Η μη ύπαρξη περιβαλλοντικής αδειοδότησης για τη διάνοιξη του δρόμου στον Γράμμο είναι δεδομένη. Ακόμα και ο υπουργός Περιβάλλοντος Θ. Σκυλακάκης, ο οποίος προσπαθεί να κρατήσει τις αποστάσεις του από την όλη υπόθεση, αναγκάστηκε να το παραδεχτεί στη Βουλή.
Αυτά σε επίπεδο υπουργείου Περιβάλλοντος, και με το δεδομένο ότι ο Γράμμος είναι προστατευόμενη περιοχή Natura.
Από την άλλη, όμως, το υπουργείο Εθνικής Άμυνας το οποίο υποστηρίζει ότι δεν χρειαζόταν καν περιβαλλοντική αδειοδότηση!
Καταρχάς, το υπουργείο αυτό αποφάσισε να συμμετάσχει στην επιχείρηση «δρόμος στον Γράμμο» μετά από αίτημα του περιφερειάρχη Ηπείρου Αλέκου Καχριμάνη «στο πλαίσιο της κοινωνικής προσφοράς των Ενόπλων Δυνάμεων»…
Δεν ήταν όμως μόνο η πρόθεση για κοινωνική προσφορά. Το υπουργείο έκρινε ότι υπάρχουν παράλληλα και «εθνικοί λόγοι».
Ένας από τους «εθνικούς λόγους» που επικαλείται το υπουργείο, είναι η σύνδεση με δεξαμενές καυσίμων! Αυτό προκύπτει τουλάχιστον από έγγραφο της νεοσύστατης Διοίκησης Κατασκευών και Αντιμετώπισης Φυσικών Καταστροφών του ΓΕΕΘΑ, οι αρμοδιότητες της οποίας δεν περιορίζονται μόνο στις φυσικές καταστροφές όπως φαίνεται. Το περιεχόμενο του σχετικού εγγράφου με αποδέκτη τον ΟΦΥΠΕΚΑ δημοσίευσε χτες η «Καθημερινή».
Η αναφορά στις δεξαμενές καυσίμων δεν είναι τυχαία. Σύμφωνα με τη νομοθεσία, για αεροδρόμια, λιμάνια, δεξαμενές καυσίμων και αγωγούς μεταφοράς υγρών καυσίμων που εξυπηρετούν σκοπούς αποκλειστικά εθνικής άμυνας, δεν απαιτείται η διαδικασία εξαίρεσης από την περιβαλλοντική αδειοδότηση (σ.σ. τη σχετική απόφαση εξαίρεσης εκδίδει το υπουργείο Περιβάλλοντος).
Με άλλα λόγια, το υπουργείο Εθνικής Άμυνας δεν χρειάζεται καν να ενημερώσει το υπουργείο Περιβάλλοντος για την όποια παρέμβασή του όταν πρόκειται για δεξαμενές καυσίμων.
Οι εξηγήσεις που δίνει το υπουργείο, προκαλούν περισσότερα ερωτηματικά παρά δίνουν απαντήσεις. Και τείνουν στο να «καλύψουν» τις ενέργειες τόσο της Περιφέρειας Ηπείρου όσο και τις δικές του.
Όπως φαίνεται, λοιπόν, στην περίπτωση του Γράμμου, έχουμε τη «σύγκρουση» δύο υπουργείων.