Συντακτης: Βαρβάρα Αγγέλη
Δημοσιευση: 23-05-2022, 23:10
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Η Ένωση Ξενοδόχων Ιωαννίνων είναι ένας από τους φορείς που υπενθυμίζουν με κάθε ευκαιρία τη σημασία του Δυτικού Άξονα των Βαλκανίων για τον τουρισμό και την ανάπτυξη. Το οδικό τμήμα «Ιωάννινα-Κακαβιά» αποτελεί μέρος αυτού του οδικού άξονα.

Η ελληνική κυβέρνηση, διά στόματος και του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, έχει αναγνωρίζει ότι τα 70 αυτά χλμ. θα αναβαθμίσουν τη σύνδεση της Ηπείρου και με τα Δυτική Βαλκάνια. Και ως «αναβάθμιση αυτής της σύνδεσης», εννοεί επί της ουσίας έναν καλύτερο δρόμο από αυτόν που υπάρχει σήμερα. Έναν τρίιχνο δρόμο με κόμβους, χωρίς διαχωριστική νησίδα.

Ακόμα και για αυτόν τον δρόμο, διαφορετικό από ό,τι είχε σχεδιαστεί αρχικά, δεν υπάρχει καμία ενημέρωση για την πορεία των μελετών που ανέλαβε να εκπονήσει το υπουργείο Υποδομών (μετά από ένα διάλειμμα ενάμιση χρόνου, όταν και η Περιφέρεια Ηπείρου είχε αναλάβει το οδικό έργο). Την ίδια ώρα, η ηγεσία του υπουργείου εμφανίζεται σίγουρη ότι το έργο θα δημοπρατηθεί εντός του 2022, σύμφωνα και με την πρωθυπουργική δέσμευση.

Πριν λίγες ημέρες, ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής δήλωσε κατά την επίσκεψή του στην Αιτωλοακαρνανία ότι «το ‘Ιωάννινα-Κακαβιά’ προχωρά σύμφωνα με τον σχεδιασμό. Και εμείς, όπως ξέρετε, κάνουμε δύο πολύ απλά πράγματα και από αυτό κρινόμαστε: Ανακοινώνουμε συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα, έχουμε συγκεκριμένα χρηματοδοτικά εργαλεία και ενημερώνουμε πάντα τους πολίτες της περιοχής για την εξέλιξη αυτών των έργων». Περισσότερες (και κρίσιμες) λεπτομέρειες απέφυγε να δώσει. Και σίγουρα δεν αρκεί ούτε η προ μηνός διαβεβαίωση του υφυπουργού Υποδομών Γιώργου Καραγιάννη προς τον περιφερειάρχη Ηπείρου Αλέκο Καχριμάνη. Η οποία διαβεβαίωση ήταν «μην ανησυχείτε» (διαβάστε εδώ).

«Η κυβέρνηση οφείλει να ολοκληρώσει το ελληνικό τμήμα από την Ιόνια οδό μέχρι την Κακαβιά» επισημαίνει στη σημερινή της ανακοίνωση η Ένωση Ξενοδόχων Ιωαννίνων, η οποία αναφέρεται στην επικείμενη ολοκλήρωση της γέφυρας Peljesac στην Κροατία, που θα διευκολύνει κατά πολύ την πρόσβαση επισκεπτών από την Κεντρική και τη Βόρεια Ευρώπη.

Η εν λόγω γέφυρα, που αποτελεί τμήμα του Δυτικού Άξονα των Βαλκανίων, ενώνει το βόρειο τμήμα των Δαλματικών Ακτών με το νότιο κομμάτι τους, παρακάμπτοντας το μικρό τμήμα της επικράτειας της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης που τα χωρίζει. Το κόστος της γέφυρας, με χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ανέρχεται σε 420 εκατ. ευρώ. Το έργο αναμένεται να παραδοθεί εντός του Ιουλίου.

«Έτσι οι επισκέπτες από την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη, που θέλουν να ταξιδέψουν στο τμήμα της παλιάς πόλης του Ντουμπρόβνικ ή να συνεχίσουν νοτιότερα στο Μαυροβούνιο, την Αλβανία και την Ελλάδα δεν θα περνούν πλέον από δύο συνοριακά σημεία ελέγχου μεταξύ της Βοσνίας και της Κροατίας που επέφερε μεγάλες χρονικές καθυστερήσεις» τονίζει η Ένωση Ξενοδόχων. Προσθέτει δε ότι τα υπόλοιπα 10 χιλιόμετρα οδικών αξόνων και η παράκαμψη του κόλπου Ston θα ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του χρόνου, όπως και ότι η συνέχεια αυτού του δρόμου από το Μαυροβούνιο έως και την Αλβανία (το οδικό τμήμα Τίρανα-Σκόδρα) θα ολοκληρωθεί τα επόμενα χρόνια.

200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα
iper piso solidus