Συντακτης: Γιώργος Τσαντίκος
Δημοσιευση: 18-05-2022, 07:58
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

H εφαρμογή της «ελληνικής PISA», της «εγχώριας» δηλαδή εφαρμογής ενός ιδιαίτερα αμφιλεγόμενου συστήματος αξιολόγησης, έχει προκαλέσει την… τρέχουσα κρίση στο χώρο της Παιδείας.

Σήμερα καταρχάς, γίνονται εξετάσεις PISA σε 26 σχολεία, στην Ήπειρο, 12 Δημοτικά Σχολεία και 14 Γυμνάσια:


Από την Περιφερειακή Ενότητα Άρτας τα Δημοτικά Σχολεία Βίγλας, Πέτα  και Μεσούντας. Επίσης, τα Γυμνάσια Γραμμενίτσας, Πέτα και Κωστακιών, το  2ο και το 5ο Γυμνάσιο Άρτας.
Από την Περιφερειακή Ενότητα  Θεσπρωτίας, το 4ο Δημοτικό Σχολείο Ηγουμενίτσας, το 1ο Δημοτικό Σχολείο  Φιλιατών και το Δημοτικό Σχολείο Νέας Σελεύκειας.
Από την  Περιφερειακή Ενότητα Ιωαννίνων, τα Δημοτικά Σχολεία Ρωμανού, Βουτσαρά,  Ελληνικού και Επισκοπικού και το 1ο Γυμνάσιο Πραμάντων, τα Γυμνάσια  Βροσίνας, Δελβινακίου, Μεταμόρφωσης και Ελεούσας, το Ζωγράφειο Γυμνάσιο  (ιδιωτικό σχολείο) και το 4ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων.
Από την  Περιφερειακή Ενότητα Πρέβεζας το 1ο Δημοτικό Σχολείο Πρέβεζας και το 2ο  Δημοτικό Σχολείο Φιλιππιάδας και το Γυμνάσιο Πάργας και το 2ο Γυμνάσιο  Φιλιππιάδας.


Τα συνδικαλιστικά όργανα των εκπαιδευτικών έχουν καλέσει σε στάση εργασίας, κατά της οποίας προσέφυγε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και τελικά, η απεργία κρίθηκε παράνομη και καταχρηστική, με την υπουργό Νίκη Κεραμέως να επιχαίρει δημόσια για το αποτέλεσμα. Η ίδια μάλιστα καταφέρθηκε εναντίον των συνδικαλιστών για την απόφασή τους. Παρεμπιπτόντως, μόλις προχτές η τοπική ΝΔ επίχαιρε για τη νίκη της ΔΑΚΕ στην ΕΛΜΕ Ιωαννίνων, με ανακοίνωσή της…

Γιατί όμως υπάρχει τόσος «θόρυβος» γύρω από την PISA;

Καταρχάς, το σύστημα καθαυτό πρόκειται για «πρόγραμμα του ΟΟΣΑ για τη διεθνή αξιολόγηση μαθητών/τριών. Το PISA μετράει την ικανότητα δεκαπεντάχρονων να χρησιμοποιούν τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους στην ανάγνωση, τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες ώστε να ανταποκρίνονται σε προκλήσεις πραγματικής ζωής» σύμφωνα με την επίσημη περιγραφή του.

Μια βασική ένσταση που υπάρχει, είναι ότι το PISA «παρακάμπτει» τα εθνικά σχολικά προγράμματα και στην πράξη, δημιουργεί ένα «παράλληλο δίκτυο», κάτι που και πρόχειρο είναι (ειδικά όπως εφαρμόζεται στην Ελλάδα) και προβληματικό σε ό,τι αφορά το χαρακτηρισμό των παιδιών, εκτός ουσιαστικά σχολικής διαδικασίας.

Η υπουργός Παιδείας έχει αποπειραθεί να χαρακτηρίσει «ανεξάρτητο εργαλείο» τις εξετάσεις, αυτές ωστόσο είναι στην πράξη… αδύνατο να συμβεί. Στις πιο πρόσφατες δηλώσεις της μάλιστα, προς επίρρωση του προγράμματος, αναφέρει ότι είναι «αναγνωρισμένο διεθνώς»…

Ένα πολύ αναλυτικό και επεξηγηματικό κείμενο για την PISA, είναι αυτό του πανεπιστημιακού Γιώργου Μαυρογιώργου, που μπορείτε να διαβάσετε εδώ

Σήμερα επίσης υπάρχει παρέμβαση στην Διεύθυνση Εκπαίδευσης από τους συνδικαλιστικούς φορείς (ΑΔΕΔΥ, καθηγητής, δάσκαλοι, γονείς).

Το Δίκτυο Ανυπότακτων Γονέων σήμερα καλεί σε διαμαρτυρία- παρέμβαση στο 4ο γυμνάσιο Ιωαννίνων, στις 8πμ. Σημειώνει δε ότι «θα υπερασπιστούμε το δικαίωμα όλων των μαθητών/τριών μας στην ολόπλευρη μόρφωση, το σχολείο της κριτικής σκέψης, ενάντια στην εξόντωση των μαθητών μας, ενάντια στους ταξικούς φραγμούς και την κατηγοριοποίηση των σχολείων, ενάντια στην μείωση των δαπανών και την αντικατάστασή τους με χορηγίες».

Η δε ΕΑΠ στην ΕΛΜΕ, σε πρόσφατη ανακοίνωσή της, αναφέρει: «Αν και υποτίθεται ότι είναι καθαρά διαγνωστικού χαρακτήρα, οι εξετάσεις αυτές αποτελούν μία ακόμη ψηφίδα στο πλέγμα των αντιδραστικών αλλαγών που προωθεί η κυβέρνηση αυτήν την περίοδο (αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών, αυτονομία, ανεστραμμένη τάξη, πλατφόρμα e-parents κλπ.). Αλλαγών που αποσκοπούν στην περαιτέρω υποβάθμιση του ρόλου των εκπαιδευτικών, στον ασφυκτικό έλεγχο των σχολικών πρακτικών και υποκειμένων και εντέλει στην αποσάθρωση του δημόσιου σχολείου».

200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα
iper piso solidus