Συντακτης: Γιώργος Τσαντίκος
Δημοσιευση: 5-06-2018, 14:38
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Ο Δήμος Ιωαννιτών διαμαρτύρεται γιατί η Ήπειρος δεν είναι ανάμεσα στις πρόσφατες αποφάσεις που υπέγραψαν οι υπουργοί Περιβάλλοντος Γιώργος Σταθάκης και Οικονομίας (αναπληρωτής), Αλέξης Χαρίτσης, για την επέκταση του δικτύου φυσικού αερίου.

Η ανακοίνωση του Δήμου αναφέρει ότι «για μια ακόμα φορά τα Γιάννενα και η Ήπειρος βλέπουν ότι δεν αποτελούν προτεραιότητα σε ότι αφορά τα μεγάλα έργα υποδομών και ενέργειας» και εκτιμάει ότι «θ αργήσουμε απ’ ότι φαίνεται να ενταχτούμε και στον σύγχρονο ενεργειακό χάρτη της χώρας, καθώς οι τελευταίες εξελίξεις γύρω από την κατασκευή δικτύων φυσικού αερίου αφήνουν την Ήπειρο για μια ακόμη φορά εκτός σχεδιασμού».

Ο Δήμος ζητάει να έρθει το αμεσότερο δυνατό, το φυσικό αέριο στην Ήπειρο, λέγοντας ότι χρειάζεται συντονισμός δυνάμεων και προτείνει  «την πρωτοβουλία του συντονισμού μιας ευρείας πανηπειρωτικής συνάντησης με στόχο να καθοριστούν τα βήματα που πρέπει να κάνουμε όλοι μαζί, τοπικοί βουλευτές, αυτοδιοίκηση, φορείς, συλλογικότητες, πολίτες, ώστε να μη χαθεί μια ακόμη ευκαιρία για την περιοχή μας».

Σύμφωνα με την απόφαση, στα έργα που υλοποιεί η θυγατρική της ΔΕΠΑ, Εταιρεία Διανομής Αερίου Λοιπής Ελλάδας, συμπεριλαμβάνονται οι εξής περιοχές:

Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης στους Δήμους Αλεξανδρούπολης και Ορεστιάδας (νομός Έβρου), Κομοτηνής (νομός Ροδόπης), Ξάνθης (νομός Ξάνθης), Δράμας (νομός Δράμας) και Καβάλας (νομός Καβάλας). Προβλέπεται η κατασκευή δικτύων συνολικού μήκους 485 χιλιομέτρων, προϋπολογισμού 64,2 % με χρηματοδότηση κατά 50 % από το ΠΔΕ και διάρκεια υλοποίησης τα 5 χρόνια.

Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στους Δήμους Βέροιας και Αλεξάνδρειας (νομός Ημαθίας), Κατερίνης (νομός Πιερίας), Σερρών (νομός Σερρών), Γιαννιτσών (νομός Πέλλας) και Κιλκίς (νομός Κιλκίς). Το συνολικό μήκος είναι 327 χιλιόμετρα και το ύψος της επένδυσης 44,1 εκατ. ευρώ με ποσοστό χρηματοδότησης 48,5 %.

Στερεά Ελλάδα στη Λαμία, Χαλκίδα,  Εύβοια, Θήβα και Λειβαδιά, Άμφισσα και Καρπενήσι με κόστος 47,4 εκατ. και χρηματοδότηση 45 %.

 Όντως, το φυσικό αέριο στην Ήπειρο είναι μια «πονεμένη» υπόθεση, από τη στιγμή που η Ελλάδα προσδέθηκε σε άλλα γεωστρατηγικά «άρματα» και εγκατέλειψε τον αγωγό ITGI, προς χάριν του TAP, ο οποίος παρακάμπτει την Ήπειρο.

Πριν από οκτώ μήνες, ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας είχε εξαγγείλει τον ερχομό του αερίου μέχρι το 2023 στην Ήπειρο, με τροφοδότηση τοπικών δικτύων με «μεταφερόμενο» φυσικό αέριο, δια θαλάσσης είτε σε υγρή μορφή (LNG), είτε ως συμπιεσμένο αέριο (CNG), από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας.

Από την απόφαση, οι τέσσερις μεγάλες πόλεις της Ηπείρου, λείπουν. Ωστόσο, γίνεται μια διευκρίνιση που μπορεί να είναι και θετική, όσο και… αρνητική.

Αναφέρει η απόφαση ότι από τις Περιφέρειες που περιλαμβάνονται στην απόφαση, διέρχεται ο κεντρικός αγωγός φυσικού αερίου και έτσι, είναι πιο εύκολη η τροφοδότηση.

Για τις πιο απομακρυσμένες περιοχές, άλλη απόφαση που εντάσσεται στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, προβλέπει κατασκευή σταθμού φόρτωσης βυτιοφόρων στη Ρεβυθούσα, στον Σαρωνικό.

Φυσικά, για να έρθει το φυσικό αέριο στην Ήπειρο, υπό τις παρούσες συνθήκες (χωρίς δηλαδή απόφαση για κατασκευή δικτύου), ο στόχος του 2023 που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός είναι αρκετά αμφίβολος.



200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα
elpe-bp 2 Ντοτη3