Ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης είπε δύο φορές: «Δεν είναι μια προεκλογική συγκέντρωση». Και ακολούθησε η παρουσίαση ενός «στρατηγικού σχεδίου» για τους οδικούς άξονες της Περιφερειακής Ενότητας Πρέβεζας. Για αυτούς τους οδικούς άξονες που σχεδιάζονται εδώ και μια 15ετία, που έχουν δαπανηθεί χρήματα σε μελέτες, που δεν έχουν υλοποιηθεί από τις εκάστοτε κυβερνήσεις.
Η Περιφερειακή Ενότητα Πρέβεζας νιώθει αδικημένη, και ένα μεγάλο κομμάτι αυτής της κατάστασης το «χρεώνεται» και η Περιφέρεια Ηπείρου, η οποία προσπαθεί να κερδίσει το χαμένο έδαφος, ενόψει και των αυτοδιοικητικών εκλογών.
Στο Πολιτιστικό Κέντρο «Όαση», στην Πρέβεζα, η Περιφέρεια Ηπείρου διοργάνωσε μια παρουσίαση του στρατηγικού σχεδίου για τους οδικούς άξονες: για τον οδικό άξονα Ιόνια-Πρέβεζα, τον οποίο το υπουργείο Υποδομών τον «παρέδωσε» στην Περιφέρεια, για τον παραλιακό δρόμο Πρέβεζα-Ηγουμενίτσα και για τη σύνδεση της Εγνατίας οδού με το Καρτέρι.
Το στρατηγικό σχέδιο αφορούσε μια πρόταση για τη χάραξη των οδικών αξόνων από τη γιαννιώτικη εταιρία «ΜΕΤΡΟΝ» (Βησσαρίων Γιωρσπύρος) στην οποία η Περιφέρεια Ηπείρου ανέθεσε την αποστολή αυτή.
Δεν υπάρχουν τελικές μελέτες, δεν υπάρχουν εξασφαλισμένες πιστώσεις, δεν υπάρχουν χρονοδιαγράμματα. Τι υπάρχει; Μια δέσμευση του περιφερειάρχη ότι οι μελέτες θα προχωρούν «κομμάτι-κομμάτι», μετά την ολοκλήρωση των οποίων θα ακολουθεί η αναζήτηση πόρων. Υπάρχει και μια ιεράρχηση στα «κομμάτια». Στην κορυφή της ιεράρχησης βρίσκεται το οδικό τμήμα Φιλιππιάδα-Γέφυρα Καλογήρου, ή αλλιώς η παράκαμψη Φιλιππιάδας, που είναι και το πιο «ώριμο», με τον κ. Καχριμάνη να δηλώνει ότι «θα είναι το πρώτο που θα εντάξει στο ΕΣΠΑ» της Περιφέρειας Ηπείρου.
To οδικό τμήμα Φιλιππιάδα-Γέφυρα Καλογήρου, μπορεί να είναι το πιο «ώριμο», λόγω και της πολυετούς μελέτης που είχε προηγηθεί από το υπουργείο, αλλά δεν είναι μελετητικά ολοκληρωμένο, δεδομένου ότι αλλάζει ο σχεδιασμός από την Περιφέρεια Ηπείρου.
Ο κ. Γιωρσπύρος, εκ μέρους της Περιφέρειας Ηπείρου, παρουσίασε έναν τελείως διαφορετικό σχεδιασμό από αυτόν που ο κ. Καχριμάνης διατεινόταν πριν από λίγο καιρό ότι πρέπει να γίνει. Στις αρχές του χρόνου, ο κ. Καχριμάνης είχε μιλήσει για τρίιχνο δρόμο από την Ιόνια (Φιλιππιάδα) μέχρι την Πρέβεζα.
Τα δεδομένα άλλαξαν, και η Περιφέρεια Ηπείρου φέρνει… στην Πρέβεζα τετράιχνο δρόμο.
Ο τετράιχνος δρόμος των 30 χλμ. –με διαχωριστική νησίδα και παράλληλο οδικό δίκτυο σε ένα τμήμα του-, σύμφωνα με την πρόταση, θα ξεκινά από τον κόμβο της Ιόνιας στη Φιλιππιάδα, θα περνάει περιμετρικά (κι όχι κοντά στο ποτάμι, όπως ήταν ο σχεδιασμός του υπουργείου) της πόλης και μετά θα ακολουθεί τη γνωστή διαδρομή: Γέφυρα Καλογήρου, Στεφάνη, Λούρος (με παράκαμψη του οικισμού από τα νότια). Στη συνέχεια, θα φτάνει μέχρι τον κόμβο του Ζέφυρου, που κατασκευάστηκε πρόσφατα, και δεν θα πηγαίνει προς Πρέβεζα αλλά θα συνεχίζει μέχρι τον κόμβο Φραξύλα, επί της παραλιακής οδού.
Μια μεγάλη αλλαγή της χάραξης αυτής είναι ότι δεν θα γίνει ο ανισόπεδος κόμβος στη Γέφυρα Καλογήρου, για τον οποίο ο κ. Καχριμάνης έχει πει πολλές φορές στο παρελθόν ότι είναι πολύ ακριβός. Ο περιφερειάρχης είπε επίσης ότι η οδική σύνδεση Ιόνιας-Πρέβεζας δεν ανήκει στα διευρωπαϊκά οδικά δίκτυα, σε αντίθεση με τον παραλιακό οδικό άξονα.
Ο σχεδιασμός προβλέπει λοιπόν ισόπεδο κόμβο στη θέση του ανισόπεδου κόμβου. Γενικότερα, στον οδικό αυτόν άξονα των 30 χλμ. έχουν σχεδιαστεί 10 ισόπεδοι κόμβοι.
Για το επίμαχο τμήμα «Φιλιππιάδα-Γέφυρα Καλογήρου» που έχει προτεραιότητα, ο κ. Καχριμάνης ανέφερε ότι ο προϋπολογισμός του θα είναι περίπου στο 1/3 του προϋπολογισμού που είχε συντάξει το υπουργείο Υποδομών και ο οποίος ανερχόταν στα 50 εκ. ευρώ. Άνευ ανισόπεδου κόμβου (σε ένα σημείο που θα καταλήγει η κυκλοφορία από Ιόνια και από την εθνική οδό)…
Κατά την τοποθέτησή του, ο κ. Καχριμάνης δεν παρέλειψε να ασκήσει κριτική στο υπουργείο Υποδομών, διαχρονικά. Όχι όμως τόσο στην ηγεσία του αλλά στους υπαλλήλους. «Το υπουργείο Υποδομών δεν έχει τις υπαλληλικές συνθήκες για να προχωρήσει τις μελέτες αυτές» είπε. Ανέφερε ακόμη ότι οι μελέτες για τον οδικό άξονα «Ιόνια-Πρέβεζα» δεν έχουν παραδοθεί από το υπουργείο Υποδομών στο σύνολό τους, και όσες έχουν παραδοθεί, είναι ημιτελείς και χρήζουν ουσιαστικών αλλαγών.
Πρόσθεσε δε ότι οι μέχρι τώρα εργασίες δεν έχουν παραδοθεί στην Περιφέρεια σε ψηφιακή μορφή, «γεγονός που επιφέρει καθυστέρηση στην ωρίμανση τμημάτων του έργου».
Όσον αφορά τον παραλιακό οδικό άξονα, σχεδιάζεται τρίιχνος δρόμος με πολλούς –και πάλι- ισόπεδους κόμβους. Κάποιοι από αυτούς κατασκευάζονται ήδη στο πλαίσιο του «προγράμματος κόμβων της Περιφέρειας Ηπείρου» όπως ο κόμβος Βαλανιδοράχης.
Κατά τα άλλα ο κ. Καχριμάνης μίλησε με τα καλύτερα λόγια για τους τεχνικούς συμβούλους της Περιφέρειας Ηπείρου, την εταιρία ΜΕΤΡΟΝ, υπενθυμίζοντας ότι «είναι Ηπειρώτες» και ότι «είναι η ίδια ομάδα που συνέβαλε στην ωρίμανση μελετών του τμήματος Καλπάκι-Κακαβιά τις οποίες στη συνέχεια παρέλαβε το υπουργείο και έτσι μπόρεσε να προχωρήσει στη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης και την προένταξή του στο τομεακό ΕΣΠΑ».
Βέβαια, το έργο «Ιωάννινα-Κακαβιά», για το οποίο ο διαγωνισμός ακυρώθηκε και δεύτερη φορά, θα γίνει, αν γίνει, με «μελέτη-κατασκευή» με το τμήμα «Καλπάκι-Κακαβιά» να τελεί σε καθεστώς προαίρεσης…