Συντακτης: Γιώργος Τσαντίκος
Δημοσιευση: 24-05-2018, 20:26
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Η ανακοίνωση του νέου μνημονίου (έτσι τιτλοφορείται…) και οι προβλέψεις του για την Εγνατία, έχουν προκαλέσει μια επικοινωνιακή διαμάχη από το μεσημέρι. Το υπουργείο Υποδομών εξέδωσε μια οργισμένη ανακοίνωση στην οποία κατακεραυνώνει «παπαγαλάκια της Νέας Δημοκρατίας» και στα ουσιώδη, εξηγεί μερικά σημεία, αφήνει κάποια άλλα όμως ανοιχτά. Περισσότερο ενδιαφέρον έχουν οι διάσπαρτες αιχμές του υπουργείου κατά του ΤΑΙΠΕΔ...

Για να δούμε τι συμβαίνει: το Supplemental Memorandum of Understanding όπως ονομάζεται, στη σελίδα 32 αναφέρει ότι η Εγνατία θα έχει ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων. Ωστόσο, ο παραχωρησιούχος θα έχει το δικαίωμα να επιλέξει την τεχνολογία του συστήματος χρέωσης ή να συμμετάσχει στο σύστημα που θα επιλέξει το υπουργείο Υποδομών για τους αυτοκινητοδρόμους γενικά. Αυτή η πρόβλεψη, προκαλεί αυτόματα και την όχι αδικαιολόγητη αίσθηση ότι το σύστημα μπορεί να αργήσει. 

Επίσης, προβλέπει ότι η εταιρία που θα πάρει την Εγνατία θα είναι απόλυτα υπεύθυνη για τη διαχείριση και τον έλεγχο του συστήματος, ότι θα είναι συμβατό με τον ευρωπαϊκό νόμο και συμβατό με τα υπόλοιπα συστήματα στην Ελλάδα και την Ευρώπη.

Το υπουργείο Υποδομών διευκρινίζει ότι η Εγνατία δεν εξαιρείται από το ηλεκτρονικό σύστημα και ότι η  διευκρίνιση για επιλογή συστήματος, είναι έτσι και αλλιώς νομοθετημένη ήδη.

Το ενδιαφέρον είναι ότι το υπουργείο αφήνει αιχμές κατά του ΤΑΙΠΕΔ (ποτέ δεν ήταν ιδιαίτερα καλές οι σχέσεις τους), λέγοντας ότι «η νέα αρχική απαίτηση του ΤΑΙΠΕΔ ήταν η συνολική εξαίρεση από το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων που δεν υλοποιήθηκε».

Επίσης, διευκρινίζει ότι οι κοινωνικοί όροι (ΑμεΑ, άνεργοι) θα συνεχίσουν να ισχύουν ως υποχρέωση για τον παραχωρησιούχο. Επίσης, διευκρινίζει ότι η δωρεάν διέλευση για κατοίκους Θράκης και Ηπείρου (αφορά τους κατοίκους του Μετσόβου), παρατείνεται μέχρι 1η Ιανουαρίου 2019. Ενδιαφέρον είναι ότι τονίζει πως υποχρέωση για την τήρηση των κοινωνικών όρων, είναι να τους εντάξει το ΤΑΙΠΕΔ στο διαγωνισμό. 

Το κάπως ανακόλουθο στην ανακοίνωση του υπουργείου, είναι ότι καταγγέλει την «απόπειρα όσων ήθελαν την Εγνατία Οδό με τα γνωστά μετωπικά και πλευρικά διόδια της δεκαετίας του ‘60, με στόχο να απομειώσουν την αξία της παραχώρησης». Και αυτό γιατί, παρότι όντως προβλέπεται η εγκατάσταση ηλεκτρονικού συστήματος, θα κατασκευαστούν ή έχουν ήδη ξεκινήσει να λειτουργούν πρόσθετοι μετωπικοί σταθμοί διοδίων…

Τέλος, πρέπει να (ξανα)σημειωθεί, ότι το ηλεκτρονικό σύστημα δεν σημαίνει ότι θα είναι και φτηνό για τους οδηγούς.



200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα
kaissa 2