Oikonomou pisoi
ΒΟΥΛΗ

«Θετικά ποιοτικά και ποσοτικά χαρακτηριστικά»

Εικόνα του άρθρου «Θετικά ποιοτικά και ποσοτικά χαρακτηριστικά»
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 01/10/2019, 16:38
ΒΟΥΛΗ - ΕΛΛΑΔΑ

Η Μερόπη Τζούφη, βουλευτής Ιωαννίνων του ΣΥΡΙΖΑ, παρατηρεί σχετικά με την έκθεση παρακολούθησης της Εκπαίδευσης & Κατάρτισης 2019 της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ότι παρουσιάζει «μια σειρά από θετικά ποιοτικά και ποσοτικά χαρακτηριστικά», σε αντίθεση με τον τρόπο που την παρουσίασαν «ορισμένες εφημερίδες και ΜΜΕ».

Η κα Τζούφη σημειώνει ότι τα χαρακτηριστικά αυτά παρατηρούνται «ειδικά κατά την περίοδο διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ (σελ. 7-11 της έκθεσης)» και είναι μεταξύ άλλων η καθιέρωση της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής αγωγής, η αναβάθμιση του λυκείου, το νέο σύστημα εισαγωγής και η ελεύθερη πρόσβαση στα πανεπιστήμια και η αντιμετώπιση της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου.

Προσθέτει ακόμα ότι «θετική αναφορά γίνεται στην πολιτική ένταξης των προσφύγων, στην εφαρμογή του προγράμματος ‘Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ’, την καθιέρωση του Μεταλυκειακού Έτους-Τάξης Μαθητείας για τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ και τη θεσμοθέτηση των δωρεάν Διετών Προγραμμάτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης των ΑΕΙ (αυτά που ανέστειλε η Υπουργός Παιδείας), την αντιμετώπιση του brain-drain και τους διορισμούς στην εκπαίδευση με εφαρμογή του κανόνα 1:1».

Η έκθεση καταγράφει και αδυναμίες, «οι οποίες πολλές φορές αφορούν στο σύνολο των κρατών-μελών και σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν εθνική πρωτοτυπία» σύμφωνα με την κα Τζούφη.

«Η έκθεση με σαφήνεια δηλώνει ότι αντλεί αυτά τα στοιχεία από την τελευταία εξέταση PISA 2015 για την οποία υπάρχουν δημοσιευμένα στοιχεία (αναμένεται σύντομα η έκδοση των συμπερασμάτων της PISA 2018). Αυτή είναι μια ακόμη αδυναμία της έκθεσης και του τρόπου που συντάσσεται, καθώς τα ίδια στοιχεία του PISA 2015 επαναλαμβάνονται κάθε έτος, δίνοντας την εντύπωση ότι τα πράγματα χειροτερεύουν χρόνο με το χρόνο», συμπληρώνει.

Τέλος, καταλήγει λέγοντας ότι οι εκθέσεις των διεθνών οργανισμών «αποτελούν ένα σοβαρό εργαλείο και πρέπει να λαμβάνονται υπόψη στη χάραξη της εκπαιδευτικής πολιτικής. Ωστόσο, δεν αποτυπώνουν με ακρίβεια όλα τα ζητήματα και δεν αποτελούν λύση για όλα τα προβλήματα».

ΕΤΙΚΕΤΕΣ
ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back