλείο» της ΕΕ με το οποίο η ένωση φιλοδοξεί να δημιουργήσει «ανάπτυξη, δουλειές και ανταγωνιστικότητα με στοχευμένη επένδυση», ό,τι και αν σημαίνει αυτό.

Σε ό,τι αφορά την Ήπειρο όμως, εκεί θα ενταχθεί ο φάκελος του έργου Γιάννενα-Κακαβιά, που έτσι και αλλιώς έχει περάσει από πολλές καμπές με κοινό τους σημείο, την έλλειψη ενδιαφέροντος και χρημάτων.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Περιφέρειας Ηπείρου, το υπουργείο Υποδομών συμφώνησε να εντάξει το φάκελο του έργου στο CEF, μετά από σύσκεψη στην οποία συμμετείχαν ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης και ο γενικός γραμματέας επενδύσεων, Παναγιώτης Κορκολής. Το σχετικό αίτημα είχε καταθέσει η αντιπεριφερειάρχης Τατιάνα Καλογιάννη.

Αυτή η πρωτοβουλία πάντως, είναι μια από τις πολλές που έχουν αναληφθεί για το έργο, με την εντύπωση ότι η Περιφέρεια «χτύπησε πολλές πόρτες» για να ανοίξει τελικά κάποια από αυτές. Πριν από ένα χρόνο, τα δύο έργα (Γιάννενα-Κακαβιά και Πρέβεζα-Ιόνια) δεν είχαν ενταχθεί στο «πακέτο Γιούνκερ». Τον περασμένο Δεκέμβριο, ο κ. Σπίρτζης είχε υποδείξει ως λύση την υποβολή πρότασης στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για τη χρηματοδότηση του έργου, κάτι που φαίνεται αναπόδραστο πλέον, καθώς όπως τονίζει η Περιφέρεια, όταν υπάρξει η έγκριση από το CEF, το έργο θα υποβληθεί προς έγκριση στην ΕΤΕπ.

Πριν από τρεις περίπου μήνες, η κα Καλογιάννη είχε αναφερθεί ξανά στο CEF, αλλά για το τμήμα της προέκτασης της Ιόνιας μέχρι τις Καρυές.

Εδώ υπάρχει ένα ερώτημα: το ίδιο το CEF έχει έναν προϋπολογισμό 24 δις ευρώ για την τρέχουσα προγραμματική περίοδο. Επίσης, το θετικό είναι ότι μια από τις τρεις δράσεις του, αφορά συγκεκριμένα τα διασυνοριακά σχέδια. Ωστόσο, αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει υφιστάμενος άξονας στο πρόγραμμα που να διατρέχει την Αλβανία και τα δίκτυά του οδηγούν προς βορρά μέσω Βουλγαρίας. Ο συγκεκριμένος άξονας, όπως σχεδιάζεται, θα μπορούσε θεωρητικά να ενταχθεί στη δράση «σχεδίων που αποσκοπούν στην αποτροπή μποτιλιαρισμάτων ή τη γεφύρωση συνδέσμων σε διάφορους τομείς του δικτύου», στην πιο μελλοντική του πρόβλεψη, όπως ακριβώς αναφέρεται στη σχετική ιστοσελίδα.

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back