dodoni back
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Τρένο; Ποιο τρένο;

Εικόνα του άρθρου Τρένο; Ποιο τρένο;
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 22/05/2021, 00:48
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Mέσω του Μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF) ύψους 33,7 δις ευρώ για την περίοδο «2021-2027», η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ευελπιστεί ότι θα στηρίξει μεταξύ άλλων μια στρατηγική για έξυπνη και βιώσιμη ανάπτυξη, δίνοντας προτεραιότητα σε φιλικούς προς το περιβάλλον τρόπους μεταφοράς, όπως είναι ο σιδηρόδρομος. Σαν τον σιδηρόδρομο που δεν έχει η Ήπειρος, δηλαδή…

Σε αυτό ακριβώς το γεγονός της απουσίας σιδηρόδρομου στην Ήπειρο, η Περιφέρεια Ηπείρου δίνει μια άλλη διάσταση, βλέποντας μια ευκαιρία για ένταξη στο CEF του οδικού άξονα «Ιωάννινα-Κακαβιά».

«Νομίζω και για τα έργα που θα μπουν στο CEF, μπορεί να είναι ιδιαιτερότητα η Ήπειρος, καθόσον μέχρι σήμερα είναι η μόνη περιοχή της Ελλάδας για την οποία δεν προωθείται πρόγραμμα για το σιδηρόδρομο» είπε σε σημερινή συνέντευξη Τύπου ο περιφερειάρχης Αλέκος Καχριμάνης. Νωρίτερα, είχε πει ότι «δυστυχώς μεγάλα έργα, όπως το ‘Ιωάννινα-Κακαβιά' δεν μπόρεσαν να μπουν στο Ταμείο Ανάκαμψης παρόλο που εμείς ως Περιφέρεια Ηπείρου ετοιμαστήκαμε». 

Η αναφερόμενη «ιδιαιτερότητα» ερμηνεύεται προφανώς ως εξής: από τη στιγμή που η Ήπειρος δεν θα δει σιδηρόδρομο, ας δει τουλάχιστον ένα μεγάλο οδικό έργο (στο CEF μπορούν να ενταχθούν και οδικά έργα).

Γιατί όχι όμως σιδηρόδρομο; Γιατί για να μη γίνει η Σιδηροδρομική Εγνατία, όπως είχε σχεδιαστεί κάποτε, έστω τα επόμενα 10-15 χρόνια;

Για να έρθει το τρένο στην Ήπειρο, δεν υπήρξε ποτέ διεκδικητικό «μέτωπο» από τους τοπικούς φορείς. Το τρένο δεν τέθηκε ποτέ ως προτεραιότητα, με την Ήπειρο να αποδέχεται αδιαμαρτύρητα τις εκάστοτε διαχρονικές κυβερνητικές επιλογές, επιλογές που «παρέκαμπταν» το τρένο με το επιχείρημα ότι είναι «κοστοβόρο».

Τον περασμένο Μάιο, το Περιφερειακό Συμβούλιο Ηπείρου, μετά από πρόταση της παράταξης «Κοινό των Ηπειρωτών» με επικεφαλής τον Γ. Ζάψα, είχε καταθέσει αίτημα προς το υπουργείο Υποδομών για την ένταξη της σιδηροδρομικής σύνδεσης Ηγουμενίτσας-Ιωαννίνων-Καλαμπάκας, η οποία μάλιστα είχε αδειοδοτηθεί περιβαλλοντικά κάποια στιγμή, στα έργα του ΕΣΠΑ 2021-2027. Καμία αντίδραση δεν υπήρξε.

Εξάλλου, στη συνεδρίαση εκείνη του Περιφερειακού Συμβουλίου, ο περιφερειάρχης είχε δώσει τον τόνο: «Ουδείς λέει όχι για τη σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου, αλλά πρέπει να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους. Θέλω να είμαι πραγματιστής και όχι μόνο οραματιστής, γιατί κάποια στιγμή τα οράματα τελειώνουν»…

Διαβάστε: Τρένο από το... 1913

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3