Συντακτης: Βαρβάρα Αγγέλη
Δημοσιευση: 17-07-2017, 20:02
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Σκληραίνει την «αντιπολιτευτική» του γραμμή ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης όσον αφορά τα διόδια της Εγνατίας οδού, με αφορμή την επικείμενη λειτουργία του σταθμού διοδίων στο Δροσοχώρι (σταθμός Παμβώτιδας).

Ο κ. Καχριμάνης μετακινείται από τη θέση του για διόδια του ενός ευρώ -στον καθένα από τους τρεις σταθμούς στο νομό: Μαλακάσι, Δροσοχώρι και Τύρια- και ζητά την κατάργηση των τριών σταθμών. Σήμερα, στο Μαλακάσι και στην Τύρια, το κόστος είναι 2,40 ευρώ, ενώ, σύμφωνα με Κοινή Υπουργική Απόφαση, στα 2,40 ευρώ θα είναι και το κόστος για τα διόδια στο Δροσοχώρι. Ωστόσο, τον τελευταίο καιρό, μετά από αντιδράσεις της τοπικής αυτοδιοίκησης, η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» και το υπουργείο Υποδομών έχουν αποδεχθεί μείωση της τιμής των διοδίων. Για τον σταθμό του Δροσοχωρίου, γίνεται λόγος για 1 ευρώ και για τους υπόλοιπους δύο σταθμούς για 1,80 ευρώ.

Η περιφερειακή αρχή δεν δέχεται ούτε μια τέτοια προοπτική. Το αντίθετο μάλιστα. Προειδοποιεί με προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας, μετά από συνεννόηση με Δήμους της περιοχής, «πατώντας» στη μη τήρηση των περιβαλλοντικών όρων για τη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου, όπως υποστηρίζει.

«Όλα έγιναν με τη σκέψη του κράτους ότι δεν πρόκειται να λειτουργήσουν τα διόδια Δροσοχωρίου. Δεν έχουν εναλλακτική οδική λύση ως κράτος για τον κόσμο που περνάει από εκεί και δεν θέλει να χρησιμοποιήσει την Εγνατία οδό για να μην πληρώσει διόδια. Εμείς γι’ αυτό θα έρθουμε σε επαφή με τους Δήμους, και θα κάνουμε τα πρέποντα μέσω του ΣτΕ, λαμβάνοντας υπόψη τις προβλέψεις των μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων» τόνισε σε σημερινή συνέντευξη Τύπου ο κ. Καχριμάνης. Στην ουσία αυτό που λέει, είναι ότι οι σταθμοί διοδίων είναι «αντιπεριβαλλοντικοί» επειδή δεν υπάρχει παράλληλο οδικό δίκτυο. Ανέφερε δε ότι το οδικό δίκτυο Ιωάννινα-Μέτσοβο-Κατάρα-Τρίκαλα είχε απαξιωθεί πριν ακόμη περάσει ως εθνικό δίκτυο στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας Ηπείρου. «Δεν είναι τυχαίο που ο Σουφλιάς (σ.σ. ο πρώην υπουργός ΠΕΧΩΔΕ επί ΝΔ), γνωρίζοντας τις μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων, έλεγε ότι δεν θα μπουν στην περιοχή της Παμβώτιδας» επισήμανε. Επί εποχής Σουφλιά, βέβαια, «ξεφύτρωσε» τελικά ο σταθμός διοδίων στην Τύρια.

Ο κ. Καχριμάνης αναφέρθηκε και στην απόφαση της «Εγνατίας Οδού Α.Ε.» για μειωμένα διόδια στο νομό Ιωαννίνων, την οποία τη χαρακτήρισε «απαράδεκτη», θυμίζοντας καταρχήν ότι για ένα μεγάλο κομμάτι του αυτοκινητόδρομου δεν έχουν δοθεί ακόμα οι αποζημιώσεις από τις απαλλοτριώσεις. «Δεν είμαστε από τους ανθρώπους που δεν θέλουν να πληρώσουν. Αν από την αρχή είχαν κανονίσει να φτιάξουν παράλληλο δίκτυο στην Εγνατία οδό, θα είχαν και απαιτήσεις. Αυτοί μόνοι τους ως κράτος το απαξίωσαν, μόνοι τους έκλεισαν τους αποχιονιστικούς σταθμούς (σ.σ. στην Κατάρα για παράδειγμα), μόνοι τους είδαν ότι δεν μπορούσαν να βάλουν διόδια στην Παμβώτιδα» κατέληξε.

Τέλος, ο κ. Καχριμάνης υπογράμμισε ότι η παρέμβασή του για τα διόδια της Εγνατίας οδού συγκεκριμένα γίνεται επειδή η Εγνατία μέχρι στιγμής είναι ένας κρατικός αυτοκινητόδρομος.

200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα
solidus espa