Συντακτης: Βαρβάρα Αγγέλη
Δημοσιευση: 28-07-2022, 15:20
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν δείχνει καμία διάθεση να χρηματοδοτήσει τις μελέτες για τη σιδηροδρομική γραμμή Καλαμπάκα-Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα. Και το χειρότερο; Δεν έχει εξηγήσει ακόμα για ποιο λόγο δεν έχει αυτή τη διάθεση, από τη στιγμή που τον Νοέμβριο του 2021 εξασφαλίστηκαν μέσω ΟΣΕ 7,75 εκατ. ευρώ από τον Μηχανισμό CEF «Συνδέοντας την Ευρώπη» από τα συνολικά 15,5 εκατ. ευρώ τα οποία απαιτούνται.

Πριν από έναν μήνα, οι τέσσερις βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ στην Ήπειρο κατέθεσαν ερώτηση στη Βουλή με αποδέκτες τους υπουργούς Υποδομών και Ανάπτυξης επισημαίνοντας τον κίνδυνο να χαθούν οι ευρωπαϊκοί πόροι. Κι αυτό επειδή το υπουργείο Ανάπτυξης δεν έχει εγγράψει την αντίστοιχη δαπάνη στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων 2022. Χωρίς την ένταξη της δαπάνης στο ΠΔΕ, ο ΟΣΕ, ως φορέας υλοποίησης του έργου, δεν μπορεί να προχωρήσει στην προκήρυξη των μελετών.

Το υπουργείο Ανάπτυξης απάντησε και η απάντηση του γενικού γραμματέα Επενδύσεων και ΣΔΙΤ Δημήτρη Σκάλκου είναι σαφής: «Η συγκεκριμένη δράση δεν περιλαμβάνεται στην πρόταση που υποβλήθηκε από το αρμόδιο για τη χρηματοδότηση υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για έργα που θα ενταχθούν στο ΠΔΕ 2022». Ξεκαθαρίζει δε, όπως ήταν αναμενόμενο, ότι το εν λόγω σιδηροδρομικό έργο εμπίπτει στις αρμοδιότητες του υπουργείου Υποδομών. Το οποίο υπουργείο Υποδομών δεν κατέθεσε την απάντησή του στη Βουλή, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου.

Και το οποίο παραμένει σιωπηλό. Ωστόσο, το περασμένο διάστημα επιχειρήθηκε να καλλιεργηθεί ένα θετικό κλίμα για το τρένο στην Ήπειρο.

Ούτε ένας μήνας δεν έχει περάσει από τότε που ο Πρόεδρος της Βουλής (και βουλευτής Ιωαννίνων) Κώστας Τασούλας κάλεσε στο γραφείο του τον υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή. Οι δύο τους φωτογραφήθηκαν και το Γραφείο Τύπου της Βουλής προχώρησε σε ανακοίνωση με τίτλο «Προχωράνε τα έργα νομού Ιωαννίνων».

Στην ανακοίνωση αυτή αναφερόταν: «Σχετικά με τη σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου με την Καλαμπάκα διά της γραμμής Καλαμπάκα-Γιάννενα-Ηγουμενίτσα, διαπιστώθηκε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αντιμετωπίζει θετικά το έργο και ήδη εξετάζει τις προσφερόμενες δυνατότητες χρηματοδότησης των απαιτούμενων μελετών του».

Λίγες μέρες νωρίτερα, ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης, κατά τη συνεδρίαση Περιφερειακού Συμβουλίου και μετά από πρόταση του επικεφαλής της παράταξης «Κοινό των Ηπειρωτών», για έκδοση ψηφίσματος, παρέπεμψε σε μια ενημέρωση που θα είχε σε μια εβδομάδα από το υπουργείο Υποδομών για την όλη υπόθεση. Δεν είχε εμφανιστεί όμως αισιόδοξος («Το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων δεν έχει μόνο πρόβλημα στις Περιφέρειες, έχει και στα υπουργεία»), αφήνοντας για άλλη μια φορά στο περιθώριο την όποια διεκδίκηση.

Η ουσία του θέματος είναι ότι ο ΟΣΕ εξασφάλισε κατά 50% χρηματοδότηση για την ολοκλήρωση των μελετών της εν λόγω σιδηροδρομικής γραμμής. Και πρέπει να βρεθεί το υπόλοιπο 50%, με τα αρμόδια υπουργεία να μην κάνουν καμία κίνηση προς αυτήν την κατεύθυνση.

Εκ των πραγμάτων, υπάρχει ένα πρόσφορο έδαφος για κριτική εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., με τους τέσσερις βουλευτές της Ηπείρου να καταγγέλλουν ότι «το πραγματικό σχέδιο της κυβέρνησης Μητσοτάκη, είναι να μην έρθει ποτέ το τρένο στην Ήπειρο».


* Φωτογραφία από τη συνάντηση του κ. Τασούλα με τον κ. Καραμανλή

200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα
iper piso