ΗΠΕΙΡΟΣ

Ιόνια-Πρέβεζα: Και πάλι από την αρχή…

Εικόνα του άρθρου Ιόνια-Πρέβεζα: Και πάλι από την αρχή…
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 15/06/2023, 18:14
ΗΠΕΙΡΟΣ

Η Περιφέρεια Ηπείρου είναι αποφασισμένη να αλλάξει τα τεχνικά χαρακτηριστικά της οδικής σύνδεσης «Ιόνια-Πρέβεζα», και δη στο οδικό τμήμα από Καμπή Φιλιππιάδας μέχρι Λούρο, σε σύγκριση με ό,τι έχει μελετήσει το υπουργείο Υποδομών εδώ και 14 χρόνια.

Το υπουργείο Υποδομών, πριν από έναν χρόνο, μετέφερε την αρμοδιότητα της οδικής αυτής σύνδεσης στην Περιφέρεια Ηπείρου (κάτι που είχε κάνει και με τον οδικό άξονα «Ιωάννινα-Κακαβιά», για να πάρει ξανά πίσω την αρμοδιότητα).

Η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Ηπείρου, στην πρόσφατη συνεδρίασή της, αποφάσισε να αναθέσει στην εταιρία «ΜΕΤΡΟΝ Σύμβουλοι Μηχανικοί» την παροχή υπηρεσιών με επίσημο τίτλο «άμεση αξιολόγηση τμήματος Φιλιππιάδος-Λούρου με σημερινές συνθήκες» έναντι 57.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Οι λέξεις-κλειδιά είναι φυσικά «με σημερινές συνθήκες» - κάτι που παραπέμπει στη «σωστή διαστασιολόγηση» που είχε επικαλεστεί τον Νοέμβριο του 2021 ο Κυριάκος Μητσοτάκης για να καταλήξει ο οδικός άξονας «Ιωάννινα-Κακαβιά» τρίιχνος από τετράιχνος.

Στη σημερινή ανακοίνωση της Περιφέρειας Ηπείρου, αναφέρεται ότι «με τη συγκεκριμένη μελέτη/έκθεση θα εξεταστεί η προσφορότερη και βέλτιστη λύση για την οδική σύνδεση της Ιόνιας Οδού με την Πρέβεζα».

Ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης, σε συνέντευξη Τύπου πριν από λίγους μήνες, μετά από παρέμβαση της παράταξης «Κοινό των Ηπειρωτών» του Γιώργου Ζάψα, είχε μιλήσει αορίστως για έναν δρόμο στον οποίο «θα υπάρχουν τετράιχνα τμήματα όπου μπορούμε». Ήταν ωστόσο ξεκάθαρος για τον κόμβο στη Γέφυρα Καλογήρου, ο οποίος, σύμφωνα με τη μελέτη του υπουργείου, προϋπολογίζεται στα 13,5-15 εκατ. ευρώ. «Εμείς δεν μπορούμε να ανταποκριθούμε σε έναν τέτοιο κόμβο (σ.σ. εννοώντας το κόστος)» είχε πει, για να προσθέσει: «Είμαστε  υποχρεωμένοι να ψάξουμε τη βέλτιστη λύση γιατί το έργο θα είναι από δικά μας λεφτά».

Μέχρι στιγμής, βέβαια, δεν έχει ξεκαθαριστεί καν από πού θα προέλθουν τα «δικά μας λεφτά». Χρηματοδότηση εξασφαλισμένη δεν υπάρχει. Από την άλλη, πάλι, όπως όλα δείχνουν, η οδική αυτή σύνδεση ξεκινά να μελετάται από την αρχή…

Το υπουργείο Υποδομών είχε μελετήσει έναν τετράιχνο δρόμο.

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back