Oikonomou pisoi
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Ιωάννινα-Κακαβιά εντός του 2022

Εικόνα του άρθρου Ιωάννινα-Κακαβιά εντός του 2022
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 26/11/2021, 23:45
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Τη δημοπράτηση του οδικού άξονα «Ιωάννινα-Κακαβιά» εντός του 2022 ανακοίνωσαν ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής από τον 1ο όροφο της Περιφέρειας Ηπείρου, στα Γιάννενα.

Η σχετική ανακοίνωση αναμενόταν εδώ και έναν μήνα, αφού ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης είχε προλειάνει το έδαφος.

Διαβάστε: Όλοι οι δρόμοι... expressways

Και η κυβέρνηση αποφάσισε να πει το νέο επιτόπου. «Λύνουμε εκκρεμότητες πολλών ετών με εντολή του πρωθυπουργού» είπε ο κ. Καραμανλής, ενώ λίγο αργότερα ο κ. Μητσοτάκης μίλησε για ένα έργο «με μεγάλη εθνική σημασία».

Ο οδικός άξονας «Ιωάννινα-Κακαβιά» επιστρέφει λοιπόν εκεί που ανήκε εξαρχής: στο υπουργείο Υποδομών, το οποίο το χαρακτηρίζει πια «εθνικό έργο» με σκοπό να το εντάξει στη νέα προγραμματική περίοδο ΕΣΠΑ 2021-2027. Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι το έργο «έχει γίνει ήδη επιλέξιμο» στο νέο ΕΣΠΑ. Όσον αφορά τις μελέτες, αυτές δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα. Κάποιες έχει κάνει τον τελευταίο ενάμιση χρόνο η Περιφέρεια Ηπείρου, στην αρμοδιότητα της οποίας είχε περάσει ο οδικός άξονας «Ιωάννινα-Κακαβιά» μετά από αίτημά της, αναλαμβάνοντας τη μελετητική και χρηματοδοτική ωρίμανση. Τις υπόλοιπες απαιτούμενες μελέτες θα αναλάβει το ίδιο το υπουργείο.

Βασικά, οι μελέτες που πρέπει να γίνουν, αφορούν έναν διαφορετικό, πιο στενό οδικό άξονα από αυτόν που είχε μελετηθεί. Κάτι που προσπεράστηκε τεχνηέντως στις επίσημες δηλώσεις. Ο κ. Καραμανλής δεν αναφέρθηκε σε καμία τεχνική λεπτομέρεια. Ο ίδιος ο πρωθυπουργός μίλησε όμως για μια «σωστή διαστασιολόγηση του δρόμου έτσι ώστε να μπορεί να είναι επιλέξιμος για ευρωπαϊκή χρηματοδότηση». Συγκεκριμένα είπε: «Είχα δώσει εξαρχής σαφή κατεύθυνση στον υπουργό και στον υφυπουργό να βρουν μία πρακτική και εφαρμόσιμη λύση. Βρέθηκε η λύση σε συνεννόηση με την Περιφέρεια, με τη σωστή διαστασιολόγηση του δρόμου έτσι ώστε να μπορεί να είναι επιλέξιμος για ευρωπαϊκή χρηματοδότηση. Θα είναι ένας σύγχρονος, γρήγορος, ασφαλής, κλειστός δρόμος, ο οποίος θα ενώσει επιτέλους τα Γιάννενα με την Κακαβιά με τα Δυτικά Βαλκάνια». 

Από όσα έχουν γίνει γνωστά εδώ και καιρό διά στόματος κ. Καχριμάνη, ο οδικός άξονας των 70 χλμ. θα είναι τρίιχνος και ταχείας κυκλοφορίας, με τον εκτιμώμενο προϋπολογισμό να φτάνει στα 230 εκατ. ευρώ.

Επί της ουσίας πρόκειται για έναν δίιχνο δρόμο συν μια λωρίδα η οποία θα προσαρμόζεται ανάλογα με τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του δρόμου, ενώ θα υπάρχουν ανισόπεδοι κόμβοι.

Mετά και τις πρωθυπουργικές και υπουργικές ανακοινώσεις, αναμένονται τα επόμενα βήματα -και δη η ολοκλήρωση των μελετών (πριν φτάσουμε στη δημοπράτηση) ενός δρόμου που αλλιώς ξεκίνησε κι αλλιώς καταλήγει.

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back