Λυκ πίσω
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Ιόνια οδός-Τζουμέρκα: Υπήρχαν εναλλακτικές;

ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 18/12/2017, 01:33
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Μπορεί στο περιφερειακό συμβούλιο της Παρασκευής το κυρίαρχο θέμα να ήταν η οδός Νιάρχου, αλλά και ο νέος δρόμος που θα συνδέει την Ιόνια οδό με το Καλέντζι (ο επίσημος τίτλοςτου έργου είναι «Οδός σύνδεσης του Α/Κ Τερόβου της Ιόνιας Οδού με τη 2η επαρχιακή οδό Ιωαννίνων-Γέφυρα Πλάκας») δήλωσε παρών. 

Το έργο αυτό με αρχικό προϋπολογισμό 25 εκατ. ευρώ, έχει πια ανάδοχο την εταιρία «Εργοδυναμική Πατρών ΑΤΕ», η οποία έδωσε μια μεγάλη έκπτωση που φτάνει στο 59%. Ηαντιπεριφερειάρχης Ιωαννίνων Τατιάνα Καλογιάννη, με τοποθέτησή της, δίνει απάντηση στα «ναι μεν, αλλά…» που είχε εκφράσει ο επικεφαλής της παράταξης «Συμμαχία Ηπειρωτών» Γιώργος Ζάψας σε δηλώσεις του αρκετό καιρό πριν, στις 19 Αυγούστου. Ο κ. Ζάψας είχε αναφέρει ότι είναι υπέρ του έργου, σημειώνοντας όμως ότι δεν εξετάστηκαν άλλες εναλλακτικές λύσεις σύνδεσης της Ιόνιας οδού με τα Τζουμέρκα, οι οποίες, κατά την εκτίμησή του, θα ήταν πιο φθηνές. «Δεν είναι καιρός να ξοδεύονται χρήματα» είχε πει. 

Η κ. Καλογιάννη υποστηρίζει καταρχήν ότι εξετάστηκαν οι δύο εναλλακτικές λύσεις: μέσω του κόμβου Αμμοτόπου-Ροδαυγής και μέσω κόμβου Αβγού-Σερβιανών. Σύμφωνα με την τοποθέτησή της, η πρώτη λύση δεν προκρίθηκε λόγω γεωλογικών προβλημάτων στη συγκεκριμένη περιοχή (π.χ. κατολισθήσεις), αλλά και λόγω διπλασιασμού του προϋπολογισμού του έργου. 

Όσο για τη δεύτερη λύση, αναφέρει ότι αυτή «δεν εκπληρώνει τη βασική αρχή σχεδιασμού του έργου που ήταν η ταχύτερη και ασφαλέστερη σύνδεση με την περιοχή των Τζουμέρκων». Η διαδρομή «κόμβος Τερόβου-Καλέντζι» είναι 11,8 χλμ. ενώ η διαδρομή «κόμβοςΤερόβου-κόμβος Αβγού-Καλέντζι» είναι 32,3 χλμ. Ο κ. Ζάψας είχε αναφέρει ότι η εναλλακτική λύση μέσω κόμβου Αβγού θα κόστιζε 4-5 εκατ. ευρώ, με την κ. Καλογιάννη να απαντά ότι «πρόκειται για ένα πιθανό κοστολόγιο κι όχι για ολοκληρωμένο και ελεγμένο προϋπολογισμό δημοπράτησης». 

Κατά τα άλλα, η αντιπεριφερειάρχης Ιωαννίνων υποστηρίζει ότι η Περιφέρεια Ηπείρου έχει σχεδιασμό για το υπόλοιπο κρίσιμο κομμάτι από το Καλέντζι έως τα Πράμαντα και παραπέμπει στη συνεργασία με το ΙΓΜΕ για τη σύνταξη έκθεσης γεωτεχνικών ερευνών για το συγκεκριμένο οδικό τμήμα, αλλά και στη δέσμευση της κυβέρνησης για το έργο «Γέφυρα Πλάκας-Πράμαντα».

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Μαννι πισω dodoni back Ντοτη3