Συντακτης: Βαρβάρα Αγγέλη
Δημοσιευση: 23-10-2018, 21:30
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Με τον ίδια εργολαβική εταιρία, την Ιntrakom, θα συνεχιστεί το περίφημο έργο της σύνδεσης της Λάκκας Σούλι με την Εγνατία οδό, γνωστό ως «Τύρια-Σιστρούνι». H ανάδειξη της εταιρίας ως αναδόχου έγινε μέσω ανοιχτού δημόσιου διαγωνισμού που έκανε η Περιφέρεια Ηπείρου με προϋπολογισμό έργου 3,5 εκατ. ευρώ.

Η αρχική πρόθεση της περιφερειακής αρχής ήταν να μην κάνει δημόσιο διαγωνισμό, αλλά να προχωρήσει στη διαδικασία της διαπραγμάτευσης με τη δικαιολογία του «κατεπείγοντος». Μάλιστα, η οικονομική επιτροπή της Περιφέρειας Ηπείρου είχε πάρει κατά πλειοψηφία σχετική απόφαση τον Μάιο του 2018. Η διαδικασία της διαπραγμάτευσης που επιτρέπεται σε εξαιρετικές περιπτώσεις, προσπερνά τα περί δημοσίευσης της προκήρυξης ενός έργου. Οι (ανεπίσημες) πιέσεις όμως από τις εργοληπτικές εταιρίες των Ιωαννίνων (συν το ενδεχόμενο περί εμπλοκής στο Ελεγκτικό Συνέδριο λόγω του υψηλού προϋπολογισμού του κατεπείγοντος έργου, όπως εκτιμάται), οδήγησαν τελικά την περιφερειακή αρχή στον δρόμο της ανοιχτής δημοπρασίας. Για την ανατροπή αυτή, η περιφερειακή αρχή είχε επικαλεστεί… τις θερινές διακοπές του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Η ανάδοχος εταιρία Intrakom θα συνεχίσει λοιπόν την κατασκευή του τμήματος Ζωτικό-Μπεστιά, το οποίο δεν έγινε με την προηγούμενη εργολαβία γιατί απλούστατα δεν έφτασαν τα λεφτά. Από τα 14,5 χλμ. της σύνδεσης της Λάκκας Σούλι με την Εγνατία οδό, βελτιώθηκαν, την περίοδο από το 2012 μέχρι σήμερα, τα 9 χλμ., στα οποία όντως προέκυψαν πολλά γεωτεχνικά προβλήματα. Το κόστος για τα 9 αυτά χλμ. ξεπέρασε τα 12,5 εκατ. ευρώ.

Τα εναπομείναντα χιλιόμετρα, λέγεται ότι είναι πιο εύκολα. Το κόστος της νέας σύμβασης ανέρχεται σε 1,5 εκατ. ευρώ –ένα κόστος που ενδεχομένως θα ήταν υψηλότερο αν είχε ακολουθηθεί η διαδικασία της διαπραγμάτευσης λόγω του μικρότερου, εκ των πραγμάτων, ανταγωνισμού. Η εταιρία δηλαδή έδωσε έκπτωση 56,07% (η δεύτερη κατά σειρά εταιρία έδωσε έκπτωση 55,85%). Στον διαγωνισμό συμμετείχαν συνολικά δέκα εταιρίες.

«Μια πολύχρονη προσπάθεια φθάνει στο τέλος της. Με μεγάλο αγώνα και σε πολύ δύσκολες γεωλογικές συνθήκες κατασκευάστηκε το πρώτο τμήμα (Τύρια- Ζωτικό) του νέου οδικού άξονα που ήδη άλλαξε τη μορφή και έδωσε ζωή στην απομονωμένη ως πρόσφατα περιοχή της Λάκκας Σουλίου. Το επόμενο τμήμα, για το οποίο σήμερα εγκρίναμε το πρακτικό του διαγωνισμού, έχει πολύ λιγότερες τεχνικές δυσκολίες, οπότε θα απαιτηθεί λιγότερος χρόνος για την αποπεράτωσή του και έτσι σύντομα θα αποκτήσει πιο εύκολη πρόσβαση στην Εγνατία οδό και τμήμα της Περιφερειακής Ενότητας Πρέβεζας» αναφέρει σε γραπτή του δήλωση ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης.

Παράλληλα με την εξέλιξη στο έργο «Τύρια-Σιστρούνι», ο κ. Καχριμάνης ανακοίνωσε και τον ανάδοχο του οδικού έργου σύνδεσης της Εγνατίας οδού με τον Ιερό Χώρο του Σουλίου, με αρχικό προϋπολογισμό επίσης 3,5 εκατ. ευρώ: την εταιρία ΟΔΟΚΑΤ που αναλαμβάνει το έργο έναντι 1,6 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ, έκπτωση 53,06%). Ο διαγωνισμός για το έργο αυτό έγινε στις αρχές του καλοκαιριού.

200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα
iper piso