Συντακτης: Βαρβάρα Αγγέλη
Δημοσιευση: 15-01-2020, 15:53
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Η αλλαγή του σχεδιασμού για τον οδικό άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά, για την επέκταση της Ιόνιας οδού, εκ μέρους των υπουργείων Υποδομών και Ανάπτυξης προκάλεσε την έντονη αντίδραση –και εγγράφως- τόσο του περιφερειάρχη Ηπείρου Αλέκου Καχριμάνη όσο και του δημάρχου Ζίτσας Μιχάλη Πλιάκου.

Τα υπουργεία σε απάντηση που έδωσαν σε αναφορά του βουλευτή Ιωαννίνων Γιώργου Αμυρά, αναφέρουν ότι συντάχθηκε νέα πρόταση για μελέτη με τον οδικό άξονα να είναι δίιχνος και όχι τετράιχνος.

Η περιφερειακή αρχή Ηπείρου κάνει λόγο, σε ανακοίνωσή της, για μια δυσάρεστη έκπληξη, υπενθυμίζοντας ότι για τα διευρωπαϊκά δίκτυα, στα οποία έχει ενταχθεί ο συγκεκριμένος άξονας, υπάρχουν κανόνες κι αυτοί πρέπει να τηρούνται. Αναφέρει δε ότι η αλλαγή της διατομής από τετράιχνη σε δίιχνη, ουσιαστικά υποβιβάζει τον οδικό άξονα σε εθνική οδό «η οποία θεωρούμε ότι δεν μπορεί να ανταποκριθεί στο σημερινό, αλλά και στο μελλοντικό κυκλοφοριακό φορτίο, μη διασφαλίζοντας τη βέλτιστη οδική ασφάλεια», ενώ καταγγέλλει ότι ο νέος σχεδιασμός προτείνεται ερήμην της Περιφέρειας.

Γίνεται δε γνωστό ότι ο περιφερειάρχης έχει  ενημερώσει για τις εκκρεμότητες που υπάρχουν στις οδικές υποδομές της Ηπείρου τον πρωθυπουργό, ενώ από τις 23 Ιουλίου 2019 αναμένει  απάντηση από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κων. Καραμανλή στο γραπτό αίτημά του για συνάντηση. Έξι μήνες μετά, καμία απάντηση.

Στην ανακοίνωση σημειώνεται ότι, πέραν της επέκτασης της Ιόνιας οδού προς Κακαβιά, υπάρχει σε εκκρεμότητα και η σύνδεση της Ιόνιας οδού με τη Γέφυρα Καλογήρου, ένα έργο για το οποίο παραχωρήθηκε το δικαίωμα υλοποίησής του από την Περιφέρεια Ηπείρου με παράλληλη δέσμευση πόρων από το επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ήπειρος 2014-2020». Ωστόσο, το έργο δεν προχώρησε, επειδή οι υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών ενημέρωσαν μετεκλογικά πως χρειάζεται νέα γεωτεχνική μελέτη που οδηγεί σε περαιτέρω καθυστέρηση την κατασκευή του δρόμου και ενδεχομένως σε απώλεια κοινοτικών πόρων.

Σε αυτό το σημείο, ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι η περιφερειακή αρχή υποδεικνύει ως υπαίτιες τις υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών. «Δυστυχώς παρά την αλλαγή πολιτικής ηγεσίας στο υπουργείο Υποδομών, δεν φαίνεται να έχει αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο λειτουργούν οι υπηρεσίες του. Οφείλουν σε θέματα που αφορούν την ανάπτυξη της Ηπείρου και για τα οποία η Περιφέρεια έχει συνυπευθυνότητα να υπάρχει συνεργασία και να μην δρουν με αυτό τον απαράδεκτο τρόπο» υπογραμμίζει.


O ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΖΙΤΣΑΣ

Ο δήμαρχος Ζίτσας Μιχάλης Πλιάκος, από την πλευρά του, αφού κάνει λόγο για «εμπαιγμό», επισημαίνει ότι απαιτείται η δημιουργία «μετώπου» πίεσης για να γίνει ο οδικός άξονας Ιόνια-Κακαβιά με τις υπάρχουσες μελέτες (δηλαδή τετράιχνος δρόμος). Για τον λόγο αυτόν απέστειλε σχετική επιστολή προς τον περιφερειάρχη και τους δημάρχους Ιωαννίνων, Πωγωνίου και Ζαγορίου.

Ο κ. Πλιάκος, στηλιτεύει παράλληλα την «εκκωφαντική ολιγωρία και αδιαφορία των αρμόδιων υπηρεσιών που τέσσερα χρόνια τώρα αν και έχουν ολοκληρωμένες μελέτες για την κατασκευή του εν λόγω έργου, δεν φρόντισαν να εξασφαλίσουν τη χρηματοδότησή του από κανένα χρηματοδοτικό εργαλείο». Παράλληλα, θέτει και το ζήτημα της δέσμευσης ακινήτων από ιδιοκτήτες για την κατασκευή του οδικού άξονα.


ΟΙ «ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ ΗΠΕΙΡΟΥ»

Την ίδια ώρα, ο επικεφαλής της παράταξης «Ορίζοντες Ηπείρου» Σπύρος Ριζόπουλος κάνει λόγο για «διαφαινόμενο φιάσκο αν επιβεβαιωθούν από το υπουργείο Υποδομών, όσα έγιναν γνωστά εντελώς ξαφνικά σήμερα από τον κυβερνητικό βουλευτή κ. Γ. Αμυρά». Για τον κ. Ριζόπουλο, σε μια τέτοια περίπτωση, η ευθύνη ανήκει εξ ολοκλήρου «στον περιφερειάρχη Ηπείρου και κομματικό υπάλληλο κ. Αλέξανδρο Καχριμάνη» όπως τον χαρακτηρίζει.

«Ο κ. Καχριμάνης οφείλει να απολογηθεί στον ηπειρωτικό λαό, αν υποστήριξε τη συγκεκριμένη διεκδίκηση ενώπιον της κυβέρνησής του επαρκώς και όσο θα έπρεπε, και αν από την πρώτη συνάντηση των περιφερειαρχών με τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη πρόβαλε τις σωστές διεκδικήσεις της Ηπείρου. Το αποτελέσματα δυστυχώς για όλους τους Ηπειρώτες, διαψεύδουν παταγωδώς αυτή την προσδοκία…».

200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα