Oikonomou pisoi
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Ιωάννινα-Κακαβιά: Ακόμη… «ωριμάζει»

Εικόνα του άρθρου Ιωάννινα-Κακαβιά: Ακόμη… «ωριμάζει»
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 06/04/2022, 18:09
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Στις 26 Νοεμβρίου του 2021, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε από τα Ιωάννινα τη δημοπράτηση του οδικού άξονα «Ιωάννινα-Κακαβιά» εντός του 2022. Ενός οδικού άξονα πολύ διαφορετικού σε σύγκριση με ό,τι είχε μελετηθεί  πριν από χρόνια, με τα τεχνικά του χαρακτηριστικά να παραπέμπουν σε μια βελτιωμένη εθνική οδό.

Οι μήνες περνάνε και η «ωρίμανση» του έργου δεν έχει γίνει σε καμία περίπτωση, με το χρονοδιάγραμμα της δημοπράτησης εντός του 2022 να μην είναι και τόσο σίγουρο. Οι μελέτες που πρέπει να γίνουν, δεν έχουν καν ανατεθεί. «Το υπουργείο βρίσκεται στη διαδικασία ανάθεσης των μελετών για τον επανασχεδιασμένο οδικό άξονα Ιωάννινα-Καλπάκι-Κακαβιά» αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο βουλευτής Ιωαννίνων της ΝΔ Σταύρος Καλογιάννης, μετά τη συνάντηση που είχε με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή.


Σύμφωνα με τον επανασχεδιασμό, ο οδικός άξονας θα έχει μία λωρίδα ανά κατεύθυνση συν ΛΕΑ ανά ρεύμα κυκλοφορίας, με το συνολικό πλάτος του δρόμου να φτάνει τα 12,5 μέτρα. Προβλέπονται δε 13 ανισόπεδοι κόμβοι. Βασικό δεδομένο είναι ότι δεν προβλέπεται στηθαίο ανάμεσα στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας.

Για το τμήμα Ιωάννινα-Καλπάκι, υπάρχουν εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι. Ωστόσο, οι περιβαλλοντικοί αυτοί όροι αφορούσαν τετράιχνο δρόμο, και όχι δίιχνο. Επίσης, για το τμήμα Καλπάκι-Κακαβιά δεν υπήρχε καμία περιβαλλοντική αδειοδότηση. Εκ των πραγμάτων  θα χρειαστεί μια συνολική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Στην ανακοίνωσή του ο κ. Καλογιάννης, είναι αρκετά αναλυτικός για τις μελέτες που χρειάζονται, πέραν της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το σύνολο του οδικού άξονα. Πρέπει να εκπονηθεί λοιπόν και μια σειρά μελετών: συγκοινωνιακή, υδραυλική, γεωτεχνική, στατική, μελέτη κτηματολογίου, με τον κ. Καλογιάννη να ζητά την επίσπευσή τους.

«Το υπουργείο εκτιμά ότι οι μελέτες μπορούν να ολοκληρωθούν εντός 6μηνου, ώστε να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα που είχε τεθεί προ τριμήνου περίπου, παρουσία του πρωθυπουργού κ. Μητσοτάκη. Η περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου θα χρειαστεί περισσότερο χρόνο, χωρίς όμως αυτό να εμποδίσει τη δημοπράτησή του» τονίζει. Το χρονοδιάγραμμα των έξι μηνών για μελέτες φαντάζει πάντως πολύ αισιόδοξο. Ο κ. Καλογιάννης υπενθυμίζει δε ότι «η χρηματοδότηση του οδικού άξονα είναι εξασφαλισμένη από το υπουργείο Υποδομών και αυτό αποτελεί πολύ θετική εξέλιξη».

Το υπουργείο Υποδομών έχει συμπεριλάβει τον οδικό άξονα στα προς ένταξη έργα του ΕΣΠΑ 2021-2027. Οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν για έναν προϋπολογισμό 230-240 εκατ. ευρώ (χωρίς το κόστος των απαλλοτριώσεων).

Κατά τα άλλα, ο κ. Καλογιάννης ζήτησε από τον υπουργό να προχωρήσουν και οι διαδικασίες για τον δρόμο Καλπάκι-Κόνιτσα, με στόχο να βρει χρηματοδότηση από το νέο ΕΣΠΑ, όπως και την οδική σύνδεση Ιόνιας οδού με Πρέβεζα.

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back