Συντακτης: Γιώργος Τσαντίκος
Δημοσιευση: 1-07-2021, 16:44
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Έναν απολογισμό της ψηφιακής κυρίως προβολής των Ιωαννίνων σε τουριστικό πλαίσιο και κοινό, έκαναν ο δήμαρχος Μωυσής Ελισάφ, ο αντιδήμαρχος Γιώργος Λώλης και ο σύμβουλος τουρισμού του Δήμου Ιωαννιτών, Σπύρος Πέγκας.

Ένα πρώτο συμπέρασμα είναι ότι η στρατηγική του Δήμου στοχεύει προς το παρόν σε δεδομένα κοινά, πράγμα που δικαιολογείται υπό τις παρούσες, πανδημικές συνθήκες. Ο φετινός τουρισμός είναι κάτω από τα προβλεπόμενα, όσο προβλεπόμενο μπορεί να θεωρηθεί ο στόχος που έθεσε ο αρμόδιος υπουργός. Ο κ. Ελισάφ ήταν συγκεκριμένος: Είπε δηλαδή ότι οι γενικές προβλέψεις για τον τουρισμό δεν επιβεβαιώνονται και ότι αυτό οφείλεται στον «πλημμελή εμβολιασμό και στις νέες μεταλλάξεις που εμπλέκουν το σκηνικό». Είπε επίσης ότι υπάρχει μια κινητικότητα και ότι τον Ιούνιο καταγράφεται αύξηση επισκεπτών στην πόλη.

Επίσης, είπε ότι υπάρχει το στοίχημα της τήρησης των μέτρων, ώστε το φθινόπωρο η πόλη να μπορέσει να υποδεχθεί με τους καλύτερους όρους το συνεδριακό τουρισμό.

 Πέρα από τη γενική τουριστική πολιτική και μεγαλεπήβολα σχέδια περί  «προορισμού 12 μηνών», τα Γιάννενα παραμένουν μια όμορφη περιοχή που  προσφέρει πολύ συγκεκριμένα πράγματα και πολύ συγκεκριμένες υποδομές. Έτσι και αλλιώς τα Γιάννενα παρέχουν συγκεκριμένα πράγματα και πολύ δύσκολα μπορούν να γίνουν μαζικός προορισμός (χρυσός, πρωταθλητής και άλλα τινά που ακούγονται κατά καιρούς…) για όλο το ηλικιακό φάσμα. Κοινώς, ούτε Μύκονος είναι, ούτε Κρήτη, ούτε Αστυπάλαια…

Αυτό φαίνεται εν μέρει και από τις απαντήσεις του κ. Πέγκα. Το κοινό που ανταποκρίθηκε περισσότερο στην ψηφιακή καμπάνια του Δήμου Ιωαννιτών, με χορηγούμενες διαφημίσεις μέσω google ads (τις διαφημίσεις που βλέπετε συνήθως στα sites με το βελάκι στην πάνω δεξιά γωνία, ανάλογα με το site που παρακολουθείτε και το τι έχετε αναζητήσει στο ίντερνετ) ή και τις χορηγούμενες σε facebook και instagram, είναι άνω των 40 ετών.

Ο κ. Λώλης από την πλευρά του έδωσε κάποια στοιχεία για τα αποτελέσματα της καμπάνιας. Κάποια είναι εντελώς βασικά, όπως για παράδειγμα ότι «υπήρξαν 102.400 επιτεύξεις στόχων στην ιστοσελίδα του Δήμου», όπου «στόχος», η παραμονή στη σελίδα και η θέαση περισσότερων από μια σελίδων στον ιστότοπο.

Παρουσίασε και κάποια άλλα που είναι όντως ενδιαφέροντα, όπως για παράδειγμα οι «18.000.000 προβολές» των διαφημίσεων που προωθήθηκαν μέσω google, οι 27.500 εμφανίσεις στην αναζήτηση της google και οι 973.600 «μοναδικοί χρήστες» όπως είπε, σε facebook και instagram.

Βέβαια, όλα αυτά τα μεγέθη που παρέθεσε ο κ. Λώλης, θα έχουν πραγματικό ενδιαφέρον και θα μπορούν να αποτιμηθούν πιο ουσιαστικά, εάν συγκριθούν με τα ποσά που διατέθηκαν, σε πόσο και ποιο χρονικό διάστημα αναφέρονται, αλλά και σε σύγκριση με πρότερα διαστήματα των ίδιων ιστοτόπων και λογαριασμών, ώστε να είναι πιο «ορατή» η αποτελεσματικότητά τους.

Ο κ. Λώλης είπε ωστόσο ότι τα αποτελέσματα «ήταν 25% καλύτερα από το μέσο όρο του κλάδου και 19,5% μεγαλύτερα από τον κλάδο των κοινωνικών δικτύων». Και αυτή η παρατήρηση θα έχει ενδιαφέρον να εξεταστεί με συγκρίσιμα  μεγέθη, όταν δημοσιοποιηθούν τα δεδομένα της καμπάνιας. Κάπως έτσι θα φανεί και πόσο «ισχυρό» είναι το αποτύπωμα που απέκτησε ο Δήμος στο διαδίκτυο, όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση.

 Ο κ. Πέγκας διαβεβαίωσε πάντως ότι «η ψηφιακή καμπάνια που υλοποιήθηκε ήταν πολύ σημαντική και πετυχημένη, με ιδιαίτερα θετικό αποτύπωμα στην εσωτερική αγορά». Πρόσθεσε ότι «η χρονιά παραμένει δύσκολη» στον τουρισμό και πρόσθεσε ότι ο ΕΟΤ θα εντάξει τα Γιάννενα στο πρόγραμμα προώθησης 10 αστικών προορισμών για το χειμώνα.

Σχετικά με τους επικείμενους στόχους, είπε ότι σύντομα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση η ίδρυση και λειτουργία του Γραφείου Συνεδριακού Τουρισμού, θα γίνει μια επίσκεψη τον Σεπτέμβριο στα Τίρανα για εμβάθυνση των συνεργασιών, καθώς και επισκέψεις σε Αθήνα και Λευκωσία στο πλαίσιο της «διπλωματίας πόλεων», θα γίνουν συμμετοχές σε εκθέσεις του εξωτερικού και press trips, εάν όλα πάνε καλά με την πανδημία κ.α.

Είπε επίσης ότι θα γίνουν συναντήσεις για τη «διασύνδεση του αεροδρομίου με νέους προορισμούς», συμπληρώνοντας πάντως ότι το θέμα το αεροδρομίου είναι «περίπλοκο» και ότι θα συνεχιστεί η προσπάθεια για την ανάδειξη της τοπικής γαστρονομίας.

Ο Δήμος έχει τρία βίντεο που εγκρίθηκαν από τον ΕΟΤ. Τα δύο εξ αυτών υπάρχουν διαθέσιμα στο κανάλι του travel Ioannina στο Youtube, το οποίο έχει 43 εγγεγραμμένους-ες, μέχρι στιγμής…

Τα βίντεο βασίζονται κυρίως σε τεχνικές timelapse (βίντεο σε γρήγορη ταχύτητα) από διάφορα σημεία της πόλης και ώρες της ημέρας, κάποιες δραστηριότητες που θεωρούνται ή και είναι εμβληματικές (αργυροχοΐα, κουζίνα, ζαχαροπλαστική), από την Παμβώτιδα, από σημεία εκτός πόλης όπως το αρχαίο θέατρο της Δωδώνης, καθώς και πολλές λήψεις με drone.

 

200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα
espa