Συντακτης: Γιώργος Τσαντίκος
Δημοσιευση: 4-09-2020, 08:32
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ-ΕΠΙΣΤΗΜΗ-LIFE

Ένα πρόβλημα για τους οδηγούς, ειδικά αυτούς που χρησιμοποιούν πολύ τους αυτοκινητόδρομους, είναι ότι οι παραχωρησιούχοι, οι εταιρίες δηλαδή που εκμεταλλεύονται τις δημόσιες υποδομές, δεν συμφωνούσαν στη «διαλειτουργικότητα» των διοδίων. Τη δυνατότητα δηλαδή οι πομποί που τοποθετούνται στα παρμπρίζ των αυτοκινήτων και επιτρέπουν τη διέλευση από τα διόδια, με προπληρωμένο λογαριασμό που χρεώνεται ανάλογα, να «περνάνε» σε όλα τα διόδια, ανεξαρτήτου εταιρίας.

Μέχρι στιγμής, το βασικό πρόβλημα ήταν η Ιόνια οδός που αρνούνταν πεισματικά να συνεργαστεί, ενώ ταυτόχρονα έχει και την ακριβότερη χρέωση, καθώς και η Εγνατία, που δεν είχε καν πομποδέκτη.

Τώρα, η Εγνατία απέκτησε δικό της σύστημα και από τον προσεχή Νοέμβριο, σύμφωνα με τις Ypodomes, θα ξεκινήσει την καθολική λειτουργία του το GRITS, Greek Interoperable Tolling System.

Σημειωτέον ότι το GRITS υπάρχει ήδη. Η γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου συμμετέχει από το 2013, καθώς και το Μαλιακός-Κλειδί, η Αττική Οδός, η Ολυμπία Οδός και ο Αυτοκινητόδρομος Μορέας (Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα).

Εκτός συστήματος ήταν η Ιόνια, η Εγνατία (που όπως προαναφέρθηκε, δεν είχε καν σύστημα) και η Κεντρική Οδός (Σκάρφεια-Ράχες και Ξυνιάδα-Τρίκαλα).

Το πρόβλημα ήταν βασικά… οικονομικό. Οι εταιρίες δεν μπορούσαν να τα βρούνε στο ποσοστό παρακράτησης και ως εκ τούτου, οι οδηγοί αναγκάζονταν, εκτός από το να πληρώνουν πανάκριβα στην πλειοψηφία τους διόδια, να έχουν και περισσότερα του ενός μηχανήματα στο αυτοκίνητό τους.

Από το Νοέμβριο, αυτό δεν θα απαιτείται. Με ένα πομποδέκτη, οι οδηγοί θα περνάνε από τα διόδια των εξής δρόμων:

-Αττική Οδός
-Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα (Ολυμπία Οδός)
-Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα (αυτοκινητόδρομος Μορέας)
-Αντίρριο-Ιωάννινα (Ιόνια Οδός)
-Μεταμόρφωση -Σκάρφεια (Νέα Οδός)
-Σκάρφεια -Ράχες (Κεντρική Οδός)
-Ράχες -Κλειδί (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου)
-Ξυνιάδα-Τρίκαλα (Κεντρική Οδός-Ε65)
-Εγνατία Οδός και κάθετοι άξονες
-Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου

200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα
kaissa 2