Χτες 3/5 η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Ιωαννιτών παρέλαβε μια μελέτη για την εκτενή εφαρμογή ελεγχόμενης στάθμευσης, στο μεγαλύτερο μέρος της αστικής περιοχής των Ιωαννίνων.
Η ίδια η μελέτη είχε μερικές, εκ πρώτης όψης ανακρίβειες, όπως για παράδειγμα ότι αποτυπώνονται χώροι στάθμευσης που είναι πλέον παιδικοί σταθμοί.
Στο δημοτικό συμβούλιο η επικεφαλής της παράταξης «Ιωάννινα_2023» Τατιάνα Καλογιάννη παρέθεσε μια ακόμα ασυμβατότητα: ότι σε μελέτη που παραλήφθηκε για άλλο έργο, πριν από λίγο καιρό, στον Δήμο Ιωαννιτών, προβλέπεται η κατάργηση στάθμευσης στην 28ης Οκτωβρίου.
Στη μελέτη της ελεγχόμενης στάθμευσης όμως, προβλέπονται στον ίδιο δρόμο 51 θέσεις πάρκινγκ.
Στην απάντησή του, ο δήμαρχος Μωυσής Ελισάφ ανέπτυξε την επιχειρηματολογία ενός ανθρώπου που… δεν οδηγεί. Είπε ότι «οι θέσεις δεν είναι λίγες, απλώς δεν έχουμε κουλτούρα», κάτι που εν μέρει ισχύει, αν δεν οδηγήσει κάποιος στους δρόμους της πόλης, ειδικά τις ώρες αιχμής. Ωστόσο, ο κ. Ελισάφ δεν έδειξε να γνωρίζει επακριβώς την κατάσταση (αν και δεν είναι άμεση αρμοδιότητά του).
Μετέθεσε το πρόβλημα στους οδηγούς, λέγοντας ότι «προτιμάει κάποιος να περιφέρεται ψάχνοντας γιατί δεν θέλει να πάει στο πάρκινγκ», αγνοώντας μια σειρά παράγοντες:
- Ότι για παράδειγμα, στην 28ης Οκτωβρίου όπου βρίσκονται πολλά ιατρεία, κόσμος σταματάει (κακώς) διπλοσειρά για να πάρει και να αφήσει ανθρώπους που τα επισκέπτονται.
- Ότι στη Μ. Αλεξάνδρου, όπου επίσης πολλοί παρκάρουν (κακώς) διπλοσειρά στα σούπερ μάρκετ στα οποία γίνονται φορτοεκφορτώσεις τις περισσότερες ώρες της ημέρας.
- Ότι στην οδό Δομπόλη, η οποία δεν περιλαμβάνεται καν στη μελέτη για την ελεγχόμενη στάθμευση, παρκάρουν πλέον αυτοκίνητα εκατέρωθεν του δρόμου, λόγω της εφορίας και ότι η απόσταση από τις «400 θέσεις ελεύθερου δημοτικού πάρκινγκ» δεν είναι δα και διπλανή. Σημειωτέον ότι εκεί (ενδεχομένως) θα πάνε και υπηρεσίες του Δήμου…
- Ότι σε όλη την έκταση του κέντρου υπάρχουν πολλές κατοικίες με μόνιμους κατοίκους που δεν θα παρκάρουν ποτέ το όχημά τους μακριά από το σπίτι τους
Η κάπως παρωχημένη θέση του δημάρχου για τα κυκλοφοριακά ζητήματα «λειάνθηκε» λίγο από τη δήλωσή του ότι η συγκεκριμένη μελέτη «είναι σε στάδιο διαβούλευσης και θα ακολουθήσει την πορεία που πρέπει να ακολουθήσουν οι μελέτες» και ότι ενδεχομένως θα μεταβληθεί κιόλας.