Συντακτης: Γιώργος Τσαντίκος
Δημοσιευση: 22-09-2019, 18:28
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Στην εποχή των big data, της πληροφορίας πάσης φύσης και της εφαρμογής της, μια πόλη θα πρέπει να μπορεί να απαντήσει σε βασικές ερωτήσεις, όπως πχ «πόσες θέσεις στάθμευσης έχετε» και «πόσες από αυτές είναι παράνομα κατειλημμένες».

Τα Γιάννενα δεν μπορούν να δώσουν αυτή την απάντηση, ακόμα τουλάχιστον. Αποκτούν αυτή τη δυνατότητα πιλοτικά, σε 100 θέσεις στο κέντρο της πόλης και οι κάτοικοι, θα πρέπει να… μάθουμε ξανά παρκάρισμα.

Όχι με κάποια οπισθογωνία ή με άλλο ελιγμό εξέτασης, αλλά με τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρούμε «έξυπνα» με την πόλη. Το πρόγραμμα Motivate στο οποίο συμμετέχουν τα Γιάννενα μαζί με τη Ρόδο και άλλες πόλεις του εξωτερικού, ήδη έχει συγκεντρώσει αρκετή πληροφορία από τους 100 αισθητήρες που έχουν τοποθετηθεί στην πόλη. Θυμάστε την αρίθμηση σε κάποιους κεντρικούς δρόμους; Ε αυτό.

Ο αντιδήμαρχος Γιάννης Λυκογιώργος είπε στη σχετική ενημερωτική εκδήλωση ότι ο όρος «έξυπνη πόλη» δεν σημαίνει και πολλά, αλλά αποκτάει νόημα όταν υπάρχουν οι πολίτες που συμπεριφέρονται έξυπνα.

Όντως, αυτή η πόλη έχει γνωρίσει διάφορες «εφαρμογές» και υποδομές, που ήταν ή κακά κατασκευασμένες ή ελλιπείς ή εγκαταλείφθηκαν σταδιακά ακόμα και όσες ήταν χρήσιμες.

Το Ioannina Traffic Information που εγκαθίσταται σε Android και iOS, έχει την προοπτική να γίνει πολύ χρήσιμη εφαρμογή. Είναι η «τελική εικόνα» ενός ολόκληρου συστήματος, είναι όμως και η πιο χρηστική του έκφραση για τους πολίτες.

Σε 100 σημεία λοιπόν έχουν εγκατασταθεί αισθητήρες που αντιλαμβάνονται αν παρκάρει εκεί κάποιο όχημα, για πόση ώρα, ποια ώρα της ημέρας κ.λπ. Τα 44 από αυτά είναι απαγορευτικά, θέσεις δηλαδή όπου δεν επιτρέπεται παρκάρισμα και είναι καθορισμένες με κίτρινο χρώμα. Στην πορεία της εφαρμογής του συστήματος, αν ο (η) δημοτικός αστυνόμος δει στην κινητή του συσκευή ότι έχετε παρκάρει εκεί, παράνομα, θα έρθει και θα σας κόψει κλήση με φορητό εκτυπωτή μάλιστα.

Τα 56 υπόλοιπα σημεία, είναι κανονικές θέσεις στάθμευσης. Θα μπορείτε να δείτε πού υπάρχει ελεύθερος χώρος, με μια ανανέωση 15 δευτερολέπτων, στην εφαρμογή, η οποία απεικονίζει ελεύθερες, κατειλημμένες και θέσεις ΑμεΑ.


Το όλο πρόγραμμα όμως δεν είναι μόνο ένα app που μας βοηθάει να βρούμε θέση παρκαρίσματος, ούτε η αποστολή του είναι μόνο αυτή. Θεωρητικά, μπορεί (όταν και αν φυσικά εξαπλωθεί, γιατί 100 σημεία ελέγχου δεν αρκούν), να εφαρμοστεί βασικά ως πηγή πληροφορίας για την κίνηση στην πόλη και τις οδηγητικές συνήθειες, τις ώρες αιχμής, το μέσο όρο στάθμευσης, τον έλεγχο της… ελεγχόμενης στάθμευσης κ.α. Επίσης, η εφαρμογή δίνει δυνατότητα αξιολόγησης μέσω ερωτηματολογίων, πληροφορίες για σημεία ενδιαφέροντος και προοπτικά, για «συμβάντα κίνησης» στους δρόμους της πόλης.  

Τα πρώτα συμπεράσματα και δεδομένα θα είναι διαθέσιμα τον επόμενο μήνα.  Στην εκδήλωση δεν έλειψαν οι ερωτήσεις, κάποιες λόγω παρανόησης της λειτουργίας της εφαρμογής, κάποιες άλλες που έχουν να κάνουν με τη μελλοντική μορφή των δρόμων, αν δηλαδή τα σημερινά σημεία όπου έχουν τοποθετηθεί αισθητήρες θα καλυφθούν από πεζοδρομήσεις κ.λπ. και μια σειρά ακόμα ζητήματα. Πάντως, ήταν μια από τις λίγες φορές που στελέχη της νυν και της πρώην δημοτικής αρχής «συνυπήρξαν» αρμονικά και με αβροφροσύνη, εν μέσω ενός γενικού πολεμικού κλίματος…

Σκανάροντας με το κινητό σας τον κώδικα, θα μπορέσετε να κατεβάσετε την εφαρμογή από το Play Store


200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα
Ντοτη3