ΓΙΑΝΝΕΝΑ

«Ιωάννινα-Κακαβιά» των 425 εκατ. ευρώ

Εικόνα του άρθρου «Ιωάννινα-Κακαβιά» των 425 εκατ. ευρώ
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 11/12/2020, 23:41
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

«Οι υπηρεσίες της Περιφέρειας Ηπείρου εργάζονται ώστε να είναι έτοιμες όλες οι παράμετροι του έργου ‘Ιωάννινα-Κακαβιά μέχρι τον ερχόμενο Φεβρουάριο, όταν και θα οριστικοποιηθούν οι αποφάσεις χρηματοδότησης»: Αυτό δήλωσε σήμερα ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης με αφορμή την ελληνική πρόταση έργων στο Ταμείο Ανάκαμψης της Ε.Ε.

Τον Ιούλιο, το έργο της επέκτασης της Ιόνιας οδού πέρασε από το υπουργείο Υποδομών στην Περιφέρεια Ηπείρου. Μια ενέργεια πραγματικά πρωτόγνωρη, με μια Περιφέρεια να αναλαμβάνει ένα οδικό έργο, που είναι ενταγμένο στο διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών και για το οποίο δεν είχαν ολοκληρωθεί όλες οι μελέτες.

Το έργο, όπως έχει μελετηθεί, αφορά τετράιχνη χάραξη -2+2 λωρίδες κυκλοφορίας- μέχρι το Καλπάκι. Και από το Καλπάκι μέχρι την Κακαβιά. Η χάραξη που είχε γίνει, προβλέπει έναν πιο στενό δρόμο: 2+1 λωρίδες κυκλοφορίας. Η περιφερειακή αρχή Ηπείρου χρησιμοποιεί εδώ και έναν χρόνο τον αδόκιμο όρο «τρίιχνος δρόμος». Η «+1» λωρίδα κυκλοφορίας είναι η Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) και, όπως διευκρινίζεται σε σημερινή ανακοίνωση της Περιφέρειας Ηπείρου, θα υφίσταται… εναλλάξ στο κάθε ρεύμα κυκλοφορίας. «Η ΛΕΑ θα προσαρμόζεται ανάλογα των γεωμετρικών χαρακτηριστικών, ήτοι σε τμήματα του ενός ή του άλλου ρεύματος κυκλοφορίας» αναφέρεται.

Και ο προϋπολογισμός του έργου; Από Ιωάννινα μέχρι Καλπάκι 350 εκατ. ευρώ, και από Καλπάκι μέχρι Κακαβιά, 50 εκατ. ευρώ. Συν άλλα 25 εκατ. ευρώ για απαλλοτριώσεις. Ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται λοιπόν σε 425 εκατ. ευρώ.

Την όλη υπόθεση του οδικού έργου και του Ταμείου Ανάπτυξης, σχολίασε σήμερα ο επικεφαλής της περιφερειακής παράταξης «Ορίζοντες Ηπείρου» Σπύρος Ριζόπουλος. Ο κ. Ριζόπουλος, αφού έκανε λόγο για «κομματικούς ‘παπαγάλους’ της περιφερειακής αρχής που πανηγυρίζουν για την ένταξη της Ιόνιας οδού στο Ταμείο», άσκησε κριτική στην περιφερειακή αρχή με το σκεπτικό ότι το έργο της επέκτασης της Ιόνιας οδού έπρεπε να είχε τελειώσει εδώ και δέκα χρόνια. «Χάνεται η ευκαιρία να ενταχθούν έργα πιο στρατηγικά για την Περιφέρεια όπως ένας σιδηρόδρομος, ένα αεροδρόμιο ή η ενοποίηση της παραλίας, τα οποία θα δώσουν πνοή ανάπτυξης» επεσήμανε.

Στη συνέχεια, ο κ. Ριζόπουλος κάλεσε τον περιφερειάρχη να διαβάσει το σχέδιο Πισσαρίδη και αυτό του Ταμείου Ανάπτυξης και να δημιουργήσει το δικό του σχέδιο, ενώ «υπενθύμισε» ότι η Περιφέρεια Ηπείρου πήγε στο Ταμείο Ανάπτυξης χωρίς πρόταση.

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back