Oikonomou pisoi
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

«Κόμβος Δρίσκου», μια υπόθεση από τα παλιά

Εικόνα του άρθρου «Κόμβος Δρίσκου», μια υπόθεση από τα παλιά
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 07/11/2018, 18:51
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Κόμβος της Εγνατίας οδού στον Δρίσκο: ένα αίτημα των Ιωαννίνων, ξεχασμένο για αρκετά χρόνια, επανέρχεται στο (πολιτικό) προσκήνιο και με μια προεκλογική εσάνς.

Με εξαίρεση τον Δήμο Ζαγορίου που με κάθε ευκαιρία συνέχιζε να διεκδικεί την κατασκευή του κόμβου στο βορειοδυτικό τμήμα του λεκανοπεδίου, αρκετοί φορείς συντονίζονται ξαφνικά το τελευταίο διάστημα για την ανάδειξη του αιτήματος. Μέσα σε ένα τέτοιο κλίμα, δεν είναι τυχαίο λοιπόν που η Περιφέρεια Ηπείρου συγκαλεί σύσκεψη, ενημερωτικού περιεχομένου, για την κατασκευή του κόμβου στον Δρίσκο για την Παρασκευή 9 Νοεμβρίου, στις 11 το πρωί. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, θα γίνει ενημέρωση για τις πρωτοβουλίες που είχαν αναληφθεί στο παρελθόν από την Περιφέρεια. Στη σύσκεψη έχουν κληθεί να συμμετάσχουν οι βουλευτές, η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Ηπείρου, η Εγνατία Οδός Α.Ε., το Επιμελητήριο Ιωαννίνων, το Τεχνικό Επιμελητήριο Ηπείρου, εκπρόσωποι επιχειρηματικών οργανώσεων κ.ά.

Τον τελευταίο μήνα, λοιπόν, για τον κόμβο στον Δρίσκο έχουν κινητοποιηθεί αρκετοί: από τον αντιδήμαρχο Ιωαννίνων Παντελή Κολόκα, ο οποίος έχει «έδρα» τη δημοτική ενότητα Περάματος, και τον δήμαρχο Ζίτσας Μιχάλη Πλιάκο, ο οποίος πήρε ένα ομόφωνο «ναι» από την ΠΕΔ για την ανάγκη κατασκευής του κόμβου, μέχρι το Επιμελητήριο Ιωαννίνων με ανακοίνωση του προέδρου Γιάννη Μήτση και του υπεύθυνου συμβουλευτικής υποστήριξης επιχειρήσεων Δημήτρη Δημητρίου, του υποψήφιου περιφερειάρχη Ηπείρου με το ΚΙΝΑΛ, και της Ένωσης Ξενοδόχων Ιωαννίνων. Η παρέμβαση των ξενοδόχων είναι η πιο πρόσφατη. Σε αυτήν σημειώνεται μεταξύ άλλων ότι «δεν δικαιολογείται η ύπαρξη ενός μόνο κόμβου της Εγνατίας οδού για την πόλη των Ιωαννίνων, των 120.000 κατοίκων, τη στιγμή που περιοχές με υποπολλαπλάσιο πληθυσμό από εμάς, όπως τα Γρεβενά έχουν τρεις».

Όλοι οι φορείς κρίνουν ότι ένας δεύτερος κόμβος θα εξασφαλίσει εκ των πραγμάτων πιο γρήγορη πρόσβαση στη βορειοδυτική πλευρά του λεκανοπεδίου, προς το Πέραμα –οι επιχειρηματίες της περιοχής αυτής πιέζουν επί του θέματος εδώ και χρόνια- και στη συνέχεια προς Ζαγόρι ή Κόνιτσα.

Το όλο θέμα ήταν αρκετά «ζεστό» το 2010, όταν η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» (όταν ακόμη δεν είχε τεθεί το ζήτημα της ιδιωτικοποίησής της) είχε δεσμευτεί για μια μελέτη νέων κόμβων επί του αυτοκινητόδρομου. Έναν χρόνο μετά, οι τοπικές αρχές και συγκεκριμένα η Περιφέρεια Ηπείρου και ο Δήμος Ιωαννιτών, με δήμαρχο τον Φίλιππα Φίλιο, μαζί με την «Εγνατία Οδό» συζήτησαν τη λύση της εξόδου στην Μπαλντούμα και βελτίωση του υφιστάμενου οδικού δικτύου μέχρι το Πέραμα, με μια εκτίμηση κόστους 1 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης είχε αναφέρει ότι το έργο, εφόσον υπάρξει η σχετική μελέτη από την «Εγνατία Οδό Α.Ε.», θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ. Τελικά, και εκείνες οι συσκέψεις δεν κατέληξαν πουθενά.

Τα νεότερα στο «μέτωπο» έρχονται το 2013 όταν αναπληρωτής υπουργός Υποδομών ήταν ο βουλευτής της ΝΔ Ιωαννίνων Σταύρος Καλογιάννης. Μετά από σχετική ερώτηση στη Βουλή, ο αναπληρωτής υπουργός έκανε γνωστό ότι μελέτη από το 2010 της «Εγνατίας Οδού Α.Ε.» εκτιμούσε πως η δημιουργία ενός κόμβου-ημικόμβου στον Δρίσκο δεν είναι σκόπιμη. Κι αυτό επειδή το όφελος για την περιοχή είναι πολύ μικρότερο από το κόστος κατασκευής, και παρέπεμπε στο μέλλον για επανεξέταση του όλου θέματος.

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back