Η καλύτερη πιθανότητα του οδικού άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά, αυτή τη στιγμή είναι το CEF, το Connect Europe Facility, αλλά όχι όπως ήταν γνωστό μέχρι τώρα. Το «CEF blending» είναι η νέα εκδοχή του προγράμματος, που στην αρχική του εκδοχή δεν περιλάμβανε οδικούς άξονες όπως ο προκείμενος (περιλαμβάνει όμως τον Ε65). Πιο αναλυτικά:
Εδώ και μερικές μέρες, η Περιφέρεια Ηπείρου έχει ενημερώσει ότι θα συγκεντρώσει όλα τα στοιχεία για τον οδικό άξονα, ανταποκρινόμενο στην πρόσκληση του υπουργείου Υποδομών για υποβολή του έργου στον παραπάνω πυλώνα, τον προσεχή Σεπτέμβριο.
Σύμφωνα με την αντιπεριφερειάρχη Τατιάνα Καλογιάννη, το έργο δεν είναι απλώς «πλήρως μελετημένο-απόλυτα αδειοδοτημένο», αλλά έχει διευκρινιστεί και ένα πρόβλημα που υπήρξε με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία, εκ παραδρομής, θεώρησε το έργο μη ώριμο. Ωστόσο, υπήρξε η σχετική αλληλογραφία υπουργείου Υποδομών-Ευρωπαϊκής Επιτροπής και το πρόβλημα λύθηκε, με την επιτροπή να ενημερώνει ότι μπορεί να συγχρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκούς πόρους.
«Είναι ένα έργο του υπουργείου, όχι δικό μας. Αλλά με την πίεση που ασκήσαμε μας ενημέρωσαν ότι γίνεται προσπάθεια να υποβληθεί ο φάκελος στο CEF ‘17» τονίζει η κα Καλογιάννη στον «Τύπο Ιωαννίνων».
Οι διαφορές του CEF Blending είναι ότι δίνει τη δυνατότητα χρηματοδότησης έργων bridging, αλλά έχει ρήτρα για χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και γενικώς, είναι πιο περίπλοκο.