Συντακτης: Γιώργος Τσαντίκος
Δημοσιευση: 15-01-2020, 10:28
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Ο βουλευτής Ιωαννίνων της ΝΔ Γιώργος Αμυράς ισχυρίζεται με ανακοίνωσή του ότι συντάχθηκε «πρόταση για νέα μελέτη» για το Ιωάννινα-Κακαβιά και δημιουργεί μεγάλη ανησυχία για το μέλλον του δρόμου, αλλά και το πώς θα είναι αυτός.

Το υπόλοιπο κομμάτι της Ιόνιας είναι ένα σίριαλ από μόνο του, ανάλογο με αυτό του βόρειου τμήματος του Ε65. Οι διαδοχικές συμφωνίες για την κατασκευή των οδικών αξόνων και η κρίση, άφησαν τα δύο τμήματα εκτός κεντρικού προγραμματισμού.

Το κομμάτι μέχρι Κακαβιά όμως, ένα πάγιο αίτημα της περιοχής και μια λογική κατάληξη για ένα σύγχρονο (και ακριβό) οδικό άξονα όπως  η Ιόνια, υποτίθεται ότι είχε φτάσει στο σημείο όπου οι μελέτες ήταν έτοιμες, ώριμες και πληρωμένες. Το μόνο που έμενε, ήταν να βρεθεί χρηματοδότηση, κάτι που δεν συνέβη.

Ο κ. Αμυράς, μετέφερε στη Βουλή με αναφορά του, την επιστολή του δημάρχου Ζίτσας Μιχάλη Πλιάκου προς τα Υπουργεία Ανάπτυξης και Υποδομών. Η απάντηση του είναι… διφορούμενη, καθώς από τη μια λέει ότι το έργο «πρόκειται να δώσει άλλη δυναμική όχι μόνο στο βορειοδυτικό τμήμα του νομού Ιωαννίνων αλλά τα οφέλη του θα είναι πολλαπλασιαστικά για ολόκληρη την Ήπειρο», από την άλλη ότι ο δρόμος θα είναι… δίιχνος, δηλαδή δεν θα είναι κανονικός αυτοκινητόδρομος, αλλά κάτι αντίστοιχο με αυτό που υπάρχει σήμερα.

Ο κ. Αμυράς αναφέρει ότι «συντάχθηκε νέα πρόταση για νέα μελέτη», κάτι που από μόνο του, ανατρέπει ό,τι έχει γίνει μέχρι σήμερα και επιστρέφει το έργο στην προ δωδεκαετίας κατάσταση. Σκοπός, σύμφωνα πάντα με τον κ. Αμυρά, είναι «να προκύψει μικρότερος προϋπολογισμός και ως εκ τούτου πιο ευχερής η χρηματοδότηση». Ο βουλευτής της ΝΔ λέει μάλιστα ότι το τεχνικό δελτίο διαβιβάστηκε ήδη στην αρμόδια διεύθυνση (Δ.Ο.Υ./6283/05-12-2019) προκειμένου να προωθηθεί η ένταξη χρηματοδότησης στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Πριν από 2,5 χρόνια, ένας άλλος βουλευτής της ΝΔ, ο σημερινός πρόεδρος της Βουλής Κώστας Τασούλας, όντας στην αντιπολίτευση τότε, είχε καταθέσει ερώτηση στον τότε υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη σχετικά με την πορεία του δρόμου. Είχε λάβει την απάντηση ότι οι μελέτες είναι έτοιμες μέχρι το Καλπάκι, με δρόμο τεσσάρων λωρίδων και ότι είχε εγκριθεί προκαταρτική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για δρόμο μιας λωρίδας ανά κατεύθυνση, από Καλπάκι μέχρι Κακαβιά.

Ένα χρόνο αργότερα, ο Δήμος Ζίτσας με επιστολή του ζητούσε να ληφθούν πρωτοβουλίες, καθώς δεν είχε βρεθεί χρηματοδότηση μέσω της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, μέχρι τέλος του 2017 όπως δήλωνε η τότε ηγεσία του υπουργείου.

Τόσο ο δήμαρχος Ζίτσας κ. Πλιάκος, όσο και ο περιφερειάρχης Αλέκος Καχριμάνης, μιλώντας στον «Τύπο», εκφράζουν την ανησυχία τους για την εξέλιξη, ειδικά για το γεγονός ότι ο δρόμος «στενεύει». Ο κ. Καχριμάνης τονίζει με έμφαση ότι ο δρόμος ανήκει στα διευρωπαϊκά δίκτυα. κάτι που αναφέρεται και στην απάντηση που έλαβε ο κ. Αμυράς.



200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα