Στη μελετητική «ωρίμανση» του οδικού έργου «Ιωάννινα-Κακαβιά», με την προσδοκία της ένταξής του στο Ταμείο Ανάκαμψης της ΕΕ, προχωρά η Περιφέρεια Ηπείρου, στην οποία είχε μεταβιβαστεί η σχετική αρμοδιότητα από το υπουργείο Υποδομών.
Πιο συγκεκριμένα, η Περιφέρεια Ηπείρου έχει την υποχρέωση να «ωριμάσει» το τμήμα «Καλπάκι-Κακαβιά», των 24 χλμ. περίπου, καθώς το πρώτο τμήμα επέκτασης της Ιόνιας οδού «Ιωάννινα-Καλπάκι» έχει και εγκεκριμένη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και τεύχη δημοπράτησης. Σε αυτό το πρώτο τμήμα, ο δρόμος είναι τετράιχνος. Το υπόλοιπο, επίμαχο τμήμα μελετάται ως… τρίιχνος («με μια λωρίδα να προσαρμόζεται ανάλογα των γεωμετρικών χαρακτηριστικών», όπως έχει πει ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης).
Την περασμένη εβδομάδα, η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Ηπείρου ενέκρινε τη διαδικασία της απευθείας ανάθεση υπηρεσίας παροχής υπηρεσιών, με προϋπολογισμό 74.400 ευρώ (με ΦΠΑ). Η υπηρεσία αυτή αφορά το υποέργο με επίσημο τίτλο «Άμεση συλλογή στοιχείων για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών περιοχής από κόμβο Δολιανών έως Κακαβιά» του έργου «Υπηρεσίες ωρίμανσης και τεχνικής υποστήριξης για την υλοποίηση του έργου Ιόνια οδός-Κακαβιά».
Λίγες μέρες πριν, ο περιφερειάρχης κ. Καχριμάνης είχε δηλώσει ότι σε συνάντηση που είχε με τον γενικό γραμματέα Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ Δημήτρη Σκάλκο, ο τελευταίος ανέφερε ότι υπάρχει θετική εισήγηση από την Α’ Επιτροπή της Ε.Ε. για τον οδικό άξονα «Ιωάννινα-Κακαβιά», με την οριστική απόφαση να αναμένεται τέλη Φεβρουαρίου-αρχές Μαρτίου. «Μέχρι τότε εμείς πρέπει να επικαιροποιήσουμε τη μελέτη και ειδικά για το τμήμα από Καλπάκι μέχρι Κακαβιά», είχε τονίσει ο περιφερειάρχης.
Και ακολούθησε η διαδικασία για την επικαιροποίηση της μελέτης (παλιότερα, επί κρατικής Περιφέρειας είχαν γίνει κάποιες μελέτες για το συγκεκριμένο οδικό τμήμα), με την Οικονομική Επιτροπή να προσφεύγει στο άρθρο 32 του νόμου περί δημόσιων συμβάσεων, προμηθειών και υπηρεσιών, που αφορά την προσφυγή στη διαδικασία με διαπραγμάτευση χωρίς προηγούμενη δημοσίευση λόγω εκτάκτων αναγκών. Και οι έκτακτες ανάγκες (για την αιτιολόγηση της προσφυγής στο άρθρο 32), στη συγκεκριμένη περίπτωση, ήταν οι έντονες βροχοπτώσεις που προκάλεσαν κατολισθητικά φαινόμενα σε πολλά σημεία του οδικού δικτύου, μεταξύ των οποίων και το οδικό τμήμα από κόμβο Δολιανών έως Κακαβιά…
Κατά τη συνεδρίαση αυτή της Οικονομικής Επιτροπής, μειοψήφισε το μέλος της επιτροπής, ο επικεφαλής της παράταξης «Κοινό των Ηπειρωτών» Γιώργος Ζάψας με το σκεπτικό ότι «πρόκειται για μελέτη έργου οδοποιίας την οποία η περιφερειακή αρχή θα μπορούσε να την προγραμματίσει». Ο κ. Ζάψας εξέφρασε δε την άποψη ότι το τμήμα «Καλπάκι-Κακαβιά» θα μπορούσε να γίνει «με μελέτη-κατασκευή από τον ίδιο παραχωρησιούχο που θα αναλάβει την κατασκευή του πρώτου τμήματος». Επανέλαβε δε τη θέση του ότι ο οδικός άξονας θα πρέπει να έχει τα ίδια γεωμετρικά χαρακτηριστικά στο σύνολό του.
Διαβάστε
Ιωάννινα-Κακαβιά: Τα «πονεμένα» 70 χλμ.