Συντακτης: Βαρβάρα Αγγέλη
Δημοσιευση: 7-12-2018, 15:30
ΜΙΚΡΑ & ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ

Σε διαβούλευση βρίσκεται το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), με τον Δήμο Ιωαννιτών να ανακοινώνει ότι από την ερχόμενη Τρίτη θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του (www.ioannina.gr) όπου και οι πολίτες θα μπορούν να καταθέτουν τις απόψεις τους ιδίως επί των δύο εναλλακτικών λύσεων με κοινό άξονα την πεζοδρόμηση της οδού Αβέρωφ.

Κατά τη χτεσινή παρουσίαση του σχεδίου, στα παλιά σφαγεία, ακούστηκαν πολλά και ενδιαφέροντα, τα οποία «ερμηνεύουν» το πώς και το γιατί της κινητικότητας σήμερα στην πόλη των Ιωαννίνων.

Σύμφωνα λοιπόν με τη μελέτη, στα Γιάννενα υπάρχουν 45.500 αυτοκίνητα, όταν ο πληθυσμός ανέρχεται σε 112.000 κατοίκους (ΕΛΣΤΑΤ, 2011). Από τα 45.500 αυτά αυτοκίνητα, υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις πάρκινγκ (σε πυλωτές ή ιδιωτικά γκαράζ) για τα μισά. Συγκεκριμένα, υπάρχουν 21.400 θέσεις. Αυτό σημαίνει, όπως είπαν και οι μελετητές, ότι οι υπόλοιποι οδηγοί παρκάρουν το αυτοκίνητό τους στους διάφορους δρόμους.

Όσον αφορά το κυκλοφοριακό, οι μελετητές δεν βρήκαν τα δεδομένα ιδιαίτερα τραγικά. Η εκτίμησή τους ήταν ότι η πόλη των Ιωαννίνων, και ιδίως το κέντρο της, «φιλοξενεί» κυκλοφοριακό φόρτο μεσαίου μεγέθους. Ωστόσο, όπως πρόσθεσαν, στους πολίτες υπάρχει η αίσθηση ότι τα πράγματα είναι χειρότερα για διάφορους λόγους, όπως λόγω των παράνομων σταθμεύσεων και της φορτοεκφόρτωσης σε ώρες αιχμής. Ένας ακόμα σημαντικός λόγος είναι ότι τα φανάρια δεν προσαρμόζονται ανάλογα με τον κυκλοφοριακό φόρτο.  

Μέσα από έρευνα που έκαναν οι μελετητές, προέκυψε ακόμη ότι η πλειοψηφία των Γιαννιωτών κινείται με Ι.Χ. μία φορά την ημέρα προς το κέντρο της πόλης. Οι μισές δε μετακινήσεις αφορούν την εργασία. Και τα άλλα μέσα μετακίνησης;

Ποδήλατο χρησιμοποιεί μόλις το 3,5% των Γιαννιωτών, μηχανάκι το 5,5% και αστικό λεωφορείο το 8% (κυρίως φοιτητές).Ένα ποσοστό 30% μετακινείται με τα πόδια για αποστάσεις άνω των 300 μ.

200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα
elpe-bp 2 Ντοτη3