Συντακτης: Βαρβάρα Αγγέλη
Δημοσιευση: 17-12-2020, 18:02
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Και ξαφνικά προέκυψαν 6,2 εκατ. ευρώ για την ανακατασκευή του τμήματος της 2ης επαρχιακής οδού από τα Πηγάδια (Καλέντζι) μέχρι τη Γέφυρα Πλάκας.

Η κατάπτωση βράχων, παρά την τοποθέτηση ατσάλινου πλέγματος από την Περιφέρεια Ηπείρου πριν από έναν χρόνο, σε ένα αρκετά επικίνδυνο σημείο του συγκεκριμένου οδικού δικτύου άνοιξε ξανά τη συζήτηση για την ουσιαστική βελτίωση του δρόμου αυτού, με την περιφερειακή αρχή του Αλέκου Καχριμάνη να δέχεται αρκετή πίεση. Μάλιστα, η παράταξη «Κοινό των Ηπειρωτών» με επικεφαλής τον Γ. Ζάψα, με ανακοίνωσή της, ζητούσε ή να κλείσει ο δρόμος ή να εγγυηθούν την οδική ασφάλεια οι αρμόδιοι φορείς.

Ο κ. Καχριμάνης, καταρχάς, υπεραμύνθηκε των ενεργειών του επί του θέματος όλα αυτά τα χρόνια. «Όλα τα μηδενίζετε. Το εύκολο ήταν να κλείσω τον δρόμο (σ.σ. βέβαια ποτέ δεν είναι εύκολο κάτι τέτοιο για ένα πολιτικό πρόσωπο)» είπε, απαντώντας με αυτόν τον τρόπο και στον κ. Ζάψα, κατά τη σημερινή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου.

Και κάπου σε αυτό το σημείο ανακοίνωσε ότι το υπουργείο Υποδομών θα διαθέσει πίστωση 6,2 εκατ. ευρώ για το οδικό τμήμα Πηγάδια-Γέφυρα Πλάκας. Όπως είπε ο ίδιος, «ακούγαμε για 5 εκατ. ευρώ που θα μας δίνονταν, αλλά δεν έχει έρθει ούτε ένα ευρώ», προσθέτοντας ότι είχε ζητήσει 8 εκατ. ευρώ. Και τελικά, τι έγινε; Ο πρόεδρος της Βουλής (και βουλευτής Ιωαννίνων) Κώστας Τασούλας επικοινώνησε με τον υπουργό κ. Καραμανλή και κάπως έτσι προέκυψαν τα 6,2 εκατ. ευρώ.

Επόμενο ερώτημα: Με ποια μελέτη; Σύμφωνα με τον περιφερειάρχη, οι υπηρεσίες εκπονούν ήδη μια μελέτη, βάσει και κάποιων άλλων που είχαν γίνει στο παρελθόν, χωρίς να αποκλείεται και η συνδρομή εξωτερικού συνεργάτη. Χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση της μελέτης δεν έδωσε πάντως.

Αυτό που είπε επιπλέον, κάποια στιγμή, ήταν πως η λύση της κατασκευής σήραγγας είχε απορριφθεί στα μέσα της δεκαετίας του ’90, χωρίς να εισέλθει σε περισσότερες λεπτομέρειες.

Και διαβεβαίωσε ότι η ανακατασκευή του δρόμου μέχρι τη Γέφυρα Πλάκας θα γίνει με τις προδιαγραφές του νέου οδικού άξονα από τον κόμβο Τερόβου της Ιόνιας οδού μέχρι τα Πηγάδια, ο οποίος βρίσκεται υπό κατασκευή με χρηματοδότηση από το επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ήπειρος 2014-2020». Ο νέος οδικός άξονας των 10 χλμ, έχει συνολικό πλάτος οδοστρώματος 7,5 μ.,  με μια λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση…

Για τα Τζουμέρκα, πέρσι τον Σεπτέμβριο, μετά από πολύμηνες συζητήσεις και με την προηγούμενη κυβέρνηση, εντάχθηκε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων άλλο ένα έργο «αποκατάστασης-βελτίωσης της 2ης επαρχιακής οδού» με προϋπολογισμό 8.080.000 ευρώ, που αφορούσε κυρίως το τμήμα «Πλάκα-Πράμαντα». Από τα 8 αυτά εκατομμύρια, τα μισά προορίζονταν για την κατασκευή νέας γέφυρας στον Άραχθο ποταμό, λίγα μέτρα πιο κάτω από τη σημερινή μπέλλεϋ. Ο διαγωνισμός για τη νέα γέφυρα έχει γίνει εδώ και καιρό, και αναμένεται η υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο. Για τον δρόμο από Πλάκα μέχρι Πράμαντα, σε αναμονή μίας ακόμη μελέτης.

200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα