dodoni back
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Τρένο: Μια τελευταία ευκαιρία για την Ήπειρο

Εικόνα του άρθρου Τρένο: Μια τελευταία ευκαιρία για την Ήπειρο
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 24/05/2021, 16:36
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Δύο περιφερειακές παρατάξεις -«Κοινό των Ηπειρωτών» και «Ήπειρος Όλον»- φέρνουν στο προσκήνιο την ανάγκη σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ηπείρου με αφορμή την αναπτυξιακή προοπτική του Μηχανισμού CEF «Συνδέοντας την Ευρώπη» για την περίοδο 2021-2027.

Η περιφερειακή αρχή Ηπείρου δεν έχει βάλει καν στην ατζέντα της το θέμα του σιδηρόδρομου, με τον περιφερειάρχη Αλέκο Καχριμάνη να έχει δηλώσει πριν από έναν χρόνο ότι «κάποια στιγμή τα οράματα τελειώνουν». Την ίδια ώρα, η περιφερειακή αρχή επιδιώκει να προωθήσει για τον Μηχανισμό CEF την ένταξη του οδικού άξονα «Ιωάννινα-Κακαβιά».

Διαβάστε: Τρένο; Ποιο τρένο;

Ο επικεφαλής της παράταξης «Κοινό των Ηπειρωτών» Γιώργος Ζάψας, με ανακοίνωσή του, έρχεται να υπενθυμίσει ότι ο Μηχανισμός CEF δίνει προτεραιότητα σε φιλικούς προς το περιβάλλον τρόπους μεταφοράς, επικαλούμενος και τη δήλωση του εκτελεστικού αντιπροέδρου της Επιτροπής, αρμόδιου για την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία, Φρανς Τίμερμανς, η οποία έχει ως εξής: «Για το καλό του κλίματος, οι πτήσεις μικρών αποστάσεων θα πρέπει να αντικατασταθούν με σιδηροδρομικά δρομολόγια».

Για τον κ. Ζάψα, το κλίμα που διαμορφώνεται σε ευρωπαϊκό επίπεδο, αποτελεί μια ευκαιρία για την Ήπειρο. Μια ευκαιρία να «ωριμάσει» η σιδηροδρομική γραμμή «Ηγουμενίτσα-Γιάννενα-Καλαμπάκα» μέσω του CEF όπως και η γραμμή Καλαμπάκα-Κοζάνη. Σε αυτό το σημείο, αναφερόμενος και στην περσινή απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου της Ηπείρου, υπενθυμίζει ότι η εν λόγω σιδηροδρομική γραμμή «είναι είναι το μοναδικό σιδηροδρομικό έργο που συμπεριλήφθηκε στην απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Νο 1692/96/EC και αποτελεί δικαιολογημένη επέκταση του διαδρόμου της Αδριατικής-Ιονίου». Στα «δυνατά» χαρτιά της διεκδίκησης του τρένου, ο κ. Ζάψας περιλαμβάνει αφενός μεν το λιμάνι της Ηγουμενίτσας αλλά και το γεγονός ότι το τμήμα Ηγουμενίτσα- Ιωάννινα-Καλαμπάκα είναι περιβαλλοντικά μελετημένο ενώ το τμήμα Καλαμπάκα-Κοζάνη έχει παλιά χάραξη αλλά και προμελέτη με χάραξη και προϋπολογισμό.

«Η πραγματικότητα είναι παρούσα και πρέπει να αδράξουμε την ευκαιρία. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όλο και πιο δύσκολα χρηματοδοτεί αυτοκινητόδρομους» τονίζει ο κ. Ζάψας και ασκεί κριτική για το άδοξο τέλος που είχε ο οδικός άξονας «Ιωάννινα-Κακαβιά» στο Ταμείο Ανάκαμψης της Ε.Ε. Όπως επισημαίνει, ο οδικός άξονας δεν μπήκε στο Ταμείο Ανάκαμψης γιατί «δεν ωριμάσαμε μελετητικά το έργο και το διεκδικήσαμε με λάθος τρόπο».

«Να μην κάνουμε κι άλλο λάθος τώρα με το τρένο. Αυτό όμως που έχει αξία αυτή την εποχή είναι η προετοιμασία. Έργα τέτοιου βεληνεκούς χρειάζονται χρόνο ωρίμανσης. Φαίνεται ότι η συγκυρία μας ευνοεί» υπογραμμίζει. Εκτιμά δε να υπάρξει συμμαχία με τις δύο γειτονικές Περιφέρειες, Θεσσαλίας και Δυτικής Μακεδονίας, και προ(σ)καλεί και τους ηπειρώτες βουλευτές, ευρωβουλευτές και αυτοδιοικητικούς να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων.

Η παράταξη «Ήπειρος Όλον» με επικεφαλής τον Δημήτρη Δημητρίου επικαλείται άρθρο της ιστοσελίδας ypodomes.com με τίτλο «Πώς η νέα σιδηροδρομική μανία της Ευρώπης μπορεί να στείλει το τρένο σε Ήπειρο και Πελοπόννησο», και υπενθυμίζει και την προεκλογική της τοποθέτηση για τη σιδηροδρομική σύνδεση της περιοχής και γενικότερα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας.

«Προφανώς τα οφέλη για την Ήπειρο θα είναι πολλαπλά αφού ακόμη και σήμερα κάποιοι που δήθεν οραματίζονται την ανάπτυξη, δεν αντιλαμβάνονται ότι μη πιέζοντας και μη διεκδικώντας τέτοιου είδους έργα, αποκόπτουν τις προσπάθειες των επιχειρηματιών οι οποίοι προσπαθούν να σταθούν στα πόδια τους και στερούνται την ευκαιρία πραγματικής αναπτυξιακής πορείας» αναφέρεται στην ανακοίνωση της παράταξης. Και η παράταξη του κ. Δημητρίου εκτιμά ότι η Ήπειρος έχει μια τελευταία ευκαιρία.

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3