Oikonomou pisoi Solarhub πίσω
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Ιόνια-Τζουμέρκα, σε αναμονή

Εικόνα του άρθρου Ιόνια-Τζουμέρκα, σε αναμονή
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 04/10/2018, 02:01
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Τέσσερις μήνες πέρασαν από τότε που μπήκαν οι υπογραφές στη σύμβαση για την υλοποίηση του έργου της οδικής σύνδεσης της Ιόνιας οδού με τα Τζουμέρκα, του νέου δρόμου των 10 χλμ. που θα ξεκινάει από τον ανισόπεδο κόμβο Τερόβου και θα φτάνει λίγο πιο πέρα από το Καλέντζι. Το οδικό αυτό όμως έργο, με φορέα υλοποίησης την Περιφέρεια Ηπείρου, δεν έχει ξεκινήσει ακόμη. Κι έρχεται χειμώνας.

Κι όλα αυτά επειδή προέκυψε… η έλλειψη δασικών μελετών. Μελέτες που έπρεπε να είχαν γίνει από την Περιφέρεια Ηπείρου πριν από την υπογραφή της σύμβασης με την ανάδοχο εταιρία, την «Εργοδυναμική Πατρών». Η Περιφέρεια Ηπείρου μετά από μια περίοδο αντιπαράθεσης με το Δασαρχείο Ιωαννίνων προχωρά αυτή την περίοδο στην εκπόνηση των απαραίτητων μελετών, με το έργο να βρίσκεται εκ των πραγμάτων σε αναμονή. Χωρίς το «πράσινο φως» από το Δασαρχείο, δεν μπορεί να γίνει η εγκατάσταση της αναδόχου εταιρίας.

Σύμφωνα με τη νομοθεσία (Ν. 998/1979), κάθε επιτρεπτή επέμβαση σε δάσος ή δασική έκταση, συνοδεύεται από υποχρεωτική αναδάσωση ή δάσωση έκτασης ίδιου εμβαδού με εκείνης στην οποία εγκρίθηκε η παρέμβαση. Η αναδάσωση ή δάσωση γίνεται από τον δικαιούχο της επέμβασης, με δαπάνες του και βάσει σχετικής μελέτης που εγκρίνεται από τη δασική υπηρεσία. Κατά περίπτωση, αντί για αναδάσωση (ή δάσωση) μπορούν να γίνουν δασοτεχνικά έργα

Οι μελέτες που εκπονεί η Περιφέρεια Ηπείρου, αφορούν δασοτεχνικά έργα στους δήμους Βορείων Τζουμέρκων και Δωδώνης (από εκτάσεις των οποίων θα διέρχεται ο νέος δρόμος), μετά από συνεννόηση με το Δασαρχείο. Ο συνολικός προϋπολογισμός των έργων αυτών ανέρχεται σε 400.000 ευρώ. Όπως αναφέρει στον «Τύπο Ιωαννίνων» ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης, οι μελέτες ολοκληρώνονται τις επόμενες μέρες και θα οδεύσουν προς έγκριση από το Δασαρχείο. Η περίοδος συνεννόησης, πάντως, μεταξύ της περιφερειακής αρχής και των δασικών υπηρεσιών φαίνεται ότι δεν ήταν καθόλου εύκολη, με αρκετό χρόνο να χάνεται στην όλη διαχείριση της υπόθεσης.

Στα του έργου, ο νέος δρόμος θα έχει συνολικό πλάτος οδοστρώματος 7,5 μέτρα με μια λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Περιλαμβάνει δύο ισόπεδες συνδέσεις αυτού με την 7η και την 2η επαρχιακή οδό καθώς και άλλες τρεις που αποκαθιστούν την οδική σύνδεση με το υπάρχον οδικό δίκτυο. Επίσης θα υλοποιηθεί η εγκατάσταση οδοφωτισμών σε κατάλληλο μήκος και διάταξη και στους πέντε ισόπεδους κόμβους με σκοπό τον πλήρη φωτοτεχνικό έλεγχό τους. Προβλέπεται επίσης η κατασκευή γέφυρας μήκους 134 μέτρων.

Ο αρχικός προϋπολογισμός ανερχόταν στα 25 εκατ. ευρώ. Η «Εργοδυναμική Πατρών» είχε δώσει έκπτωση 58,17%. Το έργο, για την αναγκαιότητα του οποίου έχουν εκφραστεί προβληματισμοί, χρηματοδοτείται από το επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ήπειρος 2014-2020».

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back