Oikonomou pisoi Solarhub πίσω
ΜΙΚΡΑ & ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ

Ιωάννινα-Κακαβιά: Όχι, δεν θα είναι Ιόνια

Εικόνα του άρθρου Ιωάννινα-Κακαβιά: Όχι, δεν θα είναι Ιόνια
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 02/02/2023, 19:16
ΜΙΚΡΑ & ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ

Η κυβέρνηση, δια του υφυπουργού Υποδομών Γιώργου Καραγιάννη, διαφημίζει την προέκταση της Ιόνιας προς Κακαβιά με ανακρίβειες και εικόνες που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.

Με μια πανηγυρική ανάρτηση στο λογαριασμό του στο facebook, ο κ. Καραγιάννης χρησιμοποιεί φωτογραφία της Ιόνιας, για να διαφημίσει την προκήρυξη του διαγωνισμού για ένα έργο που… δεν θα είναι Ιόνια. Ούτε τετράιχνο, ούτε με μόνιμο πλάτος ανά κατεύθυνση.

Αντίθετα, θα είναι ένας μικρότερος δρόμος, όχι αντίστοιχος της Ιόνιας.

Πέρα από τις διαχρονικές κυβερνητικές ευθύνες για καθυστερήσεις και παραμέληση της ολοκλήρωσης της Ιόνιας, ως ενιαίο, κλειστό, σύγχρονο αυτοκινητόδρομο μέχρι τα σύνορα της χώρας, η συγκεκριμένη κυβέρνηση, μαζί με την περιφερειακή αρχή, συμμερίζονται την ευθύνη κατασκευής ενός έργου που δεν είναι αυτό το οποίο θα πρέπει να είναι.

Φυσικά, αυτό δεν εμποδίζει τον κ. Καραγιάννη να δημιουργήσει στρεβλές εντυπώσεις, καθώς μην ξεχνάμε ότι είμαστε σε προεκλογική περίοδο.

Τι ισχύει, σύμφωνα με τα όσα είναι μέχρι στιγμής γνωστά:

-Ο οδικός άξονας θα είναι τρίιχνος (τυπική διατομή 12,6 μ). Όχι  τετράιχνος με λωρίδες έκτακτης ανάγκης (με τυπική διατομή 22,5 μ.) όπως  είχε σχεδιαστεί κάποτε
-Δεν θα υπάρχει κεντρική νησίδα, αλλά στηθαίο τύπου New Jersey
-Ο  διαγωνισμός αφορά δύο οδικά τμήματα: Ιωάννινα-Καλπάκι, 46,8 χλμ., με  έξι ανισόπεδους κόμβους (Κοσμηράς, Ασβεστοχωρίου, Γραμμενοχωρίων,  Ζίτσας, Πασσαρώνος, Καρυών και Καλπακίου), και Καλπάκι-Κακαβιά, μήκους  23,11 χλμ, το οποίο θα γίνει με προαίρεση. Με προαίρεση θα γίνει και ο  ένας από τους έξι ανισόπεδους κόμβους, αυτός της Πασσαρώνος (που αφορά  την περιοχή της ΒΙΠΕ).
-Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 310 εκατ. ευρώ – από τα οποία τα 66 εκατ. ευρώ αφορούν την προαίρεση του τμήματος «Καλπάκι-Κακαβιά» και τα 10 εκατ. ευρώ τον ανισόπεδο κόμβο Πασσαρώνος.
-Το έργο θα γίνει με το σύστημα «μελέτη-κατασκευή»
-Η ένταξη του οδικού άξονα σχεδιάζεται να ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ «2021-2027». Δεν έχει γίνει ακόμη.
-Από  το υπουργείο Υποδομών, έχουν προϋπολογιστεί άλλα 92 εκατ. ευρώ για απαλλοτριώσεις, δίκτυα κοινής ωφέλειας και αρχαιολογικές υπηρεσίες.

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back