Συντακτης: Γιώργος Τσαντίκος
Δημοσιευση: 3-05-2022, 16:49
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Τη μέρα που ο Δήμος Ιωαννιτών αποφάσισε να κάνει την Ανεξαρτησίας… μισή και μισή (πεζοδρόμηση-οχήματα), παρέλαβε τη μελέτη για την ελεγχόμενη στάθμευση στα Γιάννενα.

Πρακτικά, η μελέτη προτείνει τρεις ζώνες και την ξεχωριστή ζώνη Κάστρου. Η γεωγραφική τους κατανομή είναι από το κέντρο προς την περιφέρεια του Δήμου, αλλά με τρόπο «σφηνοειδή», που καλύπτει δηλαδή το εμπορικό και αστικό κέντρο της πόλης και το εντάσσει στη ζώνη Α. Αυτή, εκτείνεται από τους δρόμους γύρω από το Κάστρο και φτάνει μέχρι την Πυρσινέλλα.

Εκεί, από τις 582 θέσεις, οι 340 θα είναι για επισκέπτες που θα μπορούν να παρκάρουν με πληρωμή μετά τα πρώτα 30 λεπτά.

Η μελέτη εκτιμάει ότι «με την επιλογή αυτή μπορούν να εξυπηρετηθούν εύκολα δραστηριότητες που απαιτούν στάθμευση για πολύ λίγο χρονικό διάστημα», δεδομένου βέβαια ότι η περιοχή θα καθιερωθεί ως «τράνζιτ» και όχι όπως είναι σήμερα, μόνιμης στάθμευσης δηλαδή, καθότι υπάρχουν πολλές κατοικίες, μαζί ουσιαστικά με την έντονη εμπορική δραστηριότητα. Επίσης, πολλές πολυκατοικίες διαθέτουν πιλοτές, που γενικά προβλέπονται και στα καινούργια κτιριακά συγκροτήματα.

Η ζώνη για τους επισκέπτες θα λειτουργεί καθημερινά εντός του χρονικού διαστήματος 09:00 – 21:00 πλην Κυριακές και αργίες όπου θα επιτρέπεται ελεύθερα η στάθμευση. Στις υπόλοιπες 145 θέσεις, οι κάτοικοι της συγκεκριμένης περιοχής θα μπορούν να σταθμεύσουν τα οχήματα τους ελεύθερα σε όλη τη διάρκεια της ημέρας. Θα χρειάζεται ειδική κάρτα – άδεια, την οποία θα προμηθεύονται από τον Δήμο βάσει ορισμένων κριτηρίων (πχ αποδεικτικό ότι διαμένουν στην εν λόγω περιοχή).

Στη ζώνη Α' η μελέτη καταγράφει 6 χώρους στάθμευσης 1.000 θέσεων (5 ιδιωτικοί, 1 δημοτικός), χωρίς μέγιστη επιτρεπόμενη παραμονή.

Η ζώνη Β που δεν αντιμετωπίζει μικρότερο πρόβλημα στάθμευσης, είναι στην πράξη ένα μεγάλο, κεντρικό αστικό κομμάτι του «παλιού Δήμου» πλην Κάστρου και δημοτικών διαμερισμάτων, μέχρι το ύψος της μέσης της Ν. Ζέρβα.

 Και εκεί προβλέπεται μικτό σύστημα στάθμευσης: οι 2.931 θέσεις που μέτρησε η μελέτη, όπου στις 1.670 από αυτές θα μπορούν να παρκάρουν επισκέπτες για μια ώρα δωρεάν και μετά, επί πληρωμή, με μέγιστη διάρκεια 6 ώρες. Στις υπόλοιπες 1.114 θέσεις, οι κάτοικοι της συγκεκριμένης περιοχής θα μπορούν να σταθμεύσουν τα οχήματα τους ελεύθερα σε όλη τη διάρκεια της ημέρας. Θα χρειάζεται ειδική κάρτα – άδεια, την οποία θα προμηθεύονται από τον Δήμο βάσει ορισμένων κριτηρίων (αποδεικτικό μόνιμης διαμονής). Και πάλι το σύστημα θα λειτουργεί καθημερινά 9.00-21.00 πλην Κυριακής και αργιών.

Σύμφωνα με τη μελέτη, στη ζώνη Β υπάρχουν 9 χώροι στάθμευσης, με συνολική χωρητικότητα 796 θέσεις, εκ των οποίων οι 7 είναι ιδιωτικοί και 2 δημοτικοί (250 θέσεις, 180 και 70 αντίστοιχα).

Τέλος, η Γ’ ζώνη θα έχει και αυτή μικτό σύστημα, αλλά με προτεραιότητα στους κατοίκους. Η μελέτη αποτυπώνει 2.961 θέσεις, εκ των οποίων οι 873 θα προορίζονται για τους επισκέπτες, με μια ώρα δωρεάν και μετά, στάθμευση επί πληρωμή, με μέγιστη χρονική διάρκεια στάθμευσης 24 ώρες. Οι μόνιμοι κάτοικοι θα χρειαστούν και αυτοί κάρτες κ.λπ.

Η μελέτη καταγράφει στη ζώνη Γ’ 6 χώρους στάθμευσης με συνολική χωρικότητα 304 θέσεις, εκ των οποίων οι 4 είναι ιδιωτικοί και 2 δημοτικοί (110 θέσεις, 65 και 45 αντίστοιχα). Σε αυτούς τους χώρους δεν θα υπάρχει μέγιστη επιτρεπόμενη ώρα στάθμευσης.

Ωστόσο, υπάρχει μια ανακρίβεια στη μελέτη: ως δημοτικός χώρος πάρκινγκ με 45 θέσεις λογίζονται οι παλιοί στρατιωτικοί φούρνοι στην οδό Ε. Ζωγράφου, όπου όμως έχει ολοκληρωθεί ο «χιλιοτραγουδισμένος» εδώ και μια 15ετία παιδικός σταθμός. Εκτός αν προβλέπεται κάποια… υπογειοποίηση.

Εν τέλει, η μελέτη προβλέπει μια ιδιαίτερα εκτεταμένη ζώνη όπου το πάρκινγκ θα είναι έσοδο για τον Δήμο, με κόστος περίπου 1 ευρώ την ώρα.

Η μελέτη έχει κάποιες μικρές ανακρίβειες, κυρίως γιατί αναφέρεται σε δεδομένα παλιότερων μελετών και σχεδίων που έχουν αλλάξει. Έτσι και αλλιώς δεν περισσεύει στα Γιάννενα ο λεπτομερής, αυστηρός και συνολικός σχεδιασμός και το μόνιμο ερώτημα είναι αν και αυτό το σύστημα, το τρίτο που προτείνεται μέσα σε μια εικοσαετία, μπορεί να προβλέψει την αστική δυναμική και να προσαρμοστεί σε αυτή. Όπως για παράδειγμα το γεγονός ότι σε ένα δρόμο που δεν αναφέρεται καν στην κατανομή θέσεων, την οδό Δομπόλη, τα οχήματα παρκάρουν πλέον εκατέρωθεν και αναμένεται να μεταφερθούν εκεί και υπηρεσίες του Δήμου Ιωαννιτών.

Η μελέτη ωστόσο έχει και άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία, καθώς και άλλα που προκαλούν μια σχετική απορία. 

Για παράδειγμα, η αναφορά στο ποδήλατο είναι πολύ μικρή και λέει, μεταξύ άλλων: «Το ποδήλατο αντιμετωπίζει βασικές δυσκολίες που σχετίζονται με το ανάγλυφο σε σημαντικό τμήμα της πόλης. Οι διαδρομές παράλληλα με την λίμνη διευκολύνουν την χρήση του ποδηλασία ενώ οι διαδρομές στο εσωτερικό της πόλης παρουσιάζουν μεγαλύτερη δυσκολία». 

Αυτή ωστόσο είναι παρωχημένη άποψη και δεν συμβαδίζει με τον τρέχοντα προγραμματισμό του Δήμου Ιωαννιτών.

Ή επίσης, σχετικά με το (ελλιπές) δίκτυο αστικών συγκοινωνιών, τονίζει ότι «η πληρότητα των λεωφορείων είναι μέτρια», βασιζόμενη σε άλλη μελέτη του αστικού ΚΤΕΛ.  Σύμφωνα με εκτίμηση της μελέτης των ΚΤΕΛ, ο μέσος όρος επιβατών ήταν 5.800 άτομα ημερησίως. Επειδή όμως οι «μέσοι όροι» σε βιωματικά μέτρα δεν λένε πάντα την αλήθεια, υπάρχουν ώρες και γραμμές που είναι υπερφορτωμένες στην πόλη, οι πληρότητες μεγάλες και οι συχνότητες όχι πάντα ανεκτές. Το ίδιο συμβαίνει και με τον κυκλοφοριακό φόρτο των Ιωαννίνων, τον οποίο η μελέτη αποτυπώνει αρκετά αναλυτικά.

Δρόμοι Α’ ζώνης
 25ης Μαρτίου, 28ης Οκτωβρίου,  Αβέρωφ, Αγίας Μαρίνας,Αδιάνοικτη οδοςτ, Αετοράχης, Αλεξίου, Αν. Κομνηνής,  Ανεξαρτησίας, Αρσάκη, Βλαχλείδη, Γαριβάλδη, Γενναδίου, Γερβασίου, Γιοσέφ  Ελιγιά, Γοργόλη, Γούναρη, Δ. Μακρή, Διάκου, Δωδώνης, Εθνικής  Αντιστάσεως, Μαβίλη, Μάρκου Μπότσαρη, Μαρούλη, Μελανίδη, Μετσόβου,  Μητροπόλεως, Μιχαήλ Αγγέλου, Μουλαϊμίδου, Μπιζανίου, Νεοπτολέμου,  Παλαιολόγου, Παπαδοπούλου, Παπάζογλου, Παρ. Ευαγγελίδη, Πάρ. Σούτσου,  Σπύρου, Ελ. Βενιζέλου, Ευθυμίου, Ζαλοκώστα, Ζάππα, Ζυγομάλλη, Θεοδωρίδη,  Ιατρίδου, Ιωακείμ, Ιωαννίδου, Καλάρη, Κάνιγγος, Καπλάνη, Καραμανλή,  Καραπάνου, Κατσαντώνη, Κάτσαρη, Κατσιμήτρου, Κουντουριώτου, Κρυστάλλη,  Κωλέτη, Κωλέττη, Λόρδου Βύρωνος, Στοά Λιάμπεη, Στουρνάρα, Τοσίτσα,  Τσιριγώτη, Τσιρογιάννη, Φιλίτη, Χαριλάου Τρικούπη, Χρ. Σμύρνης,  Παρασκευοπούλου, Πάροδος, Πουτέτση, Πυρσινέλλα, Σακκά, Σκουφά και  Σούτσου.


Δρόμοι Β’ ζώνης
28ης Οκτωβρίου, Α. Κάλβου,  Αγίας Μαρίνας, Αγίου Κοσμά, Αγίου Νικολάου, Αιακιδών, Ακαδημίας,  Αλεξίου, Ανεξαρτησίας, Αραβαντινού, Αράπη, Αρχιεπισκόπου Μακαρίου,  Ασωπίου, Βαλαωρίτου, Βαμβέτσου, Γ. Γεννηματά, Γ. Στάυρου, Γαριβάλδη,  Γενναδίου, Γερακάρη, Γκραμπάλας, Δ. Φιλοσόφου, Δαγκλή, Δεσποτάτου  Ηπείρου, Δημάρχου Σταυρίδη, Δοσίου, Δωδώνης, Ε. Σούρλα, Ελένης Ζωγράφου,  Ζάππα, Ζωσιμάδων, Θαρύπα, Θωμαϊδου, Ιατρίδου, Κ. Παλαμά, ΚΑ  Φεβρουαρίου, Καλιάφα, Καλούδη, Κάνιγγος, Καραισκάκη, Καραμανλή, Κάτσαρη,  Κονίτσης, Κοραή, Κουγκίου, Κουντουριώτου, Κουσουρίδη, Κύργιου, Λ. Ακρίτα, Λ. Τσαλδάρη, Πουκεβίλ, Πουλίτσα, Πουτέτση, Πυρσινέλλα, Ρήγα  Φεραίου, Ρώμα, Σ. Σίνα, Σ. Σκίπη, Σ. Φαναρίου, Σακελαρίου, Σαλαμάγκα,  Σαμουήλ, Σικελιανού, Σμύρνης, Σόλωνος, Σπύρου, Σπύρου Λάμπρου, Σταδίου,  Στοά Αλιέως, Στράτη, Τελεπενίου, Τζαβέλλα, Τσιριγώτη, Τσιρογιάννη,  Φιλικής Εταιρείας, Χαριλάου Τρικούπη, Χαρίτωνα,  Χατζηκώστα, Χατζηπελερέν, Χρ. Πάτση, Χρηστοβασίλη, Ναπολέων Ζέρβα,  Νεομάρτυρος Ιωάννου, Νεοφύτου Δούκα, Π. Ζέρβα, Παπάζογλου, Παπανδρέου,  Παπαφίλου, Παρ. Ευαγγελίδη, Πλ. Μπότσαρη, Πλαστήρα, Πλατεία Ειρήνης,  Λίνας Τσαλδάρη, Μάρκου Μπότσαρη, Μετσόβου, Μιχαήλ Αγγέλου, Μολοσσών,  Μπελογιάννη, Μπιζανίου, Ν. Μπότσαρη και Λεωφόρος Κατσάρη.


Δρόμοι Γ’ ζώνης
Αγγ. Χατζημιχάλη, Αγίας Νάπας,  Αγίου Κοσμά, Αγράφων, Αθαμύλων, Αιακιδών, Ακαδημίας, Αλκέτα,  Αναγνωστόπουλου, Ανεξαρτησίας, Αντώνη Τρίτση, Ανώνυμη, Ανώνυμη οδός,  Αρύβα, Αρχιεπισκόπου Μακαρίου, Βαλαωρίτου, Βελισσάριου, Βηλαρά, Βορείου Ηπείρου, Βρανούση, Γ. Γεννηματά, Γεωγράφου Μελετίου, Γιαννηκώστα,  Γιάννη Σταθά, Γοργοποτάμου, Γρίβα, Γύζη, Γυναικών Πίνδου, Δ. Κοσμά, Δία,  Διώνης, Δούλη, Δράκου, Δρίσκου, Δωδώνης, Δωριέων, Ελένης Ζωγράφου, Ερμή  Ευαγγελίδη, Ευαγγελίδη, Ευεργετών, Ζίνη, Ζίτσης, Θεσπρωτών, Ιάσωνος,  Ίκκου, ΚΑ Φεβρουαρίου, Καβάφη, Καποδιστρίου, Καραισκάκη, Καστρίτσης,  Κενάν Μεσαρέ, Κενάν Μεσσαρέ, Κομνηνών, Κύργιου, Κωστάκη, Λ. Ακρίτα, Λ.  Τσαλδάρη, Π. Μαυρογιάννη, Π. Μελά, Παπανδρέου, Παπανικολάου,  Παπανούτσου, Πάρ. Γοργοποτάμου, Παρ. Ευαγγελίδη, Πάρ. Κάτσαρη, Πάρ.  Μανδηλαρά, Πάροδος 5η Κουρκούλα, Πάροδος Χαώνων, Πατσιμάδη, Πέντε  Πηγαδιών, Περικλέους, Περραιβού, Πεστών, Πλαπούτα, Πλατεία Ειρήνης,  Πλατεία Σαπουντζάκη, Πλάτωνος, Ριζάρη, Ρώμα, Σαμουήλ, Σεμιτέλου,  Σκοπούλη, Σολωμού, Σολωμού, Σπύρου Λάμπρου, Σπύρου Μπαλτατζή, Σπύρου  Μπαλτάτζη, Στάμου, Σωμάκου 1η πάροδος, Σωμάκου 2η πάροδος, Τάσου Ισαάκ,  Τελεπενίου, Τζουμέρκων, Τοσίτσα, Τσάτσου, Φιλικής Εταιρείας, Φωτόπουλου,  Χαώνων, Χολέβα, Λεωφόρος Κατσάρη, Λίνας Τσαλδάρη, Λουκή Ακρίτα,  Λυκούργου, Μανδηλαρά, Μανωλιάσσης, Μεγάλου Αλεξάνδρου, Μέκαλη,  Μεσολογγίου, Μεσολογγίου, Μολοσσών, Ναπολέοντος Ζέρβα, Ναπολέων Ζέρβα,  Νεοφύτου Δούκα, Ολυμπιάδος, Λάππα και Λεωφόρος Δωδώνης.


Σύστημα χρέωσης

Ζώνη Α’

Διάρκεια        Κόστος

Έως 30min    Δωρεάν

Έως 1h          1 €

1 έως 2h       2€

2 έως 3h       4€


Ζώνη Β’

Διάρκεια         Κόστος

Έως 1h           Δωρεάν

1 έως 2h        1 €

2 έως 3h        2€

3 έως 4h       4€

4 έως 5h       6€

5 έως 6h       8€


Ζώνη Γ’

Η πρώτη ώρα θα είναι δωρεάν και εν συνεχεία κάθε ώρα θα χρεώνει τον χρήστη κατά 1 ευρώ, εκκινώντας από την ίδια τιμή. Δηλαδή, 1 έως 2h, χρέωση 1ευρώ, 2 έως 3h χρέωση 2 ευρώ, κ.ο.κ, έως ότου να ολοκληρωθούν οι 24 ώρες που αποτελούν και τη μέγιστη δυνατή διάρκεια συνεχούς στάθμευσης.

200 λέξεις απομένουν.
  • perastikos
    perastikos
    Σε κάποιους συμπολίτες είναι αλησμόνητη η Θάτσερ! Εκτιμώ ότι σε 10-15 χρόνια, θα προδημοσιευτεί μελέτη για για το βάδισμα στα πεζοδρόμια, ανά λεπτό, δεκάλεπτο μισάωρο και ώρα! Εντάξει, και παλιά υπήρχε ο "Φόρος" για όσους έμπαιναν στην πόλη από το βορρά... στο χωράφι "Τ΄Αλύβ" - η σημερινή Ριζάρεια πολιτεία... ... και στα Σφαγεία για όσους έροχνταν από Κατσικά-Καστρίτσα! ΕΥΓΕ ΣΕ ΑΥΤΟYΣ ΠΟΥ ΣΚΕΦΤΟΝΤΑΙ!
    200 λέξεις απομένουν.
    • Method
      Method
      Πόσο δίκιο έχεις! Που μπλέξαμε! Με το ζόρι να βαφτισουν τα Γιάννινα (χωριό για τα ευρωπαϊκά δεδομένα) μεγαλούπολη με τεράστια προβλήματα κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικα ανάλογα με αυτα της Κωνσταντινούπολης! Μήπως όλα γίνονται για τα. φράγκοδιφραγκα;
      200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα
solidus