Συντακτης: Γιώργος Τσαντίκος
Δημοσιευση: 9-02-2018, 14:51
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Την καινούργια του ιστοσελίδα παρουσίασε ο Δήμος Ιωαννιτών, με την πολιτική ηγεσία και υπηρεσιακούς παράγοντες να «ξεναγούν» για πρώτη φορά στη χρήση και την αποστολή της.
Ο δήμαρχος Θωμάς Μπέγκας είπε χαρακτηριστικά ότι «ο Δήμος γυρίζει σελίδα», τονίζοντας ότι «είναι μια ανάγκη των καιρών να εξελιχθούμε σε αυτό τον τομέα». Πρόσθεσε ότι στόχοι είναι μια ιστοσελίδα φιλική προς τους πολίτες, όπου να μπορούν να εκφράσουν την άποψη και τα παράπονά τους. Είπε ακόμα ότι για να ενισχυθεί και να εξυπηρετηθεί η διαδραστικότητα της σελίδας, αυξάνονται οι υποχρεώσεις των υπηρεσιακών παραγόντων. Ο αντιδήμαρχος Θανάσης Μανταλόβας ήταν πιο αναλυτικός, λέγοντας πως «ελπίζουμε να είναι λειτουργική και εύχρηστη για τους πολίτες» και παρουσίασε συνοπτικά τις λειτουργίες που παρέχονται στο Ioannina.gr. Όπως τόνισε, «η ανάπτυξη του νέου διαδικτυακού τόπου έχει βασιστεί σε τεχνολογίες ανοικτού κώδικα (open source), κάτι πολύ σημαντικό για τη περαιτέρω συντήρηση του καθώς και για την μελλοντική ανάπτυξη και ενσωμάτωση νέων εφαρμογών»


Πιο λεπτομερή παρουσίαση έκανε ο Βασίλης Φλούδας, προϊστάμενος του τμήματος Προγραμματισμού και Ανάπτυξης του Δημου, που επέβλεψε και συμμετείχε στη δημιουργία της ιστοσελίδας.

Πώς είναι όμως η νέα σελίδα του Δήμου στην πράξη;

Καταρχάς, δεν είναι άσχημη. Παρότι γενικά υπάρχει μια συζήτηση για το πόσο «γραφιστικά σύγχρονη» επιτρέπεται να είναι μια χρηστική βασικά ιστοσελίδα, σε μια χώρα όπου η πραγματική χρήση του ίντερνετ (εκτός του να διαβάζουμε το «έγκριτο diastimiko.blogspot.com» και να βλέπουμε βίντεο με γάτες), είναι ακόμα περιορισμένη, η σελίδα είναι εμφανίσιμη.

Η πρόκληση όμως είναι η χρηστικότητά της. Επί του παρόντος, η σελίδα φορτώνει ούτε αργά, ούτε και γρήγορα, ενώ πράγματα που πάντα υπάρχουν σε τέτοιες μετακομίσεις, αναμένεται να διορθωθούν (πχ. υπάρχουν μερικοί «νεκροί» σύνδεσμοι» κυρίως από τις αναζητήσεις του Google). Επίσης, είναι responsive, δηλαδή θα τη δείτε σωστά σε όποια διάσταση οθόνης και να την ανοίξετε. Και όμως, αυτό δεν είναι δεδομένο παντού…

Οι ιδέες της είναι σωστές: Απλοί και διακριτοί σύνδεσμοι για πολίτες (που συνεπάγεται «υπηρεσίες») και επισκέπτες (που κυρίως σημαίνει «πληροφορίες»). Τρίτος βασικός άξονας είναι ο eΔήμος, που αν… λειτουργήσει όντως ως τέτοιος, θα είναι μια πραγματική πρόοδος.

Εκεί βασικά υπάρχουν κάποιες υπηρεσίες (όπως το webΕισιτήριο) και βασικά, δίνεται η δυνατότητα έκφρασης άποψης για ζητήματα της πόλης, αλλά και ενημέρωση για τρέχοντα ζητήματα όπως βλάβες, έργα, δυνατότητα υποβολής αιτημάτων κ.λπ. Παρούσα είναι η «Δαύγεια», συν κάποιες παραπομπές ακόμα

Πρέπει να σημειωθεί ότι όσο το σύστημα της ηλεκτρονικής υπογραφής δεν επεκτείνεται και εκτός του «εύθραυστου» Taxis ή των ΚΕΠ, δεν είναι εφικτή ακόμα η διαδικασία «κατεβάζω ένα χαρτί από το Δήμο και το καταθέτω γιατί είναι έγκυρο». Υπάρχουν όμως οι πληροφορίες και τα πρότυπα αιτήσεων, ώστε να πάτε «έτοιμος-η» στο αρμόδιο γραφείο και να μην ψάχνετε φωτοτυπικά κ.λπ.

Ακόμα, υπάρχουν σύνδεσμοι για τις εκδηλώσεις του Πνευματικού Κέντρου, για μια σειρά δραστηριότητες στις οποίες ο Δήμος εμπλέκεται άμεσα ή έμμεσα, υπάρχει «καλεντάρι» με εκδηλώσεις, κ.α.

Τι δεν έχει όμως η σελίδα; Δεν έχει… πείρα. Μια ιστοσελίδα κρίνεται για την ανταπόκριση και τη χρηστικότητά της όταν δοκιμαστεί από το κοινό και φανούν τα σημεία όπου χρειάζεται δουλειά. Επί του παρόντος είναι μια καλή γενικά προσπάθεια, που συγκρινόμενη π.χ. με άλλα οικεία παραδείγματα (όπως η ιστοσελίδα της ΔΕΥΑΙ) είναι πολύ μπροστά…


200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα
espa