Συντακτης: Γιώργος Τσαντίκος
Δημοσιευση: 15-12-2017, 20:06
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Διίστανται οι απόψεις αν τελικά η κατασκευή της καινούργιας λεωφόρου Νιάρχου ως κλειστού δρόμου θα είναι θετική για τους παροικούντες. Το θέμα τελικά συζητήθηκε στο περιφερειακό συμβούλιο, με τον επικεφαλής της «Συμμαχίας Ηπειρωτών» Γιώργο Ζάψα να το εισηγείται το απόγευμα της Παρασκευής 15 Δεκεμβρίου.

Το ενδιαφέρον είναι ότι όλοι ξεκινούν από το αυτονόητο, ότι ο δρόμος πρέπει να κατασκευαστεί. Προφανώς, η σημερινή του κατάσταση δεν είναι καθόλου καλή και δεν είναι ασφαλής. Ωστόσο, υπάρχουν διαφωνίες για τις τεχνικές του προδιαγραφές. Ο κ. Ζάψας κυρίως κριτίκαρε την περιφερειακή αρχή λέγοντας ότι η συζήτηση θα έπρεπε να είχε γίνει από το καλοκαίρι και μετέφερε τις επιφυλάξεις των κατοίκων για το γεγονός ότι προβλέπεται ένας κλειστός δρόμος. Πρότεινε να γίνουν παρεμβάσεις, όπου μπορούν να γίνουν, όπως π.χ. να χαρακτηριστεί δημοτικός ο δρόμος, αλλά και να ζητηθεί η άποψη του ΤΕΕ.

Εκ μέρους των πολιτών, το λόγο πήρε ο Γιάννης Μπέλλος, ο οποίος ξεκαθάρισε ότι «το έργο το θέλουμε-με τη χάραξη έχουμε θέμα». Είπε ότι η περιφερειάρχης Τατιάνα Καλογιάννη που είχε μιλήσει λίγο πριν, στηρίζει όλο το έργο στο χαρακτηρισμό  «τριτεύοντος εθνικού δικτύου», ενός τύπου δρόμου που, σύμφωνα με τον κ. Μπέλλο, θα οδηγήσει τις παρακείμενες επιχειρήσεις σε κλείσιμο (αναφέρθηκε με παραδείγματα). «Γιατί δεν φτιάχνουμε μια Βογιάννου;» διερωτήθηκε, υποστηρίζοντας ότι σε ένα κοντινό μέλλον, όταν τέλος πάντων γίνει η προέκταση της Ιόνιας προς την Κακαβιά, η παράκαμψη των Ιωαννίνων θα είναι παρωχημένη «και θα καταντήσει όπως σήμερα η Βλαχόστρατα (…) Τότε θα έχετε τύψεις, αν ο δρόμος γίνει σήμερα έτσι» είπε και πρόσθεσε ότι «θα είναι αχρείαστος μελλοντικά», στο μέγεθος που σχεδιάζεται. Επίσης, έφερε παραδείγματα παλιών καποδιστριακών Δήμων του λεκανοπεδίου που αποχαρακτήρισαν δρόμους από εθνικούς σε δημοτικούς.

Η κα Καλογιάννη πάντως, λίγο νωρίτερα, ήταν κάθετη. Αναφέρθηκε με πολύ… τεχνοκρατικό τρόπο στη νομοθεσία και τα χαρακτηριστικά της μελέτης, απαντώντας σε ένα-ένα τα σημεία της ερώτησης της «Συμμαχίας Ηπειρωτών». Ανάμεσα στις ερωτήσεις, η κα Καλογιάννη τόνισε ότι «εξυπηρετείται το σύνολο των υφιστάμενων δραστηριοτήτων» και ότι η διαδικασία αποχαρακτηρισμού απαιτεί σύμφωνη γνώμη «του συνόλου σχεδόν των υπηρεσιών της Περιφέρειας και του περιφερειακού συμβουλίου», άρα ο Δήμος δεν μπορεί να κάνει κάτι τέτοιο (ούτε στις προθέσεις της Περιφέρειας είναι, ωστόσο). Τέλος, τόνισε ότι η μελέτη είναι σύμφωνη με το νόμο, όπως και το τρόπος αντιμετώπισης των πολιτών που προσφεύγουν. Πρόσθεσε επίσης ότι «εξυπηρετούμε το κοινό καλό και όχι εκείνους που κατά καιρούς θεωρούν ότι θίγονται».

Ο κ. Καχριμάνης στην ομιλία του, είπε με λιγότερο τεχνοκρατικούς όρους, περίπου τα ίδια: ότι δηλαδή «τα πάντα έχουν λύσεις» και μίλησε για παρεμβάσεις εκτός του χρηματοδοτικού προγράμματος στην περιοχή, που θα εξασφαλίσουν την πρόσβαση σε επιχειρήσεις παντός τύπου. Εν ολίγοις, διαφώνησε με τη θέση των πολιτών ότι αποκλείονται επιχειρήσεις και σπίτια με την κατασκευή κλειστού δρόμου, γεγονός που προκάλεσε μια σχετική ένταση στη συνεδρίαση, χωρίς πάντως τα πράγματα να  ξεφύγουν. Είπε δε ότι τα 29 μέτρα πλάτους υφίσταντο ως δεδομένα από το 2000, από όταν άρχισε να μελετάται δηλαδή το έργο, οπότε δεν δικαιολογείται σήμερα παράπονο ότι «σας κλείνουμε το πάρκινγκ», όπως είπε απευθυνόμενος στο ακροατήριο. «Δεν υπάρχει κανείς που δεν βολεύεται, η μελέτη είναι άριστη», κατέληξε ο κ. Καχριμάνης. Αναφέρθηκε αναλυτικά στον ποδηλατόδρομο και τα φανάρια με σήμα και για τα ποδήλατα, για τις διαβάζεις πεζών που μπορούν να είναι μόνο υπέργειες, αλλά και τις «ειδικές μελέτες για τις τάφρους». Τέλος, επανέλαβε ότι δεν είχε «κανένα δικαίωμα να σαμποτάρει το έργο», που το θεωρεί «από τα σημαντικότερα» της θητείας του.

200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα
solidus espa