Ο Πρόεδρος της Βουλής Κώστας Τασούλας είχε συνάντηση σήμερα στο γραφείο του με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή. Οι δύο πολιτικοί άντρες συζήτησαν την πορεία των έργων που έχουν εξαγγελθεί από την κυβέρνηση στο νομό Ιωαννίνων, όπου ο κ. Τασούλας εκλέγεται από το 2000 και μετά.
Κάλλιστα θα μπορούσε η συνάντηση αυτή του Προέδρου της Βουλής με τον υπουργό να είχε γίνει με την ιδιότητα του βουλευτή Ιωαννίνων της ΝΔ και να της είχαν αποδοθεί προεκλογικά χαρακτηριστικά…
Ως Πρόεδρος της Βουλής λοιπόν ενημερώνει, με ανακοίνωσή του, ότι ενημερώθηκε από τον κ. Καραμανλή για την πορεία σημαντικών έργων στα Γιάννενα: οδικός άξονας «Ιωάννινα-Κακαβιά» (σε επίπεδο μελετών), σιδηροδρομική σύνδεση «Καλαμπάκα-Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα» (σε επίπεδο ούτε καν μελετών) και αεροπορική σύνδεση Ιωαννίνων-Ηρακλείου.
Για τα δύο πρώτα, ο κ. Τασούλας είναι λακωνικός και επαναλαμβάνει την κυβερνητική γραμμή χωρίς να δίνει περισσότερες λεπτομέρειες. Όπως αναφέρει για το οδικό έργο Ιωάννινα-Κακαβιά «διεξάγεται μελετητική προετοιμασία και αναμένεται να δημοπρατηθεί στα τέλη έτους» -βέβαια οι λέξεις «μελετητική προετοιμασία» σηκώνουν πολλή κουβέντα και απαιτούν από λίγο έως πάρα πολύ χρόνο. Σε αυτό το σημείο, δεν υφίστανται απαραίτητες διευκρινίσεις.
Όπως διευκρινίσεις δεν υφίστανται ούτε για τη σιδηροδρομική γραμμή «Καλαμπάκα-Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα», για την οποία ο ΟΣΕ έχει διασφαλίσει από πέρσι χρηματοδότηση 7,5 εκατ. ευρώ από τον Μηχανισμό CEF αλλά δεν έχουν βρεθεί άλλα 7,5 εκατ. ευρώ που αποτελούν την εθνική συμμετοχή. Ο κ. Τασούλας αναφέρει ότι «το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αντιμετωπίζει θετικά το έργο και ήδη εξετάζει τις προσφερόμενες δυνατότητες χρηματοδότησης των απαιτούμενων μελετών του». Ό,τι κι αν σημαίνει αυτό…
Το μεγαλύτερο μέρος της ανακοίνωσής του ο βουλευτής Ιωαννίνων κ. Τασούλας το αφιερώνει στην αεροπορική γραμμή Ιωάννινα-Ηράκλειο και στην ένταξή της σε καθεστώς άγονης γραμμής. Πρόκειται για ένα θέμα με το οποίο έχει ασχοληθεί ιδιαίτερα ο συντοπίτης του και συνάδελφός του, βουλευτής Ιωαννίνων της ΝΔ Σταύρος Καλογιάννης. Ο κ. Καλογιάννης έκανε μάλιστα ιδιαίτερη μνεία σε αυτό το θέμα στην προ ημερών συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε.
Ο κ. Τασούλας αναφέρει λοιπόν ότι ο κ. Καραμανλής τον ενημέρωσε ότι η σχετική μελέτη σκοπιμότητας αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 20 ημέρες. «Εκτιμάται ότι πληρούνται οι όροι και οι προϋποθέσεις που θέτει ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός για την ένταξή της σε διαδρομή υποκείμενη σε παροχή δημόσιας υπηρεσίας (άγονες γραμμές) δεδομένου ότι η γραμμή θα είναι ζωτικής σημασίας για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της περιφέρειας που εξυπηρετεί ο αερολιμένας και η διασύνδεση των δύο πόλεων με άλλα μεταφορικά μέσα, είναι ιδιαίτερα επαχθής για το επιβατικό κοινό» αναφέρει.
Μετά την ολοκλήρωση της μελέτης σκοπιμότητας, όπως σημειώνεται, θα ακολουθήσει η κατάρτιση των τεχνικών προδιαγραφών, η κατάρτιση και έγκριση της προκήρυξης της διαγωνιστικής διαδικασίας, η ενημέρωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η διενέργεια του διαγωνισμού, ο προσυμβατικός έλεγχος των συμβάσεων και υπογραφή τους.
«Για την ολοκλήρωση του συνόλου των ενεργειών εκτιμάται ότι απαιτείται χρονικό διάστημα 10 μηνών. Συνεπώς εφόσον η διαδικασία εξελιχθεί ομαλά, η έναρξη της νέας γραμμής παροχής ΥΔΥ Ιωάννινα-Ηράκλειο εκτιμάται ότι θα λάβει χώρα τον Μάιο του 2023» είναι η πεποίθηση του κ. Τασούλα.