ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Εργαζόμενοι Εγνατίας: «Φταίει το ΤΑΙΠΕΔ»

Εικόνα του άρθρου Εργαζόμενοι Εγνατίας: «Φταίει το ΤΑΙΠΕΔ»
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 17/06/2017, 17:39
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Τα αναλογικά διόδια είναι το θέμα των ημερών, καθώς οι νέοι σταθμοί διοδίων που επιβάλλει το ΤΑΙΠΕΔ, στην Εγνατία, θα καταστήσουν πολύ ακριβό το ταξίδι στο δρόμο και τη χρήση του γενικότερα. Οι εργαζόμενοι της Εγνατίας οδού δίνουν μια πολύ ενδιαφέρουσα διάσταση στο θέμα, «φωτίζοντας» αρκετές πλευρές του. Οι εργαζόμενοι αναφέρουν ότι ο διαγωνισμός των διοδίων και ο γενικότερος σχεδιασμός είναι υπόθεση του ΤΑΙΠΕΔ και μόνο και όχι της Εγνατίας. Στο ταμείο αποκρατικοποίησεων αποδίδουν και τις κωλυσιεργίες για τη μη εφαρμογή του συστήματος των αναλογικων διοδίων, για το οποίο υπενθυμίζουν ότι η Εγνατία έχει κάνει την πρώτη φάση του διαγωνισμού ήδη και πρόκειται για υπόθεση που έχει ξεκινήσει από το 2010, χωρίς να έχει τελεσφορήσει ακόμα, «Νομίζουμε ότι γίνεται πλέον αντιληπτό απ΄ όλους, ανεξαρτήτως πολιτικής τοποθέτησης, ότι τα προβλήματα οφείλονται αποκλειστικά στους σχεδιασμούς του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, με βάση τις υποδείξεις συμβούλων του αλλά και, αν ισχύουν τα σχετικά δημοσιεύματα, τις απαιτήσεις των πιθανών ενδιαφερόμενων. Η μη υλοποίηση των αναλογικών διοδίων αλλά και η μη κατασκευή πρατηρίων καυσίμων και σταθμών εξυπηρέτησης και η απαξίωση της υποδομής σε βάρος της ασφάλειας και της άνεσης της κυκλοφορίας, αποτελούν εν τέλει απότοκο των συγκεκριμένων κάκιστων σχεδιασμών» αναφέρουν σχετικά. Οι εργαζόμενοι αναφέρουν επίσης ότι «δεν διακατέχονται από οποιαδήποτε ιδεοληψία σχετικά με τη συμμετοχή ή μη του κράτους στη διαχείριση των δημόσιων υποδομών. Ούτως ή άλλως η διαχείριση τόσο της κατασκευής όσο και της συντήρησης και εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού έγινε και γίνεται από ιδιωτικές τεχνικές επιχειρήσεις, υπό τον επιτελικό και εποπτικό ρόλο της “Εγνατία Οδός Α.Ε.”  ως κύριου της υποδομής εκ μέρους του Δημοσίου». Αυτό που υποστηρίζουν είναι ότι «το παρόν μοντέλο διαχείρισης επιτυγχάνει, με τεράστια διαφορά, το βέλτιστο οικονομικό αποτέλεσμα για τη χώρα, τις τοπικές κοινωνίες αλλά και τους ίδιους τους δανειστές. Οι εργαζόμενοι αλλά και η ίδια η εταιρία έχουν συντάξει οικονομοτεχνική ανάλυση που δείχνει ότι σε ορίζοντα 35ετίας τα αναμενόμενα κέρδη από τη διαχείριση της Εγνατίας Οδού ανέρχονται σε 5 δισεκατομμύρια Ευρώ, με διατήρηση χαμηλού διοδίου». Καταλήγουν τονίζοντας πως «η σχεδιαζόμενη παραχώρηση αναμένεται ότι θα επιφέρει πολύ λιγότερα οικονομικά οφέλη, ακόμα και αν αυτά είναι εμπροσθοβαρή όπως αναφέρεται ως μοναδικό επιχείρημα σκοπιμότητας της παραχώρησης. Το εντυπωσιακότερο δε είναι ότι ενώ η ίδια διαπίστωση γίνεται σχεδόν απ’ όλα τα κόμματα και ακόμα και από υψηλόβαθμα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ, δεν γίνεται καμία προσπάθεια επανασχεδιασμού και επαναδιαπραγμάτυεσης της παραχώρησης».

Στο μεταξύ, άλλο ένα μέτωπο που δημιουργείται, είναι αυτό των προέδρων των ΠΕΔ Δήμων κατά μήκος της Εγνατίας.

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back