Oikonomou pisoi Solarhub πίσω
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Πώς τα πάει η επιχειρηματικότητα με το ΕΣΠΑ

Εικόνα του άρθρου Πώς τα πάει η επιχειρηματικότητα με το ΕΣΠΑ
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 20/11/2018, 19:49
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Ένα από τα βασικά «κεφάλαια» και του επιχειρησιακού προγράμματος «Ήπειρος 2014-2020» είναι η επιχειρηματικότητα, για την οποία προβλέπονται διάφορες δράσεις στήριξής της. Άλλες από αυτές προχωρούν κι άλλες όχι για λόγους είτε τεχνικούς και γραφειοκρατίας είτε έλλειψης ενδιαφέροντος των επιχειρήσεων που αποτελεί ένα ανησυχητικό «σημάδι» τόσο για τη ρευστότητα όσο και για ενδεχόμενα εγγενή προβλήματα στην κάθε δράση (όσον αφορά όρους και προϋποθέσεις). Το «ηπειρώτικο» ΕΣΠΑ περιλαμβάνει αρκετές χρηματοδοτικές δράσεις, από τις οποίες ουσιαστικά υλοποιείται μία, συν το «Ταμείο Επιχειρηματικότητας ΙΙ», όπως ανέφερε εξάλλου και ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ιωαννίνων Γιάννης Μήτσης, κατά την τοποθέτησή του στη σημερινή συνεδρίαση της επιτροπής παρακολούθησης του προγράμματος.

Αυτή που υλοποιείται, φέρει τον τίτλο «Ενίσχυση επιχειρήσεων για ερευνητικά έργα στους τομείς αγροδιατροφής, δημιουργικής βιομηχανίας, Τεχνολογία Πληροφορίας και Επικοινωνίας, υγείας και βιοτεχνολογίας». Η δράση αυτή, που αφορά τη σύμπραξη επιχειρήσεων με πανεπιστήμια, ερευνητικά ινστιτούτα κ.ά., προσέλκυσε το ενδιαφέρον αρκετών επιχειρήσεων με αποτέλεσμα να υπάρξει διπλασιασμός του ποσού της αρχικής χρηματοδότησης. Συνολικά, 46 επενδυτικά σχέδια έχουν πάρει τον δρόμο της υλοποίησης.

Για τη δράση «Ηλεκτρονικό επιχειρείν (e-business)» έχουν αξιολογηθεί θετικά 123 επενδυτικά σχέδια που καλύπτουν μόλις το 1/3 του διαθέσιμου ποσού. Γι’ αυτό και αναμένεται ένας δεύτερος κύκλος υποβολής προτάσεων.

Η δράση «Ενίσχυση υφιστάμενων ΜΜΕ για την ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών», με προϋπολογισμό 4,6 εκατ. ευρώ, βρίσκεται στη φάση της αξιολόγησης. Έχουν κατατεθεί 55 αιτήματα με συνολικό προϋπολογισμό που φτάνει στα 13 εκατ. ευρώ. ΄

Στη δράση «Υποστηρικτικοί μηχανισμοί για την προώθηση της καινοτομίας στην τοπική επιχειρηματικότητα», με δημόσια δαπάνη 2,1 εκατ. ευρώ, δεν κατατέθηκε καμία πρόταση.

Αναμένεται να γίνει προκήρυξη της δράσης για την «ανάπτυξη ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών από τις ΜΜΕ’, προϋπολογισμού 3,1 εκατ. ευρώ, το πρώτο τρίμηνο του 2019. Το ίδιο ισχύει και για τη δράση «Ενίσχυση ίδρυσης ΜΜΕ (start ups) με προσανατολισμό στην ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών» με δημόσια δαπάνη 2 εκατ. ευρώ, όπως και για τη δράση «Προώθηση της καινοτομίας στην τοπική επιχειρηματικότητα και ενίσχυση της δικτύωσης των ΜΜΕ (δίκτυα ΜΜΕ), με 0,7 εκατ. ευρώ.

Εκκρεμούν ακόμη οι δράσεις «Εκπόνηση και εφαρμογή επιχειρησιακών σχεδίων ΜΜΕ για οργανωτική αναδιάρθρωση και προσανατολισμό στην εξωστρέφεια» με 3 εκατ ευρώ και «Ενίσχυση των ΜΜΕ για επενδύσεις τεχνολογικού εκσυγχρονισμού και εξοικονόμησης ενέργειας» με 5 εκατ. ευρώ που αναμένονται μέχρι τέλος αυτού του χρόνου.

Για τις υλοποιούμενες επενδυτικές δράσεις υπέρ των επιχειρήσεων, ο κ. Μήτσης ζήτησε γρήγορες και διαφανείς διαδικασίες αξιολόγησης, μείωση του όγκου της γραφειοκρατικής δουλειάς, στα όρια της διασφάλισης του απαιτούμενου ελέγχου, και γρήγορη αποπληρωμή των υποψήφιων επενδυτών.

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back