Πριν μερικά χρόνια, η περιφερειακή αρχή Ηπείρου έκανε την επιλογή να συνδέσει τα Τζουμέρκα με την Ιόνια οδό, στο ύψος του ανισόπεδου κόμβου Τερόβου.
Τη σύνδεση της Ιόνιας με τα (Βόρεια) Τζουμέρκα, η περιφερειακή αρχή αποφάσισε να την κάνει διανοίγοντας έναν νέο δρόμο μήκους 10 χλμ., από τον ανισόπεδο κόμβο Τερόβου μέχρι τα Πηγάδια (μετά το Καλέντζι), και με χρηματοδότηση από το επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ήπειρος 2014-2020». Σημειωτέον ότι τα προηγούμενα χρόνια, με ευρωπαϊκά κονδύλια και πάλι, είχε χρηματοδοτηθεί η βελτίωση τμήματος της επαρχιακής οδού από το Ελληνικό μέχρι το Καλέντζι. Η επαρχιακή αυτή οδός συναντά τον νέο δρόμο στα Πηγάδια.
Μετά από αρκετά χρόνια, ο νέος δρόμος συνολικού πλάτους 7,5 μ. με μια λωρίδα ανά κατεύθυνση, τον οποίο κατασκευάζει η «Εργοδυναμική Πατρών», ολοκληρώνεται. Η σύμβαση κατασκευής του έργου, με κόστος περίπου 12 εκατ. ευρώ (αρχικός προϋπολογισμός 25 εκατ. ευρώ, έκπτωση 58,18%) είχε υπογραφεί τον Μάιο του 2018.
Το 2020, υπό την πίεση των Τζουμερκιωτών –οι οποίοι άκουγαν επί πολλά χρόνια τα περί σύνδεσης της περιοχής με την Εγνατία οδό, που τελικά δεν προχώρησαν- και τις καταπτώσεις βράχων στην περιοχή του Μονολιθίου, σε ένα επικίνδυνο σημείο, επί της 2ης επαρχιακής οδού, ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης έβαλε στην ατζέντα του το έργο της βελτίωσης και αναβάθμισης του δρόμου από τα Πηγάδια μέχρι τα Πράμαντα. Το έργο δεν αντιμετωπίστηκε ενιαία από την αρχή. Η περιφερειακή αρχή έβαλε σε προτεραιότητα το οδικό τμήμα «Πηγάδια-Γέφυρα Πλάκας», μήκους 8,5 χλμ, αφήνοντας το τμήμα «Γέφυρα Πλάκας-Πράμαντα» για το μέλλον.
Ήταν Δεκέμβριος του 2020 όταν προέκυψε μια πίστωση 6,3 εκατ. ευρώ από το υπουργείο Υποδομών με έναν σουρεαλιστικό τρόπο: εν μέσω μιας συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου και με ένα τηλεφώνημα του προέδρου της Βουλής Κώστα Τασούλα.
Μετά ξεκίνησαν οι διαδικασίες για την εκπόνηση της μελέτης για το οδικό τμήμα των 8,5 χλμ., μέσω της οποίας, όπως έχει πει στο παρελθόν ο κ. Καχριμάνης, «έχει βρεθεί τέτοια λύση που δεν χρειάζεται σήραγγα». Με την ολοκλήρωση της μελέτης, προέκυψε και το Ταμείο Ανάκαμψης της ΕΕ. Ο προϋπολογισμός δε του έργου έφτασε τελικά στα 23,6 εκατ. ευρώ. Η χρηματοδότηση, ωστόσο, δεν προέρχεται μόνο από το Ταμείο Ανάκαμψης της Ε.Ε. Υπάρχουν και άλλες δύο πηγές: Το υπουργείο Υποδομών (με τα 6,3 εκατ. ευρώ) και η Περιφέρεια Ηπείρου (με 7,9 εκατ. ευρώ).
Τον Δεκέμβριο του 2022 ο διαγωνισμός του έργου «για την αποκατάσταση και βελτίωση» του οδικού τμήματος Πηγάδια-Γέφυρα Πλάκας, «βγήκε στον αέρα». Στη συνέχεια υπήρξε προσφυγή από ενδιαφερόμενη εταιρία, με την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων να την αποδέχεται. Τον Σεπτέμβριο του 2023, το έργο επαναδημοπρατήθηκε.
Και σήμερα, η Περιφέρεια Ηπείρου ανακοίνωσε ότι προσωρινός ανάδοχος, με απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής, αναδείχθηκε η εταιρία «Εργοδυναμική Πατρών». Το ποσό προσφοράς που έδωσε η εταιρία, ανέρχεται σε 20,3 εκατ. ευρώ (ποσοστό έκπτωσης 13,8%). Η «Εργοδυναμική Πατρών» είναι η ίδια εταιρία που υλοποιεί το οδικό τμήμα «Τέροβο-Πηγάδια». Η ίδια εταιρία που έχει αναλάβει κι άλλα μεγάλα έργα στην Ήπειρο, και δη στο νομό Ιωαννίνων.
Πριν την ολοκλήρωση της τυπικής διαδικασίας, πάντως, ο κ. Καχριμάνης είχε σπεύσει με ανάρτησή του στο facebook, στα τέλη Οκτωβρίου, να δηλώσει: «Σήμερα έχω μια μεγάλη χαρά. Έχουμε ανάδοχο στο πιο δύσκολο έργο που θα έχω κάνει στην αυτοδιοικητική πορεία μου μέχρι σήμερα. Στο κομμάτι Πηγάδια-Γέφυρα Πλάκας. Ευχαριστώ τους υπαλλήλους που ασχολήθηκαν με το έργο, τους μελετητές και σε όλους τους αφανείς εργάτες του οράματος». Βέβαια, το να φτιάχνει κανείς έναν ασφαλή δρόμο, δεν μπορεί να χαρακτηριστεί όραμα, αλλά υποχρέωση. Και μάλιστα μια υποχρέωση που άργησε πολλά χρόνια.