Ήταν πριν από δύο μήνες περίπου, όταν ο Δήμος Ιωαννιτών προχώρησε στην περίφραξη ενός τμήματος της παραλίμνιας οδού, της Διον. Φιλοσόφου, για λόγους ασφάλειας.
Συγκεκριμένα, μια λωρίδα κίνησης στον δρόμο κάτω από τον βράχο της ακρόπολης Ασλάν πασά του Κάστρου, παραμένει κλειστή, με μια πινακίδα να προειδοποιεί «κίνδυνος από πτώση βράχων». Επιπλέον, στο εσωτερικό της ακρόπολης, στον περίβολο του Τζαμιού Ασλά πασά, έχει τοποθετηθεί περίφραξη με απαγόρευση διέλευσης.
Η ανακοίνωση του Δήμου Ιωαννιτών, στις 12 Μαρτίου, ανέφερε ότι η διέλευση πεζών και οχημάτων επί του συγκεκριμένου τμήματος του δρόμου «θα απαγορευτεί για το επόμενο διάστημα» (χωρίς να προσδιοριστεί το ακριβές διάστημα) επειδή «διαπιστώθηκε κίνδυνος κατολίσθησης από τα βραχώδη πρανή του Κάστρου Ιωαννίνων».
Στην ίδια ανακοίνωση πρόσθετε πως «ο Δήμος προχωράει στις απαραίτητες ενέργειες για τη μόνιμη επίλυση του ζητήματος διάβρωσης που έχει διαπιστωθεί, σε συνεργασία με τους εξειδικευμένους επιστημονικούς κρατικούς φορείς».
Μέχρι σήμερα, δεν έχει υπάρξει καμία ενημέρωση για τις ενέργειες που έγιναν ούτε για τα όποια αποτελέσματα υπάρχουν ούτε για το αν απαιτείται να γίνει μια πιο αναλυτική μελέτη για την αποτροπή φαινομένων κατολίσθησης και τη στερέωση του βράχου και κατ’ επέκταση της ακρόπολης του Ασλάν πασά. Ο βράχος είναι κρίσιμος στην τοπιογραφία των Ιωαννίνων και ταυτίζεται με την ιστορική διαδρομή της πόλης.
Ο λόγιος Δημήτρης Σαλαμάγκας στην εργασία του «Περίπατοι στα Γιάννινα», τη δεκαετία του ’50, σημείωνε: «Όμως πότε άραγε νάχε γιά πρώτη φορά χτιστή η ακρόπολη; […]. 'Τα στρατηγικά μάτια των βυζαντινών στρατιωτικών, δεν μπορεί παρά να ξεχώρισαν - συμπεραίνουν - την ιδιαίτερη στρατηγική σημασία του Βράχου (που την εποχή εκείνη θάταν περισσότερο νησί παρά χερσόνησο), έτσι όπως δέσποζε και δεσπόζει ακόμα στη γιαννιώτικη κοιλάδα…».