Oikonomou pisoi
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Το φυσικό αέριο… της αναμονής

Εικόνα του άρθρου Το φυσικό αέριο… της αναμονής
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 10/04/2019, 21:02
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Το δικό της «ναι» επί της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων για τον ελληνοϊταλικό αγωγό φυσικού αερίου «Ποσειδών», τον πρώην ITGI, είπε η επιτροπή περιβάλλοντος, χωρικού σχεδιασμού και ανάπτυξης της Περιφέρειας Ηπείρου. Η γνωμοδότηση της επιτροπής, έγινε στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης για το χερσαίο τμήμα από τους Κήπους Έβρου μέχρι το Φλωροβούνι Θεσπρωτίας.

Το σχέδιο για τον ελληνοϊταλικό αγωγό (διαβάστε εδώ), που είχε «παγώσει» για αρκετά χρόνια, αναβίωσε πρόσφατα, με την Ήπειρο να ελπίζει ότι κάποια στιγμή στο μέλλον θα συνδεθεί με το εθνικό σύστημα αγωγού φυσικού αερίου. Και αυτό επειδή στον σχεδιασμό προβλέπεται η δυνατότητα σύνδεσης των περιοχών, εφόσον βέβαια υπάρξει και το ανάλογο εμπορικό ενδιαφέρον.

Επί της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, κατά τη σημερινή συνεδρίαση της επιτροπής, εξέφρασε τους προβληματισμούς του ο δήμαρχος Ζαγορίου Βασίλης Σπύρου. Ο κ. Σπύρου ζήτησε επί της ουσίας να γίνει η καλύτερη δυνατή χάραξη διέλευσης του υπόγειου αγωγού, αναγνωρίζοντας πάντως ότι έχουν υπάρξει αρκετές βελτιώσεις σε σύγκριση με τον αρχικό σχεδιασμό.

Οι ενστάσεις του Δήμου αφορούν την κοντινή διέλευση από οικισμούς και από διατηρητέα γεφύρια, όπως του Καμπέρ Αγά στους Μηλιωτάδες και της Τσίπιανης, όπως και το πέρασμα μέσα από τα λεγόμενα ιερά δάση στο Ανατολικό Ζαγόρι. Ο κ. Σπύρου επέμεινε στο αίτημα περί όδευσης του αγωγού παραπλεύρως της Εγνατίας οδού.

Στη συνεδρίαση, παραβρέθηκαν εκπρόσωποι τόσο της ΔΕΠΑ όσο και της μελετητικής εταιρίας, οι οποίοι έδωσαν τις απαντήσεις τους. Όσον αφορά το επιχείρημα του Δήμου Ζαγορίου περί παράλληλης όδευσης του αγωγού με την Εγνατία οδό, η απάντηση ήταν ότι πρόκειται για μια μη ασφαλή λύση. Κι αυτό επειδή, όπως ειπώθηκε, η περιοχή παρουσιάζει έντονες κλίσεις και ασταθή γεωμορφολογία, π.χ. κατολισθήσεις. «Η Εγνατία οδός έχει κατασκευαστεί σε μια περιοχή με φυσική κλίση προς τον Άραχθο, ενώ υπάρχει μια ευρύτερη ζώνη προστασίας του έργου» τόνισε ένας εκ των μελετητών.

Όσο για τη γειτνίαση του αγωγού με οικισμούς και μνημεία, διαβεβαίωσε ότι υπάρχουν τεχνικές λύσεις για την επίλυση τέτοιων ζητημάτων ενώ ανέφερε ότι θα ακολουθήσουν αρκετές ακόμα μελέτες, όπως η μελέτη ασφάλειας, όπου θα αντιμετωπιστούν διάφορα ζητήματα.

Κατά πόσο η Ήπειρος θα μπορέσει να έχει πρόσβαση στον αγωγό αυτόν; Όπως αναφέρθηκε, σε όλη την περιοχή ανά 30 χλμ. θα υπάρχει βαλβιδοστάσιο, το οποίο στο μέλλον θα χρησιμεύσει για τη σύνδεση με το δίκτυο. Εκ μέρους της ΔΕΠΑ, ο εκπρόσωπος αναφέρθηκε επιπλέον στις τρεις  πρωτοβουλίες που «τρέχουν» για την έλευση του φυσικού αερίου στην περιοχή: το πρατήριο φυσικού αερίου ΔΕΠΑ-Αστικού ΚΤΕΛ, ο σταθμός υγροποιημένου φυσικού αερίου στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας (για τροφοδοσία πλοίων και ίσως και της πόλης) και ο σχεδιασμός της ΔΕΔΑ για τη δημιουργία δικτύων (μικρών, ομολογουμένως) στις τέσσερις μεγάλες πόλεις της Ηπείρου.

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back