Από την 1η Μαΐου, το υπεραστικό ΚΤΕΛ Ιωαννίνων προχωράει σε μια απόφαση που δεν τη συνηθίζει: να κάνει εκπτώσεις στις τιμές των εισιτηρίων, καθιερώνοντας μετά από… αμνημόνευτα έτη το εισιτήριο μετ’ επιστροφής.
Είναι μια θετική κίνηση, ωστόσο είναι ήδη πάρα πολύ αργοπορημένη, με το υπεραστικό ΚΤΕΛ Ιωαννίνων να «κάθεται» χρόνια επάνω στο ιδιαίτερο μονοπώλιό του και να μην προσφέρει σοβαρές ελαφρύνσεις στο ήδη ακριβό, για τα δεδομένα της εποχής και των εισοδημάτων εισιτήριο.
Πόσο κοστίζει όμως το εισιτήριο; Καταρχάς, το κόμιστρο καθορίζεται με υπουργική απόφαση. Για το υπεραστικό ΚΤΕΛ Ιωαννίνων η τιμή είναι από τις χαμηλότερες γενικά, σα 0,0854 ευρώ το χιλιόμετρο και 0,0745 για τις πέραν του ενδονομαρχιακού τμήματος των γραμμών αποστάσεις. Εν ολίγοις, η τιμή χωρίς τις εισφορές και τους φόρους για το ταξίδι προς Αθήνα, είναι περίπου 35 ευρώ χωρίς τις εισφορές (για 420 χιλιόμετρα που είναι η ονομαστική απόσταση-χωρίς να υπολογίζεται η παράκαμψη Ιωαννίνων και ο ενδιάμεσες στάσεις).
Η τελική τιμή με φόρους κ.λπ. είναι 42,50 ευρώ και μετ’ επιστροφής, το κόστος φτάνει στα 85 ευρώ. Η έκπτωση που θα ισχύει από την 1η Μαΐου, είναι 9 ευρώ, οπότε αν κλείσετε εισιτήριο μετ’ επιστροφής, θα πληρώσετε 76 ευρώ. Προς Θεσσαλονίκη, το κόστος είναι 30,5 ευρώ και με την έκπτωση, το μετ’ επιστροφής θα κοστίζει αντί για 61 ευρώ, 55 ευρώ.
Αυτή η μείωση γίνεται με απόφαση του υπεραστικού ΚΤΕΛ και δεν έχει σχέση με τη μείωση της χιλιομετρικής απόστασης του ταξιδιού. Στο ερώτημα πόσο και αν θα μειωθεί το εισιτήριο προς Αθήνα, τώρα που η χιλιομετρική απόσταση μειώνεται σημαντικά, κατά 100 περίπου χιλιόμετρα (όταν φυσικά παραδοθεί ολόκληρος ο οδικός άξονας μέχρι την Αθήνα), ο πρόεδρος του υπεραστικού ΚΤΕΛ Γρηγόρης Γκίκας απαντάει στον Τύπο Ιωαννίνων: "Αυτή τη στιγμή που μιλάμε, η απόσταση από πρακτορείο σε πρακτορείο είναι 420 χλμ" και προσθέτει ότι "όταν μειωθεί η απόσταση με τους καινούργιους δρόμους, φυσικά και θα μειωθεί και η τιμή του εισιτηρίου".