Oikonomou pisoi
ΕΛΛΑΔΑ

Ε-pass στην Εγνατία, αλλά με ποιες τιμές…

Εικόνα του άρθρου Ε-pass στην Εγνατία, αλλά με ποιες τιμές…
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 24/05/2020, 17:19
ΕΛΛΑΔΑ

Σύμφωνα με το διευθύνοντα σύμβουλο της Εγνατίας Κώστα Κουτσούκο (δηλώσεις του, στο voria.gr), μέσα στο 2020 θα ξεκινήσει το e-pass και στην Εγνατία οδό.

Ο κ. Κουτσούκος στις δηλώσεις του αναφέρει ότι «είναι ένα σύστημα το οποίο είναι έτοιμο και εγκατεστημένο ήδη από το 2017, αλλά η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, άγνωστο για ποιο λόγο, δεν είχε ανάψει ποτέ το πράσινο φως».

Για την ακρίβεια, η Εγνατία έχει προμηθευτεί τα χρειώδη (πομποδέκτες κ.λπ.) από το 2014, ωστόσο δεν το χρησιμοποίησε για διάφορους λόγους, που πάντα είχανε σχέση με την πολιτική βούληση της εκάστοτε ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών, με την αρνητική στάση των παραχωρησιούχων για ενιαίο e-pass, αλλά και με την παραχώρησή της σε ιδιώτες.

Το e pass, είναι το σύστημα «τηλεπληρωμής» και διέλευσης χωρίς μεσολάβηση στο ταμείο. Ο λόγος που θα εφαρμοστεί μέσα στο 2020 είναι ότι επιτέλους, η Ελλάδα θα διαθέτει μια συσκευή που θα λειτουργεί με όλους τους πομποδέκτες, όλων των… δρομικών καταστημάτων (των οδικών αξόνων δηλαδή).   

Πριν από μερικούς μήνες, οι παραχωρησιούχοι συμφώνησαν με το Υπουργείο Υποδομών να δημιουργηθεί το GRITS, το ενιαίο σύστημα e pass δηλαδή. Έτσι, θα εναρμονιστεί η χώρα και με την ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Μέχρι τώρα, ακολουθεί ο καθένας τους ξεχωριστή πολιτική, με ξεχωριστό «μηχάνημα» βέβαια. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της πιο ακριβής, Ιόνιας οδού, της οποίας η εταιρία που την εκμεταλλεύεται, διέθετε μηχανήματα που… δεν περνούσαν σε άλλους δρόμους, πλην των «δικών» της.

Ο λόγος της μέχρι τώρα διαφωνίας είναι ότι κατά περίπτωση, παραχωρησιούχοι διέθεταν λιγότερα μηχανήματα από ανταγωνιστές, άρα και μικρότερη «αγορά», ενώ δεν υπήρχε κοινό σημείο στο ποσό που θα δίνει ο ένας στον άλλο, λόγω της διαλειτουργικότητας.

Η δε Εγνατία, δεν είχε καν e pass. Έχει όμως Egnatia card, μαγνητική κάρτα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στα διόδια, κάτι που πλέον δεν είναι ιδιαίτερα καινοτόμο. Τα διόδια της Εγνατίας, ως «προίκα» για το μελλοντικό διαχειριστή της, είναι επίδικο καθώς αναμένεται μεγάλη αύξηση των ποσών.

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back