Την απόφαση της περιφερειακής αρχής να αλλάξει επί της ουσίας τη χάραξη και τα τεχνικά χαρακτηριστικά της οδικής σύνδεσης Ιόνια-Πρέβεζα, στο οδικό τμήμα από Καμπή Φιλιππιάδας μέχρι Λούρο, προσπάθησε να δικαιολογήσει σε σημερινή συνέντευξη Τύπου ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης.
Της συνέντευξης Τύπου προηγήθηκε ανακοίνωση της παράταξης «Κοινό των Ηπειρωτών» με επικεφαλής τον Γιώργο Ζάψα, που κατήγγειλε την πρακτική της περιφερειακής αρχής με αφορμή την ανάθεση παροχής υπηρεσιών σε τεχνικό σύμβουλο για να βρεθεί η βέλτιστη τεχνικοοικονομική λύση.
Διαβάστε: Ιόνια-Πρέβεζα: Τρίιχνος δρόμος και με άλλη χάραξη;
Η μελέτη για την οδική σύνδεση Ιόνια-Πρέβεζα, μέσω Γέφυρας Καλογήρου –για έναν τετράιχνο δρόμο- είχε ανατεθεί από το υπουργείο Υποδομών το 2009.
Το υπουργείο Υποδομών μετέφερε από πέρσι την ευθύνη για την υλοποίηση του οδικού αυτού έργου στην Περιφέρεια Ηπείρου, η οποία την αποδέχτηκε.
«Είμαστε υποχρεωμένοι να ψάξουμε τη βέλτιστη λύση γιατί το έργο θα είναι από δικά μας λεφτά» είπε ο κ. Καχριμάνης, ξεκαθαρίζοντας ότι η Περιφέρεια Ηπείρου δεν μπορεί να αντέξει υψηλά κόστη. Έφερε ως παράδειγμα… προς αποφυγή, τον κόμβο στη Γέφυρα Καλογήρου που, σύμφωνα με τη μελέτη του υπουργείου, προϋπολογίζεται στα 13,5-15 εκατ. ευρώ, όπως είπε. «Εμείς δεν μπορούμε να ανταποκριθούμε σε έναν τέτοιο κόμβο (σ.σ. εννοώντας το κόστος)» είπε ο περιφερειάρχης.
Σε τι μπορεί να ανταποκριθεί η Περιφέρεια; Σύμφωνα με τα λεγόμενά του: «Εμείς θέλουμε έναν δρόμο σίγουρο, έναν δρόμο ο οποίος θα είναι αυτοκινητόδρομος αλλά θα λύνει όλα τα τοπικά θέματα όπως με παράδρομους… καθώς υπάρχει γεωργική περιοχή». Μίλησε δε για ισόπεδους κι όχι ανισόπεδους κόμβους και είπε γενικώς και αορίστως ότι «όπου μπορούμε, θα υπάρχουν τετράιχνα τμήματα». Μάλιστα, πρόσθεσε ότι «το υπουργείο είπε ότι δεν μπορεί να αντιμετωπίσει πια αυτούς τους δρόμους», χωρίς να διευκρινίσει τι εννοεί.
Για τη σοβαρή προοπτική αλλαγής της χάραξης της οδικής σύνδεσης της Ιόνιας με την Πρέβεζα, ο κ. Καχριμάνης παρέπεμψε στις τοποθετήσεις του Βαγγέλη Παπαχρήστου, που ήταν βουλευτής ΠΑΣΟΚ Πρέβεζας την περίοδο 2004-2012) «για άλλη λύση από την πίσω πλευρά, από τα βουνά».
Η Περιφέρεια Ηπείρου λοιπόν έρχεται να επιβεβαιώσει ότι θέλει να φτιάξει άλλον δρόμο από αυτόν που έχει μελετηθεί επί χρόνια από το υπουργείο Υποδομών.
Και με τη συνδρομή τεχνικών συμβούλων, ξεκινά την εκπόνηση μιας νέας μελέτης ουσιαστικά. Όσο για την προοπτική χρηματοδότησης, αυτή φαίνεται ότι είναι ακόμα μακριά…