Oikonomou pisoi
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Όλοι οι δρόμοι… expressways

Εικόνα του άρθρου Όλοι οι δρόμοι… expressways
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 03/11/2021, 18:01
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Expressway: Βάσει του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.), πρόκειται για μια οδό ταχείας κυκλοφορίας που δεν έχει απαραίτητα διαχωριστική νησίδα ή μπάρα και η οποία συνδέεται με το υπόλοιπο κύριο οδικό δίκτυο με κόμβους, ενώ το ανώτατο όριο ταχύτητας είναι τα 110 χλμ.

Οι δρόμοι expressway φέρεται να είναι το μέλλον της Ηπείρου, σύμφωνα με τη φιλοσοφία της περιφερειακής αρχής του Αλέκου Καχριμάνη, η οποία απομακρύνεται από το μοντέλο των αυτοκινητόδρομων.

Τον δρόμο του… expressway ανοίγει ο οδικός άξονας Ιωάννινα-Κακαβιά, ο οδικός αυτός άξονας που μέχρι το Καλπάκι είχε σχεδιαστεί ως τετράιχνος και που πια μεταμορφώνεται σε «τρίιχνο» -«τρίιχνος»: ένας άλλος όρος που έχει μεγάλη δυναμική στην Ήπειρο. Επί της ουσίας, ο τρίιχνος δρόμος είναι ένας δίιχνος, μια λωρίδα ανά κατεύθυνση, συν μια λωρίδα η οποία θα προσαρμόζεται ανάλογα με τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του δρόμου.

Ως expressways θα μελετηθούν τελικά κι άλλοι δρόμοι στην Ήπειρο, όπως η σύνδεση της Ιόνιας οδού με την Πρέβεζα. Κι όλα αυτά «για να τύχουν χρηματοδότησης από ευρωπαϊκά προγράμματα» σύμφωνα με τα όσα δήλωσε σήμερα σε συνέντευξη Τύπου ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης.

Ο κ. Καχριμάνης ανέφερε επιπλέον ότι η τελική πρόταση της Περιφέρειας Ηπείρου είναι ο οδικός άξονας Ιωάννινα-Κακαβιά να προωθηθεί προς ένταξη στο νέο ΕΣΠΑ από το υπουργείο Υποδομών. Ειρωνεία της τύχης Νο1: ο δρόμος… επιστρέφει κατά κάποιο τρόπο εκεί που ήταν και εκεί που θα έπρεπε να είναι, στο υπουργείο Υποδομών. 

Ειρωνεία της τύχης Νο2: ο δρόμος γίνεται πιο στενός, όπως περίπου είχε επιδιωχθεί πριν από δύο χρόνια από την κυβέρνηση της ΝΔ, προκαλώντας την έντονη αντίδραση των πάντων. Τότε…

Ο προϋπολογισμός του έργου, σύμφωνα με τον περιφερειάρχη, με τα νέα δεδομένα περί expressway, εκτιμάται σε 230 εκατ. ευρώ (δεν είναι σαφές αν περιλαμβάνονται και οι απαλλοτριώσεις). Ο προηγούμενος προϋπολογισμός ήταν 425 εκατ. ευρώ (με απαλλοτριώσεις).

Ο κ. Καχριμάνης ανέφερε ότι οι απαλλοτριωμένες εκτάσεις στο κομμάτι Ιωάννινα-Καλπάκι θα διατηρηθούν σε ισχύ, παρότι ο δρόμος δεν θα είναι τετράιχνος, «ώστε, αν προκύψει ανάγκη μελλοντικά, να μπορέσει να γίνει τετράιχνος».

Για τον οδικό άξονα Ιόνια οδός-Πρέβεζα, ο περιφερειάρχης επανέλαβε ότι έχει ζητηθεί από το υπουργείο Υποδομών η παράδοση της μελέτης στην Περιφέρεια Ηπείρου προκειμένου η τελευταία να την ωριμάσει και να τη διαμορφώσει «σε αυτοκινητόδρομο προδιαγραφών expressway (sic), ώστε στη συνέχεια να την εντάξει στο επιχειρησιακό πρόγραμμα ‘Ήπειρος 2021-2027’». Στο ηπειρώτικο ΕΣΠΑ η Περιφέρεια Ηπείρου θέλει να εντάξει και το οδικό τμήμα «Διασταύρωση Πάργας-Μεσοπόταμος».

«Είμαστε σε συνεχή επαφή με τον υπουργό και τον υφυπουργό Υποδομών και  περιμένουμε εντός των ημερών να μας δώσει το υπουργείο τις τελικές απαντήσεις»,  είπε ο περιφερειάρχης. Υπενθυμίζεται ότι πριν από 20 μέρες o κ. Καχριμάνης είχε αναφέρει για τον οδικό άξονα «Ιωάννινα-Κακαβιά» ότι «είμαστε στην τελική ευθεία», αφήνοντας να εννοηθεί ότι σύντομα θα γίνουν ανακοινώσεις από το υπουργείο Υποδομών.

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back