ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Όταν ο Τζόνι Κας πήγε στη φυλακή

Εικόνα του άρθρου Όταν ο Τζόνι Κας πήγε στη φυλακή
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 05/06/2022, 16:10
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Υπάρχει μια μόνιμη συζήτηση αν τα άλμπουμ από συναυλίες, στο ροκενρόλ, αξίζουν ή τίποτε δεν μπορεί να παγιδεύσει καλύτερα τη στιγμή, από το να είσαι εκεί όταν συμβαίνει. Ισχύει μεν αυτό, αλλά δίσκοι όπως το Live at the Apollo του Τζέιμς Μπράουν ή το Live at Leeds των Who ή ακόμα το μισό Kick out the Jams των MC5 προκαλούν ανατριχίλες από το πρώτο αυλάκι τους.

Υπάρχει ένας καλλιτέχνης όμως που κατάφερε να κυκλοφορήσει δύο κορυφαία live albums μέσα σε δύο χρόνια. Ο Τζόνι Κας έβγαλε το At Folsom Prison το 1968 και τέτοιες μέρες, πριν από 53 χρόνια, το At San Quentin, το δεύτερο στη σειρά των «φυλακόβιων» δίσκων του.

Αν σας αρέσει ο Τύπος, μπορείτε να τον στηρίξετε με μια συνδρομή ή δωρεά, εδώ:


Ο Κας, ο μεγαλύτερος ίσως λαϊκός τραγουδιστής των ΗΠΑ, όλων των εποχών, το 1969 είχε βγάλει ήδη 30 (ολογράφως: τριάντα) δίσκους.

Το At Folsom Prison ήταν έτσι και αλλιώς προβοκατόρικο, καθώς είχε ηχογραφηθεί στις καλιφορνέζικες φυλακές, μαζί με την Τζουν Κάρτερ και τον Καρλ Πέρκινς.

Ο Κας που λίγο καιρό πριν είχε «αναβαπτιστεί» κοινωνικά και απεξαρτηθεί από τις ουσίες, είχε την ιδέα να παίξει σε φυλακές. Οι δύο πρώτες που ανταποκρίθηκαν θετικά, ήταν το Φόλσομ και το Σαν Κουέντιν. Αργότερα, θα ακολουθούσαν τα live στις φυλακές Οστεράκερ της Σουηδίας και στο Τενεσί.

Το μεν At Folsom Prison είναι το πιο γνωστό. Το δε At San Quentin όμως, είναι κατά τι καλύτερο και ενδεχομένως, το πιο ζόρικο άλμπουμ που κυκλοφόρησε αυτός ο τιτάνας με τα μαύρα.

Ο Κας ερμηνεύει το Wanted Men που έγραψε για αυτόν ο Ντίλαν και σε αντίθεση με το At Folsom Prison, δεν παρουσιάζει ένα «best of» του, αλλά μια επιλογή κομματιών σε συγκλονιστικές εκτελέσεις. Παίζει το San Quentin δύο φορές, μετά από απαίτηση του κοινού και δίνει το καλύτερο «Βoy Name Sue» όλων των εποχών.

Τα σημαδιακά του δίσκου όμως δεν σταματούν στη μουσική. Στο εξώφυλλο υπάρχει ίσως η πιο χαρακτηριστική φωτογραφία του Τζόνι Κας, την οποία τράβηξε ο Τζέιμς Μάρσαλ, ο τύπος που φωτογράφισε το Γούντστοκ και το τελευταίο live των Beatles.

Ακόμα και αυτή η φωτό με το μπλε του προβολέα να περιγράφει τον Κας, δεν ήταν η πιο γνωστή όμως.

Τη συναυλία κατέγραφε ένα συνεργείο αγγλικού καναλιού, το οποίο προσπαθούσε να δώσει οδηγίες στον Κας, ειδικά για το πώς και πού θα σταθεί στο Walk the Line. Ο Κας εκνευρίστηκε και τους ζήτησε να φύγουν από τη σκηνή. Το συνεργείο δεν υπάκουσε και ο Κας τους «φιλοδώρησε» με ένα μεσαίο δάχτυλο που δεν ήταν ακριβώς φωτό, αλλά στιγμιότυπο από το βίντεο…



ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back