Σε μια συνεδρίαση περιφερειακού συμβουλίου, στην οποία γίνεται συζήτηση (ώς έναν βαθμό) για τις οδικές υποδομές και το φυσικό αέριο, δεν θα μπορούσε να λείψει το τρένο που δεν… σφυρίζει στην Ήπειρο.
Η περιφερειακή αρχή προσπάθησε να αναδείξει τις δικές της προσπάθειες για να αποκτήσει η Περιφέρεια Ηπείρου σιδηροδρομική γραμμή. Το σιδηροδρομικό της πλάνο ήταν η σύνδεση της Ηπείρου με την Αλβανία και συγκεκριμένα τη γραμμή Ηγουμενίτσα-Ιωάννινα-Κακαβιά-Αργυρόκαστρο, η οποία είχε μπει στον πάγο από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Η αρμόδια αντιπεριφερειάρχης Ιωαννίνων Τατιάνα Καλογιάννη ανέφερε πάντως ότι υπάρχει προφορική δέσμευση του γενικού γραμματέα Υποδομών Γιώργου Δέδε να ενταχθεί η επίμαχη γραμμή στα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών.
Κατά τα άλλα, υπενθύμισε στο σώμα ότι η Περιφέρεια Ηπείρου είχε αναθέσει μια μελέτη βιωσιμότητας για τη γραμμή Ηγουμενίτσα-Αργυρόκαστρο, κόστους 65.000 ευρώ, μέσω του Interreg «Ελλάδα-Αλβανία». Ωστόσο, από την πρώτη στιγμή υπήρξε έντονη αντίδραση για την πρωτοβουλία αυτή τηςΠεριφέρειας Ηπείρου από τον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ, που προωθούσαν τη διασύνδεση της Ελλάδας με την Αλβανία μέσω Δυτικής Μακεδονίας. Η μελέτη βιωσιμότητας της σιδηροδρομικής γραμμής «Φλώρινα-Κρυσταλλοπηγή-Πόγραδετς» (και της σύνδεσής της με το αεροδρόμιο της Καστοριάς) είναι ενταγμένη στο Interreg «Ελλάδα-Αλβανία». Η τοποθέτηση της κ. Καλογιάννη ήταν σαφής και με αιχμές: «Η δική μας μελέτη μετά από διακήρυξη, κόστισε 65.000 ευρώ ενώ η μελέτη του υπουργείου για τα ίδια χιλιόμετρα φτάνει στο 1 εκατ. ευρώ… Ταυτόχρονα πρέπει να ρωτήσετε το υπουργείο γιατί προέκρινε τη σύνδεση της Εγνατίας με την Αλβανία μέσω Κρυσταλλοπηγής και όχι Κακαβιάς από τη στιγμή που η δεύτερη λύση έχει πιο χαμηλό κόστος κατασκευής λόγω πιο πεδινών περιοχών». Πρόσθεσε επίσης ότι επί αλβανικού εδάφους δεν υπάρχει σιδηροδρομική γραμμή από Αργυρόκαστρο προς Αγίους Σαράντα αλλά ούτε και από Κορυτσά προς Πρόγαδετς. «Η χάραξη όμως προς τους Αγίους Σαράντα είναι πιο εύκολη από ό,τι στην ανατολική Αλβανία» κατέληξε.