ΗΠΕΙΡΟΣ

Ιόνια-Πρέβεζα: Τρίιχνος δρόμος και με νέα χάραξη;

Εικόνα του άρθρου Ιόνια-Πρέβεζα: Τρίιχνος δρόμος και με νέα χάραξη;
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 16/02/2023, 23:53
ΗΠΕΙΡΟΣ

Ιόνια-Πρέβεζα: Μια οδική σύνδεση που εκκρεμεί εδώ και δύο δεκαετίες. Το υπουργείο Υποδομών έχει μελετήσει τον τετράιχνο αυτόν δρόμο των 30 χλμ. επί 14 χρόνια. Πέρασαν αρκετές κυβερνήσεις και καμία δεν κατάφερε να κάνει ουσιαστικά βήματα.

Η σημερινή πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών αποφάσισε να μεταθέσει την ευθύνη για το έργο αυτό στην Περιφέρεια Ηπείρου. Όπως είχε κάνει πριν από δυόμισι χρόνια και με τον οδικό άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά. Μια απόφαση που αργότερα την πήρε πίσω και που οδήγησε τελικά στη δημοπράτηση ενός τρίιχνου και όχι ενός τετράιχνου οδικού άξονα.

Πριν από έναν μήνα, ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης… προειδοποίησε το υπουργείο ότι δεν πρόκειται να παραλάβει μια μελέτη αν δεν κλείσουν οι οικονομικές υποχρεώσεις του υπουργείου προς τη μελετητική εταιρία. Λίγους μήνες νωρίτερα, είχε πει ότι πρόθεση της περιφερειακής αρχής ήταν να προσαρμόσει τη μελέτη «στα  τωρινά δεδομένα και να την ‘ωριμάσει’ ώστε στη συνέχεια να την εντάξει σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα». Δεν διευκρινίστηκε ποτέ τι σημαίνει «τωρινά δεδομένα»…

Και τώρα προστίθεται ένα νέο δεδομένο. Η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Ηπείρου αποφάσισε στη συνεδρίασή της στις 9 Φεβρουαρίου να αναθέσει υπηρεσίες τεχνικού συμβούλου «για την άμεση αξιολόγηση τμήματος Φιλιππιάδας-Λούρου με σημερινές συνθήκες», με προϋπολογισμό 74.400 ευρώ (με εφαρμογή του άρθρου 32 λόγω κατεπείγουσας ανάγκης, ενός άρθρου στο οποίο η περιφερειακή αρχή δείχνει ιδιαίτερη αδυναμία).

Την εξέλιξη αυτή κάνει γνωστή η περιφερειακή παράταξη «Κοινό των Ηπειρωτών» με επικεφαλής τον Γιώργο Ζάψα. Όπως σημειώνει, στην εισήγηση του θέματος αναφέρεται ότι ο τεχνικός σύμβουλος χρειάζεται προκειμένου να αξιολογηθούν όλες οι πιθανές χαράξεις (νέες) που αφορούν το τμήμα από Φιλιππιάδα έως τον οικισμό του Λούρου συμπεριλαμβανομένης της Παράκαμψης Φιλιππιάδας, «ώστε να καταλήξουμε στη βέλτιστη λύση (τεχνικοοικονομική) λαμβάνοντας υπόψη τους σημερινούς κυκλοφοριακούς φόρτους με πρόβλεψη 30ετίας».

Ο κ. Ζάψας εκτιμά ότι με την απόφαση αυτή η περιφερειακή αρχή επιχειρεί να ανατρέψει τον σχεδιασμό χρόνων αναφορικά με την οδική σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια οδό. Κάνει δε λόγο για μια «καταστροφική για την περιφέρειά μας πολιτική επιλογή κατά το πρότυπο της ακύρωσης του βορείου τμήματος της Ιόνιας οδού, τμήματος Γιάννενα – Κακαβιά που από τετράιχνος υποβιβάζεται σε τρίιχνη οδό ταχείας κυκλοφορίας».

«Ομολογούν, ο κ. Αλ. Καχριμάνης και οι επιτελείς του, ότι επιχειρούν να ξαναμελετήσουν το ήδη μελετημένο έργο της οδικής σύνδεσης ‘Πρέβεζα-Ιόνια οδός’, επικαλούμενοι ‘σημερινούς κυκλοφοριακούς φόρτους’, όταν οι πάντες γνωρίζουν ότι ο λόγος αυτός δεν υφίσταται, καθόσον ο ετήσιος κυκλοφοριακός φόρτος διαπιστωμένα αυξάνεται γεωμετρικά στο εν λόγω εθνικό οδικό δίκτυο, προς και από την Πρέβεζα… Προσανατολίζονται στη μελετητική ωρίμανση ενός νέου και μικρότερου έργου με νέα χάραξη και με γεωμετρικά χαρακτηριστικά μάλλον αναβαθμισμένης εθνικής οδού (π.χ. τρίιχνη χάραξη), απαξιώνοντας τη μελετητική προετοιμασία που έχει γίνει μέχρι σήμερα και αδιαφορώντας για το κόστος αυτών των υπηρεσιών» τονίζει.

Προσθέτει δε ότι σχεδιάζεται «η ματαίωση της παράκαμψης της Φιλιππιάδας και ετοιμάζεται τμηματική νέα χάραξη».

Το «Κοινό των Ηπειρωτών» καταγγέλλει αυτή την πολιτική επιλογή και πρακτική της περιφερειακής αρχής και επιμένει ότι η ωρίμανση του έργου, όπως έχει σχεδιαστεί ως αυτοκινητόδρομος, και η κατασκευή του πρέπει να γίνει από το υπουργείο Υποδομών.

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back