Η κουβέντα των ημερών είναι «γιατί τα δρομολόγια του υπεραστικού ΚΤΕΛ Ιωαννίνων συνεχίζουν να κάνουν πάνω από πέντε ώρες το ταξίδι προς Αθήνα», τη στιγμή που η Ιόνια έχει συντομεύσει κατά πολύ την απόσταση.
Η απάντηση είναι λογική όμως και έχει βάση στις συνθήκες εργασίας, στις προβλέψεις του σχετικού νόμου, αλλά και τις τεχνικές λεπτομέρειες του ταξιδιού.
Καταρχάς, το ταξίδι δεν πρόκειται ποτέ να διαρκέσει λιγότερο από 5-5,5 ώρες, ειδικά από Αθήνα προς Γιάννενα. Οι λόγοι είναι απλοί και ο βασικός, είναι πως τα όρια ταχύτητας συν τις στάσεις, δεν επιτρέπουν κάτι τέτοιο. Το εκπληκτικό είναι ότι ο νόμος προβλέπει στάση 45 λεπτών για το ταξίδι, άλλο που συνήθως οι στάσεις για ξεκούραση δεν κρατάνε πάνω από εικοσάλεπτο.
Σε δεύτερο πλάνο, είναι η πολιτική του ΚΤΕΛ: οι στάσεις είναι πολλές, δρομολόγιο εξπρές δεν υπάρχει και η διοίκηση του υπεραστικού ΚΤΕΛ δεν έχει δείξει διάθεση να δρομολογήσει κάποιο λεωφορείο που να ξεκινάει από τα Γιάννενα και να φτάνει στην Αθήνα χωρίς στάσεις.
Τρίτον, οι τεχνικές λεπτομέρειες: τα Γιάννενα έχουν σταθμό λεωφορείων μέσα στην πόλη, μια υπόθεση πολυτάραχη και συζητήσιμη για τον τρόπο με τον οποίο αδειοδοτήθηκε στο συγκεκριμένο σημείο ο σταθμός. Για να φτάσουν τα λεωφορεία από την Παπανδρέου στο ΤΕΙ μέσω περιφερειακού (δρόμος που είναι ο λογικός, μιας και δεν νοείται να περνάνε μέσα από τον αστικό ιστό, άλλη που τα τουριστικά λεωφορεία συνεχίζουν να το κάνουν), χρειάζονται περίπου 25 λεπτά. Επίσης, στην επιστροφή, το μεγαλύτερο κομμάτι του δρόμου από την Αμφιλοχία και μετά, είναι μια συνεχής ανωφέρεια και τα λεωφορεία… ζορίζονται. Μάλιστα, τα πρώτα ταξίδια δείχνουν ότι η κατανάλωση καυσίμου του ταξιδιού της επιστροφής είναι μεγαλύτερη τώρα.
Άρα, το ταξίδι θα συνεχίσει να είναι μακρύ. Θα είναι φυσικά πιο ασφαλές τώρα, για οδηγούς και επιβάτες. Το «άνετο» είναι συζητήσιμο, το δε «συμφέρον» ακόμα περισσότερο, καθώς παραμένει πολύ ακριβό. Το δεδομένο είναι ότι με βάση τα χιλιόμετρα, δεν θα πρέπει να αναμένεται κάποια ιδιαίτερη μείωση του εισιτηρίου, πάνω δηλαδή από 2 ευρώ. Τα χιλιόμετρα, μειώθηκαν από 436 στα 412, μόλις 24 δηλαδή.
Ωστόσο, από την 1η Μαΐου το ΚΤΕΛ κάνει προσφορές στα εισιτήρια με επιστροφή, τα οποία παρέχουν κάποια έκπτωση στους επιβάτες και αυτή είναι μια εξέλιξη στο δύσκαμπτο γενικά υπεραστικό ΚΤΕΛ Ιωαννίνων. Μια απάντηση που θα πρέπει όμως να τη δώσει το ΚΤΕΛ, είναι γιατί παραμένει σε αυτή την τιμή το εισιτήριο προς Θεσσαλονίκη, παρότι εκεί, τα χιλιόμετρα μειώθηκαν σημαντικά, εδώ και καιρό.