ΜΙΚΡΑ & ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ

Γ. Λυκογιώργος: Συγχαρητήρια, νύξεις και μερικές αιχμές

Εικόνα του άρθρου Γ. Λυκογιώργος: Συγχαρητήρια, νύξεις και μερικές αιχμές
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 04/02/2021, 15:40
ΜΙΚΡΑ & ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ

Μια πιο «γειωμένη» διάσταση της ένταξης του Δήμου Ιωαννιτών στην πλατφόρμα Novoville δίνει ο πρώην αντιδήμαρχος Γιάννης Λυκογιώργος με ανακοίνωσή του.

Ο κ. Λυκογιώργος αναφέρει ότι πληροφορήθηκε «από τα τοπικά μέσα για την έναρξη λειτουργίας της πλατφόρμας Novoville», μια ατάκα που θα μπορούσε και να εκληφθεί ως μια αιχμή προς τη δημοτική αρχή, της οποίας μέλος είναι ο δημοτικός σύμβουλος.

Στην ουσία του θέματος, χαιρετίζει την ένταξη του Δήμου Ιωαννιτών στην πλατφόρμα και τονίζει ότι «αποτέλεσε έναν από τους βασικούς στόχους της αντιδημαρχίας Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Εφαρμογών Έξυπνης Πόλης».

Η πλατφόρμα Novoville είναι μια «third party» λειτουργία, στην οποία εντάσσονται οι Δήμοι (όπως αναφέρει ο κ. Λυκογιώργος, έχουν ενταχθεί ήδη οι Δήμοι Ηγουμενίτσας, Άρτας, Πρέβεζας, Κέρκυρας και Ζίτσας). Προσφέρει την ομώνυμη εφαρμογή, αλλά λειτουργεί με ένα «backend», ένα σύστημα δηλαδή που θα πρέπει να το στηρίξει ο Δήμος και οι υπηρεσίες του.

Ο αντιδήμαρχος Φώτης Βάββας σε ανάρτησή του, συνεχάρη όσους «συμμετείχαν στον σχεδιασμό της συγκεκριμένης υπηρεσίας στον Δήμο μας», εννοώντας προφανώς την υποστηρικτική υπηρεσία και το πώς ο Δήμος θα επεξεργάζεται και θα ανταποκρίνεται στα αιτήματα και παρατηρήσεις πολιτών, καθότι το «frontend», η πλατφόρμα δηλαδή, είναι αγορασμένη από τον Δήμο και όχι σχεδιασμένη από αυτόν. Κάτι αντίστοιχο, σε πολύ διεσταλμένη εκδοχή, είναι η πλατφόρμα ydata.eu που χρησιμοποιούν ΔΕΥΑ (και των Ιωαννίνων), για ηλεκτρονικές πληρωμές και άλλες υπηρεσίες προς τους καταναλωτές.

Ο κ. Λυκογιώργος αναφέρει επίσης ότι χαίρεται που ο δήμαρχος Μωυσής Ελισάφ, «έστω και καθυστέρηση αντελήφθη την χρησιμότητα – χρηστικότητα αυτού του εργαλείου και του έδωσε την αρμόζουσα προσοχή», σε μια δεύτερη ελαφρώς… αιχμηρή αναφορά, στην ανακοίνωσή του.

Ο σύμβουλος της δημοτικής αρχής τονίζει ότι για να επιτύχει η εφαρμογή, θα πρέπει οι μεν υπηρεσίες να στηρίξουν τη λειτουργία της, οι δε δημότες να τη χρησιμοποιήσουν. Μέχρι σήμερα (4/2/21) έχουν καταχωρηθεί 73 αναφορές. Ενδιαφέρον έχει επίσης ότι, σύμφωνα με τα στατιστικά της εφαρμογής, το 85,1% των αιτημάτων πανελλαδικά, έχουν ολοκληρωθεί. Τα περισσότερα αφορούν δημόσιο φωτισμό, κλαδιά δέντρων και σκουπίδια.

Τέλος, ο κ. Λυκογιώργος αναφέρει ότι «ο Δήμος έχει πλέον την τεχνογνωσία από τέτοιου είδους αλλαγές μιας και η εγκατάσταση και χρήση της ΙΡΙΔΑΣ από 250+ υπαλλήλους του Δήμου, αιρετούς και συμβούλους έγινε σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα και χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα». 

Ο ίδιος πάντως, όντας αντιδήμαρχος, είχε καταγγείλει παραποίηση στοιχείων του προγράμματος, σε μια υπόθεση στην οποία φαίνεται ότι δεν δόθηκε συνέχεια.

Τέλος, εκφράζει τη βεβαιότητά του ότι η παρουσία του κ. Βάββα στην αντιδημαρχία «θα αποτελέσει την εγγύηση για την επιτυχή λειτουργία της πλατφόρμας» και κλείνει με μια ακόμα παραίνεση-νύξη: «Είμαι βέβαιος πλέον πως ο κύριος Δήμαρχος θα αντιληφθεί την χρησιμότητα και χρηστικότητα μίας νέας, αναβαθμισμένης ιστοσελίδας – πύλης ψηφιακών υπηρεσιών, σύγχρονης και εύχρηστης, αντάξιας της πόλης των Ιωαννίνων με την χρήση των πιο σύγχρονων τεχνολογιών και εκτιμώ πως σύντομα θα γίνει πράξη και αυτό».

Σημειωτέον ότι ο Δήμος Ιωαννιτών άλλαξε τη σελίδα του στο ίντερνετ μόλις πριν από δύο χρόνια.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ
ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back